X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פוטין אומר שיש לשמור על הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה לאחר הניצחון על המורדים בדרום סוריה מותח ביקורת על פרישתה של ארה"ב מההסכם עם אירן
▪  ▪  ▪
"שוחחנו עם נתניהו" [צילום: אלכסנדר זמליינצ'נקו, AP]

"יש לשמור על הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה תוך כדי הניצחון על המורדים בדרום סוריה" – אומר (יום ב', 16.7.18) נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במסיבת העיתונאים עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בסיום פגישתם בהלסינקי.
לדברי פוטין, הבאת שלום לסוריה ושיקום המדינה יכולים להיות הדוגמה הראשון לשיתוף הפעולה המחודש בין ארה"ב לרוסיה. הוא הדגיש את הצורך לפתור את המשבר ההומניטרי במדינה ולאפשר לפליטים לשוב לבתיהם, ואת היעד של השגת שלום במדינה תוך התחשבות בהחלטות האו"ם כמו החלטה 338 של מועצת הביטחון (אשר סיימה את מלחמת יום הכיפורים וקראה לשלום בין ישראל לסוריה).
טראמפ אמר, כי סוגיית סוריה מורכבת וכי "לא נסכים שאירן תצא נשכרת מהמאבק נגד דאעש". הוא הוסיף: "עבדנו בשיתוף פעולה עם ישראל עשרות שנים, וגם פוטין עוזר לישראל. שנינו שוחחנו עם בנימין נתניהו, ואנחנו רוצים לפעול בסוריה כדי לשמור על בטחונה של ישראל. ישראל תעבוד איתנו ועם רוסיה, וכולנו נעבוד במשותף. העובדה שרוסיה עובדת עם ישראל היא מצוינת; שנינו רוצים להבטיח את בטחונה של ישראל".
פוטין לא התייחס במישרין ליחסים עם ישראל לאחר דבריו אלו של טראמפ, אלא שב והדגיש את הצורך לפתור את המשבר ההומניטרי במדינה. לדבריו, הוא שוחח על הנושא עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, והמדינות סיכמו על שיתוף פעולה.
בתחילת מסיבת העיתונאים אמר פוטין, כי אומנם קיימים קשיים ביחסים בין ארה"ב ורוסיה, אך אין סיבה שיחסיהן יהיו מסובכים. הוא קרא לפעול להגבלת הנשק הגרעיני ולהימנע מחימוש החלל [טראמפ הודיע שיקים זרוע חלל נפרדת בצבא ארה"ב], ולשתף פעולה במאבק בטרור ובשמירת ביטחון הסייבר. "עלינו לחפש נקודות מגע ולפעול בצורה הדוקה יותר", הוסיף פוטין, וכאמור הציע שסוריה תהיה הזירה הראשונה לשיתוף פעולה שכזה.
פוטין הביע דאגה מפרישתה של ארה"ב מהסכם הגרעין עם אירן, שלדבריו הפך את האחרונה ל"מדינה המפוקחת ביותר בעולם בתחום הגרעין". טראמפ מצידו אמר: "חשוב ללחוץ על אירן להפסיק את שאיפותיה הגרעיניות ואת התוקפנות שלה במזרח התיכון". לדברי פוטין, השניים דנו גם במצב באוקראינה, והוא קרא לארה"ב ללחוץ על ממשלתה להדק את שיתוף הפעולה הכלכלי עם רוסיה. לדבריו, טראמפ חזר על עמדתו ולפיה סיפוח חצי-האי קרים בידי רוסיה היה בלתי חוקי, בעוד רוסיה סבורה ההפך.
טראמפ אמר, כי חילוקי הדעות בין המדינות ידועים, השניים דנו בהם באריכות, אך "נצטרך למצוא דרך לשתף פעולה בנושאים בעלי אינטרסים משותפים. יחסינו מעולם לא היו גרועים יותר – עד לפני ארבע שעות. אני לא אקבל החלטות דיפלומטיות כדי לרצות את התקשורת או את הדמוקרטים שרק רוצים להפריע", הכריז. לדבריו, פוטין הבטיח לשתף פעולה עם ארה"ב בסוגיית קוריאה הצפונית.

תאריך:  16/07/2018   |   עודכן:  16/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נבטיח עם רוסיה את ביטחון ישראל"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא עיתונאים - רודפי סנסציות
לוגי  |  16/07/18 22:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
אלעזר לוין
חודש לאחר הפצצת הכור הסורי ביקשה דמשק לחדש את המו"מ    500 טילים בדיוק 40-30 מ' עמדו הכן בסוריה, עם טונה חומר נפץ בכל אחד
יוני בן-מנחם
ישראל חוששת מהתייצבות כוחות אירניים על גבולה ברמת הגולן בעקבות המבצע של הצבא הסורי לכיבוש דרום סוריה. ירושלים קבעה קווים אדומים לגבי נוכחותם. בינתיים נראה כי היא תצטרך להסתגל למציאות החדשה שבה אירן נוכחת בסוריה
עידן יוסף
שלוש מטרות הותקפו באזור קוניטרה וכפר חדר    הכוחות הסורים השיבו באש נ"מ    הרמטכ"ל התייחס מוקדם יותר לחדירת כלי הטיס הסורי: "האירוע שהיה בצפון מעיד על המורכבות של התקופה"
עידן יוסף
הוצאת הכוחות מותנית בכך שישראל לא תערער את יציבות שלטון אסד בסוריה    נתניהו: "נגיב בתקיפות נגד כל זליגה. מצפים שכולם יכבדו את הריבונות הזאת ושסוריה תשמור בקפדנות על הסכמי ההפרדה"
עידן יוסף
הכטב"ם יורט מדרום לכינרת, 10 ק"מ בעומק שטח ישראל בידי סוללת פטריוט    שהה באוויר 16 דקות ונצפה בכל שלבי טיסתו עד שהופל    מולו הועלו 4 כלי טיס קרביים    צה"ל: אין מחדל. וידאנו שזה לא כלי טיס רוסי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il