X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ[צילום: ג'ון לוצ'ר/AP]
מנהיגה העליון של אירן, עלי ח'אמנאי [צילום: AP]
שר הנפט האירני תוקף את השמרנים שמנעו ממנו לחתום על עסקת נפט בימי אובמה ▪ הפרלמנט הודיע על הקמת ועדת חרום ▪ שרי ממשלה במסע במדינות באסיה: "העולם לא יסתדר בלי הנפט שלנו"
▪  ▪  ▪

היסטריה באירן בעקבות הסנקציות עליהן הכריז נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ והדרישה האמריקנית מבעלות בריתה ברחבי העולם להפסיק לרכוש נפט מאירן. מאז הכרזת טראמפ איבד המטבע האירני למעלה מארבעים אחוזים מערכו.
שר הנפט האירני, ביג'אן זנגנה, מתח (יום ו', 29.6.18) ביקורת קשה על השמרנים במדינה שמנעו ממנו להשלים עסקת נפט ענקית עם חברת הנפט הצרפתית, טוטאל. "אם היינו חותמים על העסקה, יכולנו לייצא ארבע מיליון חביות נפט ביום. מדובר בכמויות בהן לסנקציות האמריקניות לא הייתה כל חשיבות", אמר השר.
הפרלמנט האירני הודיע (שבת, 30.6.18) על הקמת ועדה חרום משותפת עם הממשלה שתקבע כיצד להתנהג לנוכח הסנקציות האמריקניות וכיצד למנוע מרוכשות הנפט האירני לנצל את המצב כדי לדרוש הורדת מחירים.
מנהיגה העליון של אירן, עלי ח'אמנאי, אמר בשבת כי ארה"ב מנסה ליצור קרע בעם האירני בעזרת לחץ כלכלי. "הסנקציות האמריקניות רק גורמות לחיזוק הסולידריות בחברה שלנו", הוא טען.
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שוחח בשבת עם מלך סעודיה, סלמאן בן עבד אל-עזיז, וביקש ממנו להגדיל את תפוקת הנפט הסעודית בשתי מיליון חביות ביום. "בגלל המהומה וחוסר התפקוד באירן ובוונצואלה, המחירים גבוהים מדי", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. לדבריו, המלך נעתר לבקשתו.
דובר משרד הנפט האירני מסר כי ארה"ב טועה אם היא חושבת שלסעודיה ולאיחוד הנסיכויות הערביות יש מספיק עתודות נפט כדי למלא את דרישות השוק העולמי. "העולם לא יוכל להסתדר בלי הנפט שלנו", נמסר.
שרים אירניים יצאו בימים האחרונים למסעות באסיה, כדי לשכנע ממשלות לא להיכנע לדרישה האמריקנית ולרכוש נפט מאירן. ביום שבת התייצבה טורקיה לצד אירן. שר החוץ הטורקי הדגיש: "אירן היא שכנתנו. יש לנו קשרים כלכליים אתה ואנו לא מתכוונים לנתקן בגלל שמדינה אחרת אומרת לנו לעשות כן. אם פעולות ארה"ב יהיו לחיזוק השלום והביטחון, נתמוך בהן. אם לא, אנחנו לא מחויבים ללכת מילה מילה אחר כל פעולה".
רודי ג'וליאני, ראש העיר ניו-יורק לשעבר ופרקליטו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אמר בשבת בכנס המועצה הלאומית המתנגדת לאירן כי "סופו של המשטר האירני קרוב וגיע תוך שנה. לדבריו, מטרת הסנקציות האמריקניות על אירן היא החלפת השלטון במדינה.
הקרב על טוטאל
חברי פרלמנט באירן האשימו את שר הנפט בבגידה, משום שחתם על העסקה עם ענקית האנרגיה הצרפתית, טוטאל. השר התייצב בפרלמנט וטען כי כל עיכוב בחתימה יגרום למשק האירני הפסד של חמישה מיליון דולרים בשנה. למרות תחינותיו, הוחלט לעכב את חתימת העסקה ולהקים ועדה ממשלתית שתבחן את הנושא.
"החוזה עליו ביקשנו לחתום עם טוטאל קבע כי אם היא פורשת, נכנסת במקומה חברה סינית", אמר ביום ו' (29.6.18) השר המתוסכל. "לטוטאל יש עוד 34 יום להחליט האם היא מפסיקה לרכוש נפט מאירן. אני מקווה שהמו"מ שאנו מקיימים עמה יוכתר בהצלחה ונוכל לחדש את החוזה".

תאריך:  30/06/2018   |   עודכן:  30/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היסטריה באירן בגלל סנקציות הנפט של טראמפ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האירנים לא צריכים לדאוג
מקס פאואר  |  30/06/18 16:30
2
הדרך לחנוק את האירנים כלכלית ו
טום  |  30/06/18 18:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
רונן א' כהן
הדבר המעניין ביותר במקרה הזה הוא לראות את הדיון הפנימי באירן עצמה לשאלת הנושא הגרעיני וכיצד יש להתמודד מול ארה"ב    הוויכוח הפנימי הזה כבר צבר קילומטרז' בעבר, אך בלחץ השמרנים הודחק הצידה כדי לייצר חזית תודעתית אחת של אירן מול ארה"ב
בצלאל לביא
רק לפני חודשים ספורים היו טראמפ וקים מאיימים ומחרפים במלים בוטות איש את רעהו    איש הטילים הקטן, כינה אותו טראמפ, זקן סנילי, הגיב קים
יורם אטינגר
האם הנשיא טראמפ למד מהשגיאות הגסות של קודמיו בבית הלבן? האם הוא מפנים את עוצמת היסודות פורעי-החוק של משטרי האייתולות וקוריאה הצפונית, המחייבים שינוי שורשי, דרמטי ומוחשי, רעיוני, גיאו-אסטרטגי, ולא רק הצהרתי?
עידן יוסף
אמר כי הרפובליקה של אירן קירבה בין ישראל לבין מדינות ערב    "אמרתי למנהיגי אירופה עימם נפגשתי בשבוע האחרון, כאשר ישראלים וערבים מסכימים על משהו, שימו לב לכך. הם כנראה יודעים משהו"
יוני בן-מנחם
ארגון חיזבאללה מסייע לחמאס, בהנחיית אירן, להקים כוח צבאי בלבנון ומפעלים לייצור רקטות    ישראל הגישה תלונה בנושא למועצת הביטחון ולא מן הנמנע כי היא תחדש את המלחמה החשאית בלבנון כדי לנסות למנוע את התקדמות התוכנית האירנית
רשימות נוספות
אירן מאמנת את חמאס בדרום לבנון  /  עומר כרמון
"סימנים להיסטריה ופאניקה"  /  מחלקה ראשונה
אירן העשירה אורניום ל-90%  /  איתמר לוין
נתניהו - אירן אירן ושוב רק אירן  /  גרשון אקשטיין
ריח של בוגדנות  /  משה מכנס
מוגריני על הראש  /  אורי שרגיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il