X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל משרד האנרגיה: התשלומים לחברת החשמל עבור יישום הרפורמה יינתנו רק בכפוף למכירת תחנות ומתחמי חברת החשמל מצבת העובדים בחברת החשמל תצומצם ב-2,200 איש
▪  ▪  ▪
[צילום: לואיס פישר/פלאש 90]

הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה ולוועדת הכנסת לדיון בתיקון לחוק משק החשמל, בראשות ח"כ איתן כבל, החלה (יום ג', 10.7.18) להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את החוק ולהוציא לדרך את הרפורמה במשק החשמל.
מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, הציג את עקרונות הרפורמה ואמר "ייצור החשמל בסוף התהליך יחולק כך שרק 30% יהיה בידי חברת החשמל ו-70% בידי יצרנים פרטיים, לעומת היום שהמצב הוא הפוך וחברת החשמל מייצרת 70% מהחשמל". עוד הוא הזכיר את פינוי תחנות ומכירת מתחמי אלון תבור, רמת חובב, רוטנברג, רידינג, חגית ואשכול. היו"ר כבל ביקש לדעת מה קורה אם המתחמים לא יפונו או ימכרו, ואדירי השיב כי התשלומים לחברת החשמל עבור יישום הרפורמה יינתנו רק בכפוף למכירה.
באשר למקטע האספקה אמר אדירי כי לאחר הרפורמה תהייה בו תחרות מלאה, חברת החשמל תהייה ספק ברירת המחדל אך ניתן יהיה לבחור ספק חשמל שונה וזה אמור לאפשר תחרות על מחיר החשמל. "אני מתקשה לראות שבלי הפחתת מחיר מישהו יעבור ספק. זה יאפשר גם הרבה שירותים נוספים לצרכן, כמו התקנת פאנל סולארי על הגג או אגירת חשמל או שירותי התייעלות אנרגטית. ברגע שהמקטע יוכל להיפתח לתחרות ולאחר ש-40% אחוז ממשקי הבית יעברו לספקים אחרים - אם זה יקרה אז חברת החשמל תוכל גם היא להילחם על הצרכנים ולספק שירותי התייעלות אנרגטית", אמר.
עוד הוסיף אדירי כי "שינוי דרמטי נוסף הוא הוצאת ניהול המערכת מחברת החשמל לידי חברה ממשלתית נפרדת ועצמאית". היו"ר כבל אמר בתגובה כי ליחידה הזו יש עובדים שיעברו אליה מחברת החשמל והוועדה תלווה את המעבר הזה. אדירי הוסיף כי במקטע החלוקה הוחלט לאפשר מונופולים אזוריים לכמה חברות. ח"כ רועי פולקמן התייחס לתחרות במחירים ואמר כי קיים חשש שיהיה סבסוד צולב כך שמוסדות גדולים או ועדי עובדים ישיגו הסכמים עם חברות חלוקה במחיר נמוך, שיגרום לסבסוד צולב כך שהחברה תגבה תעריף גבוה מצרכנים פרטיים לא מאוגדים. "יש חשש שצרכנים חלשים יממנו הנחות לצרכנים חזקים יותר", אמר.
יו"ר רשות החשמל, ד"ר אסף אילת, אמר כי צרכן ביתי יהיה חייב לקבל שירות בתעריף מפוקח. אדירי התייחס גם למצבת העובדים של חברת החשמל, ואמר כי היא תרד מ-8,600 עובדים ל-6,400, כאשר 400 מהם יעברו לחברת ניהול המערכת.

תאריך:  10/07/2018   |   עודכן:  10/07/2018
+השר לביטחון פנים טרם התקין תקנות הקובעות כי משמורת קטינים לא תהיה בכלא
23:39 10/07/18  |  

הוועדה לזכויות הילד מבקשת גם מהמשרד לביטחון הפנים לפעול לתיקון התקנות, אשר יבהירו מעבר לכל ספק כי בשום שלב מדינת ישראל לא תכניס ילדים עם הוריהם לכלא, ומכלל המשרדים, הוועדה מבקשת לגבש תכנית רחבה יותר, עם כל החלופות האחרות האפשריות, כדי שאירוע בו ילדים להורים המיועדים לגירוש לא יוכנסו למאסר.

+יוארך המועד להגשת בקשה להחזרת עודף שכ"ט שעו"ד גובים מניצולי שואה
23:36 10/07/18  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק נכי רדיפות הנאצים (תיקון מס' 20) (תיקון מס' 2), התשע"ח-2018, של חברי הכנסת אלעזר שטרן, טלי פלוסקוב וקבוצת חברי הכנסת. תיקון מס' 20 לחוק קבע תקרה לשכר הטרחה שעורכי דין רשאים לגבות מניצולי שואה בעת ייצוגם בתביעה לקבלת תגמול שניתן לקבלו עקב החלטה מינהלית. כן נקבע כי ניצולי שואה שתביעותיהם טופלו לפני כניסת התיקון לתוקף, יהיו רשאים להגיש בקשה להחזר עודף שכר הטרחה שנגבה מהם, עד ליום 31.12.16. כדי לאפשר לניצולי השואה למצות את זכויותיהם, מוצע להאריך את המועד להגשת בקשות להחזר עודף שכר הטרחה עד ליום 31.12.2020.

+רפורמת החשמל תאושר בוועדה עד יום ה'
23:33 10/07/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יועמ"ש הוועדה המשותפת: ההצעה מקבלת אפשרות לתת רישיון חלוקה רק לחברת החשמל, ול-10% מחלקים היסטוריים, ולא ברור מה יקרה אם החברה תפר את הרישיון  ▪  פורום קהלת: העובדה שלא מאפשרים לחברות אחרות לבצע חלוקה מקומית זו הפגיעה הכי חמורה בחופש העיסוק  ▪  מנכ"ל משרד האנרגיה: חברת החשמל תייצר רק 30% מהחשמל לעומת 70% כיום ומצבת העובדים תצומצם ב-2,200 איש

[צילום: ענת חרמוני/פלאש 90]
+בקריאה ראשונה: עובד קבלן יוכל לדרוש פיצויי פיטורים לאחר חילופי קבלנים
21:59 10/07/18  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק פיצויי פיטורים (תיקון מס' 33) (זכאות לפיצויי פיטורים בעת חילופי קבלנים במקום העבודה), התשע"ח-2018 של חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, רוברט אילטוב וחמד עמאר.
מוצע בה לקבוע כי עובד של קבלן שבעת שהתחלפו הקבלנים שנותנים שירותים במקום העבודה שבו עובד בחר להישאר באותו מקום עבודה כעובד של הקבלן החדש, יהיה זכאי מהקבלן הקודם לפיצויי פיטורים כאילו פוטר, גם אם הקבלן הקודם הציע לו להמשיך ולעבוד אצלו במקום עבודה אחר.

+בקריאה ראשונה: צמצום מספר תאגידי המים והביוב
21:58 10/07/18  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק תאגידי מיום וביוב (תיקון מס' 12) (צמצום מספר תאגידי המים והביוב), התשע"ח-2018, של חבר הכנסת איציק שמולי וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה לקבוע הוראות שונות לקידום יישום המתווה לצמצום של מספר תאגידי המים והביוב באמצעות תיקונים הנוגעים למעבר להפעלת משק המים והביוב באמצעות חברות אזוריות. כמו כן, מוצעים תיקונים נלווים שנועדו לשפר את יעילותם ותפקודם של תאגידי המים והביוב ואת רמת השירות שהם נותנים לצרכנים.

+בקריאה ראשונה: תיקונים לחוק פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה
21:57 10/07/18  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) (תיקון), התשע"ח-2018-של חבר הכנסת אחמד טיבי. בעקבות קשיים שהתעוררו ביישום החוק מאז כניסתו לתוקף מוצע לבצע מספר תיקונים בחוק, כך שיוכל לתת מענה מלא לקשיים המתעוררים בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה. כמו כן, מוצע להסמיך את הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן לפעול לפי סמכויותיו כאמור בחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981, לשם פיקוח על ביצוע הוראות החוק.

+ממשל זמין תשיק מערכת אזור אישי לאזרח
21:20 10/07/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מערכת הסיסמאות לא פעלה בטלפונים שאינם תומכים בקבלת מסרונים  ▪  מנהל יחידת 'ממשל זמין' סיפר כי הבעיה נפתרה לפני שבועיים באמצעות הפקת סיסמה קולית שתעבוד גם במכשירים 'כשרים' ובישר כי מערכת חדשה שהקימו תאפשר לכל האזרחים לראות מידע וסטטוסים מהממשלה - תאריכי חידוש דרכון, תעודת לידה ופטירה ועוד

+הורחבו ההגבלות על חזרתו של עבריין מין לסביבת הנפגע
21:09 10/07/18  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מגבלות על חזרתו של עבריין מין לסביבת נפגע העבירה (תיקון מס' 8), התשע"ח-2018, של חברות הכנסת אורלי לוי אבקסיס, קארין אלהרר, מיכל רוזין וקבוצת חברי כנסת. ההגדרה של "עבריין מין" תורחב כך שתכלול גם מי שביצע עבירת מין בהיותו קטין והורשע בביצועה, אם נידון למאסר בפועל או אם בית המשפט ציווה על החזקתו במעון נעול או על אשפוזו, והוא שוחרר מהם לאחר גיל 19.

+בקריאה ראשונה: פטור מאחריות פלילית לנזק מתרומת המזון
20:15 10/07/18  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק עידוד תרומות מזון, התשע"ח-2018, של חברי הכנסת אורי מקלב, יחיאל חיליק בר וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה לקבוע כי גוף התורם מזון בתום לב לארגון לחלוקת מזון וארגון לחלוקת מזון המוביל, מחזיק או מחלק תרומות מזון בהתאם לחוקים, לתקנות ולכללים החלים על פעולות אלה, לא יישאו באחריות אזרחית או פלילית לנזק שנגרם עקב תרומת המזון, אלא אם הנזק נגרם בפעולה מכוונת או ברשלנות חמורה. עוד מוצע לקבוע כי ארגון לחלוקת מזון יהיה מחויב לבטח את הפועלים מטעמו או עבורו באיסוף, בארגון או בחלוקת תרומות המזון לשם כיסוי נזקים העלולים להיגרם להם או לצד שלישי במסגרת הפעולות האמורות.

+מי כאן גזעני?
19:23 10/07/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בחינת חוק הלאום המוצע מעלה, כי הוא עולה בקנה אחד עם היסודות עליהם קמה המדינה. מי שטוען שמדובר בחוק גזעני משום שהוא נותן עדיפות ליהודים, קורא למעשה לחסל את המדינה

זה מה שכתוב שם [צילום: זולטן קלוגר, לע"מ]
+יאושר שימוש חריג לדירות
16:52 10/07/18  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה

הכנסת קיבלה כמעט פה אחד תיקון לחוק התכנון והבנייה המתיר לעיריות לאשר למשרדים ולחנויות לפעול בדירות

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+האחריות מחייבת
12:16 10/07/18  |  יצחק מאיר   |   לרשימה המלאה

מדינה המקבלת חוק לאום, מושבעת לחוקק חוק העושה את אזרחי המדינה כולם שותפים מלאים בכוח ובפועל בכל הנגזר מחוקיה

המתינו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף אילת / Asaf Eilat  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
יצחק מאיר
מדינה המקבלת חוק לאום, מושבעת לחוקק חוק העושה את אזרחי המדינה כולם שותפים מלאים בכוח ובפועל בכל הנגזר מחוקיה
עידן יוסף
ראש המל"ל: "הכל מאוד תיאורטי. ראש הממשלה בעצמו אמר שלא יעלה על הדעת שיחליט על יציאה למלחמה לבדו או עם שר הביטחון בלבד"    משרד המשפטים: הכל במבחן הסבירות    יו"ר הוועדה דיכטר ביקש מנציגי הממשלה להביא נוסח חדש אשר מונע אפשרות זו
עידן יוסף
יו"ר ועדת המדע: "אריכות ימים היא ברכה וכבוד ולא חלילה נטל; חייבת להיות השקעה רצינית במניעת מחלות זקנה"
עידן יוסף
ועדת הפנים אישרה את תקנות כלי הירייה (הכשרה)    חובת ההכשרה - מפעם בשלוש שנים לפעם בשנה    יו"ר הוועדה: התקנות יבטיחו הכשרה טובה יותר ולראשונה ייבחנו מחזיקי הנשק גם על טיב הביצוע
עידן יוסף
סגן מפקד מיטב סא"ל צחי רביבו: כ-44,000 איש תלמידי ישיבה בגילי 24-18 מקבלים דחיית שירות מהצבא    ליברמן: לא אסכים לשנות פסיק בנוסח החוק    סמוטריץ': לפתור את בעיית ההתנגשות עם שירות נשים    בן-צור: תמריץ כספי לא יביא לגיוס חרדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il