X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מטבעות עם מגן דוד
המטבעות היהודיים נחשפים
ארון הברית, אהרון הכהן, שחיטה יהודית: מדליות יהודיות, מטבעות זהב ואמצעי תשלום שונים, לצד אוסף מטבעות ושטרות המנדט הבריטי עם פריטים נדירים ביותר מוצעים כעת במכירה פומבית

מדליות יהודיות, מטבעות זהב ואמצעי תשלום שונים, לצד אוסף מטבעות ושטרות המנדט הבריטי עם פריטים נדירים ביותר, מוצעים בימים אלה למכירה פומבית בבית המכירות CollecTodo. הפריטים הם מתחום היודאיקה ההיסטורית - כאלו שהיו בשימוש יהודי או שהוטבעו עליהם מוטיבים מהעולם היהודי והמסורת. המכירה מציעה אוסף נומיסמטי מגוון של שטרות, מטבעות, אסימונים יהודיים מרחבי העולם. מדליות ואמצעי תשלום שהיו הליך חוקי בארץ.
כך למשל, פריט מעניין הוא כזה שמגיע מהונגריה או מרומניה - אסימון עשוי פליז, מס שחיטה בערך של 10 פילר. מדובר על מטבע שהיה בשימוש הקהילה היהודית בקלוז'. הוא שימש לתשלום עבור שירותים כמו קבורה ותפילה. זהו מטבע מעוגל משנת 1900 בקירוב.
מלפנים ישנה מילה בעברית או באידית - "גאבעללא" וכן כתובת בהונגרית. מעל לכתובת מופיעה הכתובת: 'בקלוז הקהילה היהודית אורתודוקסית Kolozsvár". על חלקו הקדמי מופיע אלמנט חרוזים בהיקפו. מאחור: שתי ספרות גדולות "10" . "גאבעללה' היה מס עקיף שהוטל על השחיטה הכשרה של עופות ובקר, ונכפה באזורים של רומניה ובולגריה. ההכנסה מימנה את הפעילות, השירותים והצדקה של הקהילה היהודית.
כמו-כן פריט ייחודי נוסף הוא מדליון לציון מינויו של הרברט סמואל לנציב העליון בארץ ישראל מ-1920. על המטבע הוטבעו הדיוקן של הרברט סמואל, את שמו בעברית ובאנגלית, וכן מצוינת השנה שבה הוא הונפק תר"פ-1920. על גבו של המטבע מופיעה המילה "ציון" בתוך מגן דוד, והכתובת "High Commissioner of Palestine ארץ ישראל".
פריט נוסף הוא מדליה עם דיוקן אהרן הכהן. מפריז, שנת תקפ"ז-1827. על המדליה ישנו את דיוקן אהרן עם חושן על חזהו, והכתובת "אהרן כהן הגדול". חתום - "Barre". על גב המדליה מצוי ארון הברית והכרובים. מעל לזה מופיע הפסוק "וישא אהרן את ידיו אל העם ויברכם". למטה מצוינת השנה- תקפ"ז.
מוצע למכירה מדליון עם דיוקנאות משה מונטיפיורי והברון רוטשילד שיצא באזור שנת 1900. על גבי המדליון ישנו את דיוקן משה מונטיפיורי והכתובת "השר הנדיב משה מונטיפיורי זצ"ל". בגב המדליון ישנו את דיוקן הברון רוטשילד. מעל ראשו מופיע מגן דוד. מסביב ישנה הכתובת "השר הנדיב בארון עדמונד רוטשילד".
המכירה מציעה אוסף של כ-50 מטבעות זהב, החל במטבעות מתקופת ניקולאי השני ואחריהן מטבע נדיר ביותר מרומניה בערך של 100 ל״י מ-1906 במשקל מדויק של 32.25 גרם זהב 900, 21.6 קראט, המטבע הונפק לכבוד המלך קרול הראשון, לציון 40 שנה להיבחרו לתפקיד הדומינטור של הנסיכות הרומנית המאוחדת. ראוי לציין שמטבע זה הונפק ב-3,000 עותקים בלבד. מטבעות פונט אנגלי, דוקאט אוסטרי, קורוש עותמני, חצאי סוברין, מטבעות מרוסיה, GUINA הסעודית, ומדליית זהב של פאולוס השישי מהוותיקן.
באוסף השטרות בולט בנדירותו שטר בערך של חמישה שילינג ממחנות העקורים בקפריסין. לצידו, לקט קטן ואיכותי של אמצעי תשלום בערכים שונים, של מחנה הריכוז בוכנוולד. באוסף השטרות המצרי, שהיו הליך חוקי בארץ, בולטים שני שטרות: הראשון, 50 פאונד משנת 1919 בדירוג גבוה. השני, פיאסטר משנת 1916 - פריט זה חסר מרוב האוספים ובעל הדירוג הגבוה ביותר שקיים. ממדינת ישראל בולטים חמישה שטרות בעלי מספרים נדירים 194-189, אוסף זה שייך במקורו לאוסף אברהם ברינבויים. מתקופת המנדט שלוש שטרות מנדט באיכות גבוה הכולל אמצעי תשלום נדיר ומקורי של אחד בישליק משנת 1914, תל אביב .
בית המכירות CollecTodo מתפתח ומלווה באנשי תוכן בתחומים רבים. החל באספנות ארצישראלית, עם ישראל בארץ ובגולה, ציונות ותרבות ישראלית ויהודית. לתחום הנומיסמטיקה על גווניו, לצד סמלים חשובים ונדירים, שטרות, מטבעות ומדליות. גם בתחום היודאיקה מביא בית המכירות פריטים מרגשים, חפצי קודש וחפצים ארצישראלים היסטוריים.

תאריך:  12/07/2018   |   עודכן:  12/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק הממשלתית    כבל: לא השארנו אף בעיה לדורות הבאים    מנכ"ל משרד האנרגיה: לצד העלויות יש ברפורמה תועלות כלכליות גם למדינה וגם למשק החשמל    יו"ר רשות החשמל: כל החיסכון מהרפורמה יועבר לצרכן    מנכ"ל האוצר: בעוד 8 שנים תעריף החשמל יתחיל לרדת משמעותית
איתמר לוין
מזכ"ל הארגון, ג'וש שוורץ, אומר בכנסת שתנועת החרם מתכוונת להשתמש נגד ישראל בסעיפים העוסקים בהתיישבות הנפרדת ובמעמדה של השפה הערבית
עידן יוסף
בניגוד לאמונתם ישנו חיילים דתיים בחיל-השריון לצד חימושניקיות    טוענים כי החיכוך המתמיד מעמיד אותם בפני מצבים הלכתיים מביכים    צה"ל: המקרה מוכר ומצוי בטיפול המפקדים
אלעזר לוין
מכירת דירות חדשות - ללא שינוי    כל הירידה - ביזום בניה על-ידי פרטיים לצרכיהם
איתמר לוין
מנהיגי הארגון קיימו פגישת חרום לדון בדרישתו להעלות את תקציבי הביטחון ל-4% מהתוצר ולהגיע ל-2% כבר בינואר הקרוב    טראמפ: הם עדכנו את מחויבותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il