X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת בנייה מבקשת לפרק את בנייני בר אמנה של גוש אמונים, בטענה שהיא משמשת כפלטפורמה להלבנת הון והעברת כספי ציבור לידיים פרטיות
▪  ▪  ▪
חבר. בראש החברה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מזכ"ל אמנה, זאב חבר (זמביש), משתמש בחברת הבנייה בר אמנה שבראשותו לביצוע עבירות הלבנת הון ועבירות בנייה. כך טוענת חברת הבנייה מ.י שחם נדל"ן, המבקשת (4.7.18) לפרק את בנייני בר אמנה בטענה לחוב של 12 מיליון שקל.
אמנה היא זרוע ההתיישבות של גוש אמונים ובנייני בר אמנה שייכת לה. חבר הוא מראשי מועצת יש"ע, נטל חלק בפעילות המחתרת היהודית ושימש כסגן ראש המועצה המקומית קרית ארבע. בראש אמנה הוא עומד מאז 1988. דירקטור נוסף בחברה הוא משה יוגב, גזבר אמנה.
מ.י שחם מבצעת פרויקט הרחבה ביישוב ברקן, שהוא הרקע לבקשת הפירוק. לטענת שחם, בנייני בר אמנה נישלה אותה מעשרות מגרשים בשלב השני ובשלב השלישי של הפרויקט ומבצעת עבודות לבנייה עתידית של עשרות יחידות דיור למרות שאין תב"ע לכך, תוך פגיעה בעשרות דיירים המתגוררים בפרויקט של שחם.
לטענת שחם, בנייני בר אמנה חייבת לה כספים בשל מעשי מרמה על-ידי החברה ומנהליה, והיא מנסה לנשל אותה מזכויותיה בפרויקט בברקן. בין היתר, נטען, בנייני בר אמנה נטלה שלא כדין מיליוני שקלים מרשויות המדינה השייכים לשחם, שמבקשת גם לקבל חשבונות בנוגע אליהם.
בבקשת הפירוק נטען עוד, כי בנייני בר אמנה משמשת בעיקר כפלטפורמה לביצוע מעשי זיוף, תרמית, הלבנת הון ובנייה בלתי חוקית, וכן כצינור להעברת כספי ציבור לידיים פרטיות. עוד נטען, כי החברה מבצעת עבירות מס והלבנת הון אגב גזל קרקעות המדינה בשטחי יהודה ושומרון, ופועלת לסיפוח קרקעות שבעלותן לא ידועה, קביעת עובדות בשטח באמצעות בנייה בלתי חוקית והכשרתן בדיעבד.
עוד נטען, כי מדובר בחברה המהווה צינור במערכת משומנת ומסועפת הכוללת קשרים לעמותות וחברות שהוקמו במקלטי מס ברחבי העולם, לתורמים בלתי מזוהים, לפקידי ציבור ואף לעבריינים. הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד מעיין בכר וטרם הוגשה תגובת בנייני בר אמנה.

תאריך:  12/07/2018   |   עודכן:  12/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
פפושדו מחיר למשתכן יוצאת נגד ביטול זכייתה ברכישת מגרש ל-60 יחידות דיור, בטענה שהאיחור שלה בתשלום דמי הפיתוח היה זעיר ונעשה בתום לב
יצחק דנון
רו"ח שירן כהן מבקשת מבית הדין להורות למנות אותה למבקרת הפנים של בתי הדין ולבטל את המכרז המחודש שפרסמה נציבות שירות המדינה
עידן יוסף
שלוש מטרות הותקפו באזור קוניטרה וכפר חדר    הכוחות הסורים השיבו באש נ"מ    הרמטכ"ל התייחס מוקדם יותר לחדירת כלי הטיס הסורי: "האירוע שהיה בצפון מעיד על המורכבות של התקופה"
עידן יוסף
הוצאת הכוחות מותנית בכך שישראל לא תערער את יציבות שלטון אסד בסוריה    נתניהו: "נגיב בתקיפות נגד כל זליגה. מצפים שכולם יכבדו את הריבונות הזאת ושסוריה תשמור בקפדנות על הסכמי ההפרדה"
אלעזר לוין
תאגידי הבנייה בלשכה חולקים על נתוני משרד השיכון, שלפיהם עובדות בארץ ארבע חברות בנייה סיניות שהביאו אלפי עובדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il