שתי ספינות המיועדות לחמאס יעוקלו אם וכאשר ייכנסו לנמל בישראל, וזאת במסגרת תביעות לפיצויים שהגישו נפגעי טרור נגד הארגון - קובע (יום ד', 11.7.18) סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים,
משה דרורי.
ספינה אחת קרויה "Freedom" והיא רשומה בשבדיה; האחרת קרויה "Karstein" והיא רשומה בנורבגיה. שווי כל ספינה הוא 150,000-75,000 אירו. הן מצויות כיום בנאפולי ואמורות להפליג לעבר רצועת עזה ומוצגות כמתנה לארגון צופי הים. בשל הסגר הימי שהטילה ישראל על עזה, הן לא יורשו לעגון שם אלא יופנו לנמל ישראלי - ככל הנראה לנמל אשדוד.
תא"ל (מיל.) נועם פייג, שהיה סגן מפקד חיל-הים, ואריה שפיצן, שהועסק בידי מתאם פעולות השטחים, אמרו בבית המשפט שקרוב לוודאי שהחמאס ישתלט על הספינות אם יגיעו לעזה. לדבריהם, הארגון צמא לכלי שיט ויוכל להשתמש בהן להובלת לוחמים ימיים, לפגיעה בחיל-הים ולהתקרבות למאגר הגז תמר.
התובעים, שבשנת 2006 קיבלו פסק דין בסך 90 מיליון שקל אך לא הצליחו לגבות אף אגורה, ביקשו לעקל את הספינות כדי שיוכלו למכור אותן. הם אף ביקשו לקבוע שהעיקול יחול ברגע בו ייכנסו הספינות לתחום המים הטריטוריאליים של ישראל, כך שיוכלו לשכור ספינות משלהן ולכוון את השתיים לנמל ישראלי.
דרורי אומר, כי אינו יכול להתיר השתלטות שכזאת, ובוודאי שלא יורה למדינה לתפוס את הספינות. עם זאת, כאמור, נקבע שיוטל עליהן עיקול זמני אם וכאשר יעגנו בנמל ישראלי, שכן קיימת סבירות גבוהה שאם יגיעו לעזה - יפלו בידי החמאס. אם בעלי הספינות יבקשו לבטל את העיקול, יתקיים דיון מיידי בבקשות אלו. את התובעים ייצגו עוה"ד ניצנה דרשן-לייטנר, אברהם סגל ואברהם גז.