X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איל ינון, ח"כ אמיר אוחנה, ח"כ ניסן סלומינסקי [צילום: צילום מסך]
היועץ המשפטי של הכסת:
"חוק הלאום מכתים את אופי המדינה"
היועמ"ש איך ינון מבהיר בחוות דעת שפרסם לחברי הוועדה: ממליץ שלא לאשר את הסעיף 7(ב) בנוסח המוצע. יהיה בו להדיר ממנה בצורה גורפת אזרחים על בסיס לאומיותם הנשיא שיגר מכתב מכתב לוועדה המשותפת והביע חשש מפני פגיעה ביהודים בעולם ובמדינת ישראל

הוועדה המשותפת לוועדת הכנסת ולוועדת החוקה, חוק ומשפט בראשות ח"כ אמיר אוחנה התכנסה להכין לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק יסוד: ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי. בתוך כך, היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, פרסם חוות דעת לחברי הוועדה ובה המליץ שלא לאשר את החוק עם הסעיף שמדיר אוכלוסיות.
"הנוסח המוצע של סעיף 7 ב' להצעת החוק חורג בצורה משמעותית מן האיזונים העדינים הנדרשים בהקשר זה. הסעיף עלול להכתים את חוק היסוד החשוב המבקש לעגן ברמה החוקתית, לראשונה בצורה מפורטת, את זהותה ואופיה של המדינה כמדינת הלאום של העם היהודי ואף עלול להביא להתערבות שיפוטית תקדימית בחקיקת יסוד של הכנסת" - נכתב בחוות הדעת של יועמ"ש הכנסת.
עוד נכתב בחוו"ד: "אנו ממליצים לחברי הוועדה שלא לאשר את הסעיף בנוסח המוצע. אנו מציעים לשקול אימוץ נוסחים חלופיים המתירים הקמת התיישבות קהילתית נפרדת בעלת ייחוד חברתי תרבותי, אך כזו שלא ניתן יהיה להדיר ממנה בצורה גורפת אזרחים על בסיס לאומיותם, דתיותם, נטייתם המינית או מאפיין אחר, ככל שאין בקבלתם כדי לפגוע במרקם החברתי תרבותי של היישוב".
ח"כ אמיר אוחנה שמנהל את הדיון תקף את הנשיא ריבלין ששלח באופן חריג מכתב ובו הביע הסתייגות מסעיף 7(ב): "אני רוצה לומר מילה על צביעות. כשאני קורא את מכתבו של הנשיא אני לא יודע אם מדבר פה הנשיא ריבלין או הפוליטיקאי ריבלין. ב-18.7.2007 עברה בקריאה טרומית בכנסת בתמיכת קואליצייה של קדימה, ח"כ ציפי לבני, הצעת חוק הקובעת כי אדמות קק"ל יוקצו ליהודים בלבד. גם ח"כ הכנסת באופוזיציה רובי ריבלין הצביע בעד החוק".
חברי כנסת מהאופוזיציה תקפו את אוחנה ואמרו כי "לא ניתן שתכפיש את נשיא המדינה". ח"כ אוחנה הוציא את חברת הכנסת ציפי לבני מהדיון. ח"כ אלעזר שטרן ביקש מאוחנה להתנצל על הדברים נגד ריבלין.
יו"ר ועדת החוקה ח"כ ניסן סלומינסקי אמר בתגובה למכתבו של ריבלין: "הנשיא טעה, אנחנו קודם כל מדינה יהודית".
המלצת יועמ"ש הכנסת מצטרפת למכתב ששלח נשיא המדינה לוועדה המשותפת לוועדת הכנסת ולוועדת החוקה, חוק ומשפט בנושא חוק הלאום. המכתב נשלח אל ראש הממשלה, יו״ר הכנסת, יו״ר הוועדה וחבריה.
במכתבו מביע הנשיא חשש כי סעיף 7(ב) של הנוסח הנוכחי הקובע כי: "המדינה רשאית לאפשר לקהילה, לרבות בני דת אחת או בני לאום אחד, לקיים התיישבות קהילתית נפרדת״, עלול לפגוע בעם היהודי, ביהודים ברחבי העולם ובמדינת ישראל.
במכתבו מדגיש הנשיא ריבלין כי הוא חושש כי האופן הרחב שבו נוסח סעיף זה, "ללא איזונים, עלול לפגוע בעם היהודי, ביהודים ברחבי העולם ובמדינת ישראל, ואף יכול לשמש כנשק בידי אויבינו".
"האם בשם החזון הציוני אנו מוכנים לתת יד להפליה והדרה של איש או אישה על-רקע מוצאם? הנוסח המוצע של סעיף 7(ב) העומד בפניכם לדיון, מאפשר למעשה לכל קהילה, בצורה הרחבה ביותר וללא שום הגבלה או איזון, להקים יישוב ללא מזרחיים, ללא חרדים, יישוב ללא דרוזים, ללא להט"ב. האם זו משמעותו של החזון הציוני? בטוחני כי לא זאת הייתה כוונת מציעי החוק, וכי אין זאת כוונתכם, חברי הוועדה, חברי הכנסת", כותב ריבלין.
יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר הגיב למכתבו של הנשיא בעניין חוק הלאום ואמר כי "טענתו של הנשיא אינה נכונה. הצעת חוק הלאום שיזמתי, אומרת את הברור מאליו, אך גם הברור מאליו ראוי שייאמר: גם לרוב יש זכויות בישראל. אפילו ליהודים".
עוד הוסיף ח"כ דיכטר: "שמחתי לקרוא במכתב הנשיא, לפיו הוא רואה בחוק הלאום חוק המוסיף פרק בחוקתה המתהווה של מדינת ישראל. טענתו של הנשיא שהחוק קורא לאפליית מיעוטים אינה נכונה. המציאות בישראל לאורך עשרות שנים פשוט הפוכה: הוקמה בנגב עיר בדואית, הגדולה בעולם למיטב ידיעתי עם 70 אלף תושבים ששמה רהט, עוד הוקמו יישובים בדואים כגון ביר הדאג' ונוספים, זאת ללא אף אוכלוסייה יהודית. הצעת חוק הלאום שיזמתי, אומרת את הברור מאליו, אך גם הברור מאליו ראוי שייאמר: גם לרוב יש זכויות בישראל. אפילו ליהודים. ההצעה לא עוסקת בערים אלא בהתיישבות קהילתית שמטבעה היא התיישבות קטנה המשמרת מרקם מסוים, דתי, לאומי (דרוזי, צ'רקסי, נוצרי, מוסלמי, חרדי, להט"בי ועוד). החזון הציוני ייצא רק מחוזק כשהצעת החוק הלאום תהפוך לחוק יסוד בספר חוקי היסוד של מדינת ישראל, מבלי שהיא פוגעת בזכויות הפרט כהוא זה, שממילא מעוגנות ומוגנות היטב בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. גיל 70 הוא כבר גיל מספיק בוגר בשביל מדינה כדי להגדיר את זהותה הלאומית כמדינת הלאום של העם היהודי".

תאריך:  10/07/2018   |   עודכן:  10/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חוק הלאום מכתים את אופי המדינה"
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
שוטה הכפר רוכב שנית ל"ת
פרשנדתא  |  10/07/18 08:50
2
עוד צעד חריג ואנטישמי-סלקטיבית
קורןנאוה טבריה  |  10/07/18 09:07
3
יד נעלמת בוחשת ותופרת
יעקב יעקב  |  10/07/18 09:31
 
- כל מה שאתה כותב נכון אבל
יאיר 3  |  10/07/18 14:03
 
- הרי גם בלי החוק
באום  |  10/07/18 18:21
4
הוא איבד את השכל הישר
ריבלין איכה?  |  10/07/18 09:45
5
אם החונטה המשפטית נגד-החוק טוב ל"ת
מר קו  |  10/07/18 11:46
6
הטמטום שולט ב"יועצים" למיניהם ל"ת
alice  |  10/07/18 12:13
7
תפקידו של מכונאי לתקן רכבים.
עוד נציג של האל  |  10/07/18 12:49
8
איל ינון אולי למד
באום  |  10/07/18 12:51
9
הפנסיה של היעץ המשפטי
ניראון  |  10/07/18 13:00
10
אם היו לנו את הרועצים (לא
אברהם 101010  |  10/07/18 13:12
11
גם את מגילת העצמאות פוסל רבלין
ד"ר משה פרץ  |  10/07/18 14:51
12
נשיא שאין בו אור
אמנון לוי לביא  |  10/07/18 15:34
13
גיל 70 הוא מספיק
ישראל עמיאל  |  10/07/18 16:03
14
ומה לגבי ישובים דתיים וחרדים
ראובן גרפיט  |  10/07/18 16:52
15
נשיא שלא יודע להיות נשיא.
גילי3567  |  11/07/18 06:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ישלם לרוני טייבי 750,000 שקל בשל רשלנות מתמשכת שהביאה לכך שלקה בליבו ונזקק לשני צינתורים    ביהמ"ש: גרסת השב"ס לא הוכחה ואף נסתרה על-ידי הראיות
עידן יוסף
ראש המל"ל: "הכל מאוד תיאורטי. ראש הממשלה בעצמו אמר שלא יעלה על הדעת שיחליט על יציאה למלחמה לבדו או עם שר הביטחון בלבד"    משרד המשפטים: הכל במבחן הסבירות    יו"ר הוועדה דיכטר ביקש מנציגי הממשלה להביא נוסח חדש אשר מונע אפשרות זו
איתמר לוין
קוואנו, שופט בבית המשפט לערעורים במחוז וושינגטון, מילא תפקיד מרכזי בחקירה נגד ביל קלינטון והיה חבר בצוות המשפטי בבית הלבן של בוש
עידן יוסף
יו"ר ועדת המדע: "אריכות ימים היא ברכה וכבוד ולא חלילה נטל; חייבת להיות השקעה רצינית במניעת מחלות זקנה"
עידן יוסף
שר הפנים אומר כי נאלץ לפסול את חוק העזר לפתיחת מרכולים בשבת בראשון לציון רק משום שהעירייה עתרה נגדו לבג"ץ, ורומז שכך צפוי גם ביתר הערים    "איזה פיקוח נפש יש בזה?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il