הוועדה לפניות הציבור קיימה (יום ב', 9.7.18) דיון מעקב בסוגיית אי-זמינות חלקים באתר ממשל זמין (gov.il) לבעלי טלפונים שאינם תומכים בקבלת מסרונים ("טלפונים כשרים"). יו"ר הוועדה ח"כ
ישראל אייכלר אמר בפתח הדיון כי הוועדה מקבלת פניות רבות של אזרחים שמחזיקים בידיהם מכשירים כשרים שטוענים לקיפוח ולאפליה מכך שאינם יכולים ליהנות מהשירותים והמידע שניתן לבעלי הניידים האחרים. "השירות הממשלתי, המידע הממשלתי צריך להיות שוויוני לכל האזרחים", אמר. "חייבת להתבצע חשיבה מחוץ לקופסה, למציאת פתרונות טכנולוגיים למענה קולי ברור קליט לאור העובדה שכ-200 אלף טלפונים 'לא חכמים' נמכרים בארץ בשנה דבר שמשפיע על כ-100 אלף משפחות בישראל". לדברי היו"ר, מטרת הדיון היא לחייב גופים שלא חייבים לתת שירות למכשירים ה"כשרים", להמליץ וכן לתת שירות ללקוחות אלה וזאת לא הוצאה גדולה משום שזה עניין טכנולוגי פתיר.
יוגב שמני, מנהל יחידת ממשל זמין במשרד ראש הממשלה, אמר כי בשבועיים האחרונים החלו להפעיל מערכת הנפקת סיסמאות קוליות, דבר שפותר חלק גדול מהבעיות. "כל מה שמצריך הזדהות במערכת ממשלתית כמו מען לשינוי כתובת, בדיקת עיכוב יציאה מהארץ, שירותים במערכת הנהלת בתי המשפט לעיון בתיקים משפטיים כבר עובד באמצעות סיסמה קולית. לאט-לאט אנחנו מצרפים משרדים נוספים כאשר ביטוח לאומי זאת בעיה משום שהם גוף שעובד לאט ולא כפופים אלינו. הם פועלים בעצמם והייתי שמח מאוד שזה ישתנה".
שמני בישר בדיון כי בזמן הקרוב ממשל זמין ישיק מערכת "אזור אישי" לכל אזרח בה ניתן יהיה לראות מידע וסטטוסים מהממשלה שמותאמים לאזרחים באופן אישי. "יוצגו בו תאריכי חידוש דרכון, נכניס גם את שירותי
משרד התחבורה לאזור האישי, יהיה מידע וסטטוסים ונוכל לשלוח לאזרח תעודת לידה או פטירה באמצעות קישור אינטרנטי מאובטח במקום בדואר ישראל. זה יהיה חיסכון עצום למשק".
כשנשאל שמני על-ידי אייכלר האם המערכת הבנקאית תפעל באותו 'אזור אישי' השיב: "אנו נשמח בעתיד לשתף פעולה גם עם המערכת הבנקאית הפיננסית. אנחנו נגיע לשם כי זה יהווה יתרון לבנקים ואנו נתניע מהלך לעבודה איתם כמו גם עם הרשויות המקומיות". אלי שולשטיין מהפיקוח על הבנקים בבנק ישראל הודיע כי כבר באחד באפריל השנה ניתנה ההנחיה לבנקים לאפשר הרשמה באמצעות סיסמה קולית במקום מסרון למכשירים כשרים.