X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
באיחוד האירופי נעתרו לבקשת הרשימה המשותפת והתערבו בחקיקה פנו לח"כים בימין: "החוק אינו מקובל ומדיף ריח גזעני" נתניהו: לא מבינים שישראל מדינה ריבונית
▪  ▪  ▪
ז'ופרה. "שיחות פרטיות" [צילום: מארק ניימן/לע"מ]

ראש הממשלה ושר החוץ, בנימין נתניהו, הנחה (יום ה', 12.7.18) את מנכ"ל משרד החוץ, עמנואל נחשון, לזמן לשיחת נזיפה את שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה, זאת בעקבות נסיונות האיחוד לבלום את חקיקת חוק הלאום.
מלשכת ראש הממשלה נמסר: "לא די שהאיחוד האירופי מממן עמותות החותרות תחת ישראל ולממן בנייה בלתי חוקית, כעת הוא מתערב בחקיקה הישראלית. כנראה שאינם מבינים שישראל היא מדינה ריבונית".
על-פי דיווח בחברת החדשות, פנו לאחרונה נציגי האיחוד האירופי לחברי כנסת בליכוד והזהירו אותם מפני ההשלכות של אישור החוק. "החוק פוגע במעמדה של ישראל", נאמר לח"כים, רובם מהקואליציה. השגריר הפציר בהם להעניק תשומת לב מיוחדת לסעיף 7ב' השנוי במחלוקת, שמתיר התיישבות קהילתית נפרדת. על-פי אחד מחברי הכנסת, השגריר יותר מרמז שהאיחוד מצפה שישראל תעצור את המשך הליכי חקיקת החוק.
על-פי חבר כנסת אחר, שגריר האיחוד אמר בשיחה: "החוק מרחיק את ישראל מהנורמות המקובלות במדינות הדמוקרטיות. החקיקה נודפת ריח גזעני, מפלה קבוצות ובמיוחד את ערביי ישראל ופוגעת בערכים שמדינת ישראל מנסה להקרין".
עוד דווח כי מי שלחץ על האיחוד האירופי להתערב בחוק היו חברי הכנסת של הרשימה המשותפת. הם נפגשו עם נציגי האיחוד במטה בבריסל, ואף המשיכו את הלחץ במדינות כמו בלגיה וצרפת, וגם בישראל בפגישות עם נציגים בכירים של האיחוד.
במשלחת האירופית לישראל מסרו בתגובה לפרסום: "לא נתייחס לשיחות פרטיות שהשגריר מקיים באופן שגרתי במסגרת עבודתו עם מגוון בני שיח בשורה של נושאים".
פשרה בנושא המשפט העברי
בגלי צה"ל דווח כי אחרי שניסן סלומינסקי (הבית היהודי) איים שלא להצביע בוועדה בעד חוק הלאום ללא אזכור למשפט העברי, מסתמנת פשרה: לסעיף 1.ב תוסף הזכות הדתית של העם היהודי וייכתב: "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, שבה הוא ממש את זכותו הטבעית, הדתית (מסורתית), התרבותית וההיסטורית להגדרה עצמית".
"זכויות יש גם לרוב"
מוקדם יותר הערב נתניהו אמר שהוא מתכוון להשלים את חקיקת החוק בשבוע הבא. בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי בהר הרצל הבהיר ראש הממשלה כי זכויות הפרט והקבוצה יישמרו גם לאחר חקיקתו, אך שבדמוקרטיה גם לרוב יש זכויות.
"ז'בוטינסקי דבק בערך בסיסי אחד, שמירת הייחוד הלאומי שלנו במולדתנו", אמר נתניהו. "הוא לא האמין שנוכל לשמר את הייחוד הלאומי שלנו במקום אחר זולת מולדתנו, זה הבסיס לכל השאר. הוא אמר שעלינו לשמר את הייחוד הלאומי שלנו כאן, בארץ. העקרון הזה הוא גם מה שמנחה אותנו בהתוויית חוק הלאום, שאני מקווה להעבירו בקרוב בכנסת".
נתניהו הוסיף: "בדמוקרטיה הישראלית נמשיך להבטיח את זכויות הפרט והקבוצה, אלה ימשיכו להיות מובטחות, אבל זכויות יש גם לרוב, והרוב מכריע. הרוב המכריע בעם רוצה להבטיח את אופיה היהודי של מדינתנו לדורות. השילוב הזה של זכות הלאום וזכויות הפרט, השילוב הזה הוא המשמעות של המילים 'מדינה יהודית ודמוקרטית' וז'בוטינסקי ללא ספק האמין בעיקרון הזה".

תאריך:  12/07/2018   |   עודכן:  12/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שגריר האיחוד האירופי בישראל - לשיחת נזיפה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
התערבות האיחוד מוזמנת ע"י ביבי
רון ה.  |  13/07/18 04:55
2
שוברים טימטום! למה רק נזיפה? ח
קורןנאוה טבריה  |  13/07/18 07:14
3
לכל המתלהמים
אורח  |  13/07/18 08:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, עידן יוסף
קובע: בתי עסק יכולים להציג תעודות המפרטות את קני המידה הכשרותיים שלהם ומי מפקח עליהם - אך אין להעניק תעודות החתומות בידי ארגונים שאינם הרבנות הראשית
משה ניסנבוים
ארון הברית, אהרון הכהן, שחיטה יהודית: מדליות יהודיות, מטבעות זהב ואמצעי תשלום שונים, לצד אוסף מטבעות ושטרות המנדט הבריטי עם פריטים נדירים ביותר מוצעים כעת במכירה פומבית
עידן יוסף
אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק הממשלתית    כבל: לא השארנו אף בעיה לדורות הבאים    מנכ"ל משרד האנרגיה: לצד העלויות יש ברפורמה תועלות כלכליות גם למדינה וגם למשק החשמל    יו"ר רשות החשמל: כל החיסכון מהרפורמה יועבר לצרכן    מנכ"ל האוצר: בעוד 8 שנים תעריף החשמל יתחיל לרדת משמעותית
איתמר לוין
מזכ"ל הארגון, ג'וש שוורץ, אומר בכנסת שתנועת החרם מתכוונת להשתמש נגד ישראל בסעיפים העוסקים בהתיישבות הנפרדת ובמעמדה של השפה הערבית
עידן יוסף
בניגוד לאמונתם ישנו חיילים דתיים בחיל-השריון לצד חימושניקיות    טוענים כי החיכוך המתמיד מעמיד אותם בפני מצבים הלכתיים מביכים    צה"ל: המקרה מוכר ומצוי בטיפול המפקדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il