X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נגידת בנק ישראל הודיעה כי לא תתמודד לקדנציה נוספת בין המועמדים להחליפה: פרופסור מנואל טרכטנברג, פרופ' מריו בלכר והחשב הכללי רוני חזקיהו נתניהו: "מודה לפלוג ומעריך את תרומתה"
▪  ▪  ▪
קרנית פלוג [צילום: פלאש 90]

נגידת בנק ישראל דוקטור קרנית פלוג הודיעה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי החליטה שלא להתמודד לכהונה נוספת ולמעשה תסיים את תפקידה בנובמבר הקרוב, בתום חמש שנים בתפקיד.
פלוג מצטרפת לחמישה נגידים נוספים שכיהנו בתפקידם רק כהונה אחת בת חמש שנים. שר האוצר, משה כחלון, רמז בחודשים האחרונים שלא יאריך את כהונתה של פלוג, שבמשך השנה האחרונה תקפה בחריפות את מדיניות משרדו, בעיקר בתחום הבנייה והדיור, ואת תוכנית הדגל, ״מחיר למשתכן״ בראשה עומד כחלון בפרט. לאחרונה אף התבטאה פלוג בחריפות נגד התוכנית ואמרה כוח ״לא הייתה משנה מילה" בדו״ח בנק ישראל לשנת 2017 שפורסם באחרונה.
כעת, נסללה הדרך בפני נתניהו וכחלון למנות מועמד כלבבם לתפקיד הבכיר. בין המועמדים הבולטים לתפוס את מקומה של פלוג: מיכל עבאדי בויאנג'ו, לשעבר החשבת הכללית באוצר, שהייתה ב-2013 גם המועמדת של נתניהו לתפקיד הנגידה לפני שהוצע לפלוג; המשנה לנגידת בנק ישראל, ד״ר נדין טרכטנברג; פרופסור מנואל טרכטנברג, שכיהן כחבר כנסת מטעם המחנה הציוני ולשעבר ראש המועצה הלאומית לכלכלה בתקופת נתניהו.
כמו-כן מועמדים החשב הכללי המכהן, רוני חזקיהו, שכיהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל וכיהן גם בצמרת הבנקים בישראל; פרופסור צבי אקשטיין, מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ולשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל. הוא מיודד מאוד עם נתניהו והיה אחד המועמדים לתפקיד נגיד בנק ישראל ב-2013; פרופסור רפי מלניק מהמרכז הבינתחומי ובעבר מבכירי הכלכלנים בבנק ישראל.
נתניהו עשוי לחפש ככל הנראה פרופסור בולט לכלכלה בארה״ב. ראש הממשלה כבר הביא לישראל שני נגידים מארה״ב - יעקב פרנקל וסטנלי פישר, ובעבר שקל נתניהו ברצינות את מועמדתו של פרופסור מאריו בלכר לתפקיד הנגיד.
במכתבה לנתניהו, כתבה פלוג בין היתר: "זכיתי לעמוד בראש ארגון איכותי ביותר, העושה את מלאכתו במקצועיות, ממלכתיות, ונאמנות, ואשר מממש יום יום את החזון שהציב לעצמו - להיות בנק מרכזי מתקדם, שתורם לשגשוג כלכלת ישראל ואזרחיה. אין זו עת לסיכומים, אולם אני יכולה לומר כבר עכשיו שאסיים את תפקידי תוך תחושת סיפוק רב, היות שלבנק ישראל יש חלק נכבד במצב האיתן וביציבות שהפגינה כלכלת ישראל בשנים האחרונות, כמו גם בניתוח ובהצפת האתגרים המשמעותיים בפניהם נעמוד בשנים הבאות".
מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מודה לד"ר קרנית פלוג על שירותה המסור בתפקיד ומעריך מאוד את תרומתה לכלכלת ישראל".

תאריך:  06/07/2018   |   עודכן:  06/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פלוג לנתניהו: "לא אמשיך לכהונה נוספת"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בורחת רגע לפני הקטסטרופה...
חשדנית  |  6/07/18 20:01
2
מעניין אם כבר קיבלה הצעות
ארי כספי  |  7/07/18 18:11
 
- אל תדאג, המקום שלה כבר מובטח
חשדנית  |  8/07/18 01:12
3
בחינת עלות תועלת של ב.ישראל
ראובן גרפיט  |  8/07/18 08:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
שניים מבעלי המניות בדוראד מבקשים לפסול את גרסטל מתפקיד בוררת, בשל פנייתה בפרשת היועץ המשפטי לאיל רוזובסקי - המייצג את אחד הצדדים
יצחק דנון
הנהגים מתכננים לשבות בשבוע הבא במחאה על האלימות בתחבורה הציבורית - אך ההנהלה טוענת שהיא אינה הכתובת ושהשביתה תגרום לה נזק כבד
יצחק דנון
ארגון כוח לעובדים דורש לקצץ בשכרם של פרופ' גיל רז וד"ר רון מלכא, כמו בשכר יתר אנשי הסגל האקדמי    המכללה: ההסכם אינו חל על בכירים שגויסו מבחוץ
יצחק דנון
ברקת ואליהו בן-יעקב תובעים 5 מיליון שקל מעוה"ד משה מימרן ומשה בן-ארי, בטענה שבמשך 25 שנה לא מילאו את המשימה למכור את דירתם בירושלים
עידן יוסף
שרי התחבורה והאוצר חתמו על צו המייקר את הנסיעה    מחיר התחלתי למונה - 12 שקל, 5 שקל להזמנה ו-4.30 למזוודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il