X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסתדרות צפויה להודיע לביה"ד הארצי לעבודה על הסכמות מול הנהלת הנמל, הכוללות פרישה של עד 300 עובדים בעלות של 2.5-2 מיליון שקל לעובד שיפור תשתיות למטען כללי והעמקה של לפחות רציף אחד משקיע אסטרטגי שייכנס ישדרג את הנמל ויכין אותו לתחרות מול הנמל הפרטי שיקום במפרץ חיפה
▪  ▪  ▪
נמל חיפה [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]

משרדי התחבורה והאוצר הגיעו (יום ה', 5.7.18) לסיכום עקרוני עם ועד נמל חיפה וההסתדרות בדבר הכנסת תחרות לנמל, שקט תעשייתי עם העובדים וצעדי התייעלות.
לפי המתווה, ייכנס לנמל משקיע פרטי במטרה להכין את הנמל לתחרות הצפויה מול הנמל הפרטי שיוקם במפרץ חיפה. לאחר כניסתו של משקיע אסטרטגי לנמל, תתאפשר לנמל העמקת רציפי הים ואף הרחבתם. מדובר בלפחות רציף אחד.
כחלק מהיערכות הנמל לתחרות, סוכמו צעדי התייעלות במגזרים השונים בנמל הכוללים תוכנית פרישה שתיכנס לתוקף בכפוף למינימום עובדים שיפרשו ואי קליטת עובדים בגינם (מספר הפורשים צפוי להגיע ל-150 עד 200 איש מאנשי הנמל - מתוך 1,000 - אליהם יצורפו אנשי מחלקת הים, נתבים, שכוללים עוד 100 איש), ביטול משרות לא יצרניות, שינוי מנגנון התגמול כך שיתמרץ עבודה יעילה יותר ושינוי נורמות עבודה נוספות, וזאת לצד מתן הגנה לדור ב' מפיטורי צמצום והגנה חלקית על שכר העובדים בשנים הראשונות לתחרות - ככל הנראה עשור.
עלות פרישת כל עובד מרצון עד הפנסיה, כולל גישור כספי, עשויה לנוע בין 2 ל-2.5 מיליון שקל לכל עובדי דור א'.
מחלקת הים הפועלת כיום בנמל חיפה תעבור לחברת בת נפרדת וניטרלית, שתיתן שירותים לשני הנמלים, החדש והקיים, באופן שוויוני.
ההסתדרות הכללית צפויה להודיע לבית הדין הארצי לעבודה שהבקשה להפעיל את זכות השביתה שם עשויה להתגלות כלא רלוונטית.
משרדי האוצר והתחבורה מברכים את ועד העובדים וההסתדרות ואת הנהלת נמל חיפה שפעלו באחריות על-מנת להבטיח הן את יציבותו של הנמל, הן את כושר ההתחרות שלו והן את ביטחונם של העובדים. לדבריהם, "מדובר בבשורה משמעותית לתושבי מדינת ישראל, שצפויים ליהנות ממסחר תחרותי ורציפים חדשים ומודרניים".
שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ אמר: "היום צעדנו צעד גדול להשלמת הרפורמה בנמלים. ההסכם שהושג עם עובדי נמל חיפה מבטיח את קידום התחרות, ההתייעלות והכנסת המשקיע הפרטי האסטרטגי, שיזניק את פעילות הנמל. במקביל תימשך בניית נמל המפרץ החדש, דבר שיוביל, בתוך שנים ספורות לתחרות והוזלת יוקר המחיה והפיכת ישראל למרכז סחר ותובלה ימית, לטובת המשק הישראלי, עובדי הנמלים וכלל אזרחי מדינת ישראל".
משרד התחבורה מוביל כיום רפורמת ענק במסגרתה מוקמים שני נמלי ים חדשים באשדוד ובחיפה, שיוכלו לקלוט אניות ענק ולהתחרות גם עם הנמלים הימיים של המדינות הסמוכות לישראל. הנמלים החדשים יביאו לפעילות ענפה באזור. הם יקלטו עובדים חדשים ויספקו מקומות עבודה לישראלים רבים. פעילות הנמלים תצריך שטחי עורף נמל רבים. עורף נמל חיפה יגיע עד מגדל העמק ונמל אשדוד יגיע לכל הסביבה, מאחר שהפעילות הכלכלית תגדל בעוצמה רבה.

תאריך:  05/07/2018   |   עודכן:  05/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פריצת דרך: הפעלת נמל חיפה תופרט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
רה"מ נתניהו: חששנו שהחוק יגרום להפללת ניצולים שימסרו עדות ראייה    "הביקורת שלנו ושל אחרים על החוק גררה גל אנטישמיות עכור ומגונה בפולין, אשר הדאיג גם הוא אותנו, לא פחות מהחוק הבעייתי"
עידן יוסף
השעון של המרגל הישראלי הושב במבצע מיוחד של המוסד, שאירע בתקופה האחרונה במדינת אויב    ראש המוסד יוסי כהן: "השעון היה חלק מדמותו המבצעית של אלי וחלק מזהותו הערבית הבדויה"
עידן יוסף
נתיב אקספרס יוצאת היום מהאשכול אחרי תשע שנים וחצי    פעילות חברת מטרופולין תכלול חידוש קווים והוספת קווים חדשים    עמדת שירות חדשה תיפתח ברמת השרון
איתמר לוין, מירב ארד
אומר שההצהרה המשותפת לממשלות ישראל ופולין מאמצת נרטיב שהופרך במחקר    מזהיר: הסכנה למחקר מהחוק הפולני נותרה בעינה    בנט: ההצהרה - חרפה רוויית שקרים
איתמר לוין
יעקב ביטון הורשע בהנפקת חשבוניות פיקטיביות ב-767 מיליון שקל    העליון דחה את בקשתו לערער: העונש ראוי ומאוזן לנוכח חומרת העבירות והנזק לקופת המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il