X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אסיף דיין ביקש באמצעות עו"ד דוד ששון להעמיד לדין את המעורבים בפרשת ויזה בג"ץ קבע: יש חמש סיבות לדחות את העתירה, שביסודה תשתית עובדתית רעועה ובלתי בדוקה
▪  ▪  ▪
הסתמך על ידיעות בתקשורת [צילום: AP]

אסיף דיין ישלם הוצאות של 40,000 שקל בשל עתירת סרק שהגיש לבג"ץ באמצעות עו"ד דוד ששון - קבע (יום א', 1.7.18) השופט דוד מינץ.
דיין ביקש להורות להעמיד לדין את כל מי ש"נמצא כי הוא מעורב בפרשה הידועה כפרשת סליקה של עסקות אשראי בלתי חוקיות באמצעות כרטיסי אשראי המונפקים על-ידי ויזה-כ.א.ל", ולהורות ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות המדינה שלא להגיע להסדר עם אותם מעורבים.
לטענת דיין - שהסתמך בעיקר על פרסומים בתקשורת - ויזה סלקה מאז 2007 עסקות אלקטרוניות עבור ארגוני פשיעה שפעלו בתחומי ההימורים הבלתי חוקיים, פורנוגרפיה ותרופות שנמכרו ללא מרשם. בדרך זו היא "הלבינה פעילות וכספים עבור המאפיה וגורמים עבריינים". לטענתו, יש ראיות של ממש להעמיד לדין נושאי משרה בויזה ובבעלי השליטה בה - בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי.
מינץ אומר כי יש שורה של עילות לדחות את העתירה. ראשית, "פשיטא כי לא ניתן לעתור לבית משפט זה רק על בסיס כתבות עיתון. בא-כוח העותר אומנם טען לפנינו כי המשיבים לא נענו לבקשותיו לקבלת חומר רלוונטי לעניין, אך התרופה לקושי זה אינה מצויה בהגשת עתירה על בסיס תשתית עובדתית בלתי בדוקה, רעועה ושלא ממקורות עצמאיים ובדוקים".
שנית, אין סיבה להתערבות בשיקול דעתן של רשויות החקירה - ולו בשל העובדה "שהתשתית העובדתית שביסוד העתירה אינה ניתנת לבדיקה ולו המינימלית ביותר". שלישית, דיין וששון לא צירפו כמשיבים לעתירה את אותם חשודים-לכאורה שבשמותיהם נקבו. רביעית, המדינה הגיעה עם ויזה להסדר לפיו שילמה 85 מיליון שקל - והעתירה הוגשה כמעט שנתיים לאחר פרסום ההסדר. וחמישית, יש שלושה חשודים שהחקירה בעניינם תלויה ועומדת, והמדינה הודיעה שתהיה מוכנה לשקול הסדרים איתם רק לאחר הגשת כתב אישום.
דיין חויב בתשלום 10,000 שקל למדינה ו-30,000 שקל לדיסקונט, הבינלאומי ו-ויזה. השופטים מני מזוז ויוסף אלרון הסכימו עם מינץ. את המדינה ייצג עו"ד יצחק ברט, את הבנקים ייצגו עוה"ד דוד לשם, אלעד פלד, גיל אוריון ומיכל מינסקי, ואת ויזה - עוה"ד ברק טל ורועי ששון.

תאריך:  01/07/2018   |   עודכן:  01/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
נפתחה תחנת מרכזית המפרץ החדשה    בשל תכנון לקוי אין מעבר ישיר בין רציפים    שיבושי תנועה קשים סביב התחנה החדשה
יצחק דנון
החברה טענה שבחשבון הנאמנות יש 12 מיליון דולר - אך בפועל נמצאו בו מיליון דולר בלבד    אורנשטיין: לשקול חקיקה לפיקוח על השקעות בחו"ל
אלעזר לוין
יובל דניס הודיע על התפטרותו, לאחר שהשליטה בחברה נמכרה לנתי סיידוף    כיהן כמנכ"ל רק 6 חודשים
אלעזר לוין
תשלם 73 מיליון שקל    המוכרת נתנאל גרופ תשתתף ב-2.2 מיליון שקל במס הרכישה    אם המחוזית תאשר הגדלת זכויות הבנייה מ-180 ל-450 דירות, תשלם פרי עוד 84 מיליון שקל, ונתנאל תרשו רווח הון של 112% ההשקעה
איתמר לוין
רות לורך תחליף בתחילת ספטמבר את אברהם טל, העומד לפרוש לגמלאות, בראשות בית המשפט המחוזי העמוס ביותר בארץ: 22.6% מכלל תיקי המחוזיים שנפתחו אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il