X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר שערך פרופסור לסוציולוגיה במוסד אקדמי בוורשה מגלה נחשול עוינות כלפי יהודים וכלפי מדינת ישראל בתקשורת ובפוליטיקה הפולנית "נחשול השיח הלאומני הרדיקלי משקף משבר עמוק יותר בערכים הליברליים"
▪  ▪  ▪
[צילום: ערוץ הטלוויזיה TVN]

מחקר חדש טוען כי האנטישמיות בפולין הרימה ראשה בשנה החולפת וקושר בין עשרות דוגמאות של התבטאויות אנטישמיות לבין העיסוק התקשורתי האינטנסיבי בחוק השואה. מדובר במחקר שפורסם בכתב-עת לענייני יחסי חוץ אשר יוצא לאור מטעם המועצה הישראלית ליחסי חוץ (ICFR), הפועלת בחסות הקונגרס היהודי העולמי.
המחקר בדק את הופעתו המחודשת של השיח האנטישמי בעקבות החוק הפולני השנוי במחלוקת "נגד השמצה". החוק ביקש לנקוט בסנקציות פליליות נגד מי שיאשים את הפולנים ואת פולין במעורבות בהשמדת היהודים. ד"ר רפאל פנקובסקי, פרופסור לסוציולוגיה ב'קולגיום סיוויטס' בוורשה, חוקר את ההתעוררות המטרידה של האנטישמיות בארץ זו, ואיתר עשרות דוגמאות של התבטאויות אנטישמיות. "נחשול העוינות כלפי יהודים וכלפי המדינה היהודית בתקשורת ובפוליטיקה הפולנית בתחילת 2018 הפתיע משקיפים רבים", אמר והוסיף כי מדובר עבורו בהלם גדול, מפני שבמשך שנים רבות היו היחסים הבילטרליים בין פולין לישראל לבביים ומועילים במיוחד.
"שלא כמו מדינות קומוניסטיות-לשעבר במרכז אירופה ובמזרחה, פולין התקדמה בצורה משמעותית בהכרה ובמחקר של אמיתות לא-נוחות על מורשתה האנטישמית. אולם בעקבות החקיקה החדשה נפגעה התקדמות זו בצורה רצינית, והממצאים של היסטוריונים אלה, ואפילו הפטריוטיזם שלהם, הועמדו בסימן שאלה", כותב פנקובסקי במחקרו. עוד מציין שאמנם בשנים האחרונות היה השיח האנטי-יהודי מוגבל בעיקר לחוגים קיצוניים, אך לאחרונה מצא מקום בולט בתקשורת המיינסטרים, בעיקר בערוצי חדשות שבשליטת המדינה. "נחשול השיח הלאומני הרדיקלי", מזהיר ד"ר פנקובסקי, "משקף משבר עמוק יותר בערכים הליברליים, הדמוקרטיים וההומניסטיים - בפולין ובמקומות אחרים באירופה הקומוניסטית-לשעבר, כמו גם ברחבי העולם".
נשיא המועצה הישראלית ליחסי חוץ, השר לשעבר דן מרידור, התייחס למאמר וציין כי הוא מוטרד עמוקות מעתיד הדמוקרטיה, שלאחרונה נמצאת תחת התקפה בחלקי עולם מסוימים. "ממצאי המחקר הזה מוכיחים שהאנטישמיות לא מתה, והיא שוב מרימה ראש", טען.

תאריך:  18/07/2018   |   עודכן:  18/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחקר חדש: האנטישמיות בפולין הרימה ראשה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
השמאלנים אנטישמים מולדים
מקס פאואר  |  18/07/18 19:08
2
השמאלנים אנטישמים מולדים
מקס פאואר  |  18/07/18 19:08
3
השמאלנים אנטישמים מולדים
מקס פאואר  |  18/07/18 19:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
איתן קלינסקי
קשה להבין מה הביא את בנימין נתניהו לצאת בהצהרה משותפת עם מטאוש מוריבצקי, ראש ממשלת פולין, בה שניהם מאדירים "את הסיוע שהוגש ליהודים"    הצגת הסיוע הפולני ליהודים כתופעה רווחת אינו רק פגיעה באמת היסטורית, אלא גם בזיכרון גבורתם של חסידי אומות העולם
איתמר לוין
פרקליט מחוז ירושלים (פלילי), דני ויטמן, הטיל וטו על הזמנתו של איתמר לוין להרצאה על משפטי הקאפוס בהשתלמות משותפת לפרקליטות, הסניגוריה הציבורית והמשטרה    הסיבה המרכזית: חשיפת הלחצים שהפעיל ויטמן על בית המשפט כדי לצנזר פסק דין שמתח ביקורת חריפה על התובעת
מרדכי ליפמן
בקיצור אימהות יקרות' לפני שאתן מחליטות, אולי בתוקף אידיאולוגיה (רופסת כשלעצמה), שלא לחסן את ילדיכן, חישבו שוב    כדאי אולי להתייעץ ברופא המשפחה' ואח"כ? לרוץ ולחסן!
יצחק מאיר
בראיון מעין זה טמונים היו כל המוקשים, כל הנתונים המבטיחים כי הנכנס בו יצא חבוט ומוכה וכושל    דינה פורת יצאה ממנו אנושית מאוד, אמתית, אחראית, מתוודה, אדם
יצחק מאיר
אני ילד מלחמה, אני ואמי ואבי ואחי נאסרנו על-ידי כוחות וישי, הושלכנו למחנה בברנס, לאחר שברחנו חיינו כצרפתים במרסיי, אבי הוסגר על-ידי אנשי וישי, נשלח לדראנסי, משם לאושוויץ, משם לא חזר
רשימות נוספות
"שקלתי להתפטר מיד ושם"  /  עידן יוסף
ועדת החינוך תקיים דיון לבקשת הכנסת  /  עידן יוסף
"נתניהו שותף להטעיה על השואה"   /  איתמר לוין, מירב ארד
מה למדנו מהימלר הצעירה  /  פרופ' גדעון גרייף
המשגה הגדול של נתניהו  /  ראובן לייב
מכחישי השואה מודים לביבי  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il