X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שבועיים לפני השבעתו של טראמפ הציגו בפניו בכירי המודיעין הוכחות חותכות לכך שנשיא רוסיה היה מעורב אישית בהתערבות בבחירות ב-2016
▪  ▪  ▪
רוג'רס וקומי. פגישה ב-6.1.17 [צילום: מנואל סנטה, AP]

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ידע כבר בתחילת ינואר 2017 שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, עמד מאחורי ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות - חושף (יום ה', 19.7.18) ניו-יורק טיימס.
טראמפ אמר לראשונה לפנות בוקר (שעון ישראל), כי פוטין נושא באחריות להתערבות הרוסית - שלושה ימים לאחר שקיבל את הכחשתו של פוטין על עצם קיומה. אולם בראיון לרשת CBS ייחס טראמפ לפוטין אחריות מכוח תפקידו, בעוד המודיעין האמריקני קבע שפוטין אישית נתן את ההוראה להתערב בבחירות.
הטיימס חושף, כי ב-6.1.17 - שבועיים לפני השבעתו של טראמפ - נפגשו עימו בכירי קהילת המודיעין דאז: ראש ה-CIA, ג'ון ברנן (שהפך לאחד המבקרים החריפים ביותר שלו); ג'יימס קלאפר, מנהל הביטחון הלאומי; האדמירל מייקל רוג'רס, מנהל הסוכנות לביטחון לאומי וראש פיקוד הסייבר; וראש ה-FBI, ג'ים קומי. הם הציגו בפני טראמפ מסרונים ותכתובות דוא"ל של קציני צבא רוסים ומידע נוסף שהושג ממקור סודי ביותר המקורב לפוטין, אשר הוכיחו את מעורבותו הישירה של פוטין בפריצות למחשבי המפלגה הדמוקרטית ובמסע הדיסאינפורמציה הרוסי.
כעשרה מקורות שהשתתפו בפגישה או תודרכו עליה אמרו לטיימס, כי ארבעת בכירי המודיעין תדרכו את הנשיא הנבחר את שפע המידע ששכנע אותם - פה אחד - בדבר תפקידו של פוטין בהתערבות בבחירות. בין היתר, הם התבססו על מספר מקורות אנושיים שאישרו עובדה זו. אחד מהם היה כה רגיש, עד שברנן נמנע מלהזכיר אותו בתדרוכי המודיעין היומיים שנמסרו לנשיא ברק אובמה בחודשי כהונתו האחרונים, ומידע זה הוזכר בתדרוכים נפרדים שניתנו במעטפות לבנות לאובמה ולבכירי צוות הביטחון הלאומי בממשל.
בפגישה עם טראמפ ואנשיו פרסו ארבעת הבכירים ראיות נוספות המלמדות על ההתערבות הרוסית בבחירות. הם הצביעו על כך, שאותם פצחנים רוסים שפרצו למחשבי המפלגה הדמוקרטית והמטה של הילרי קלינטון, היו אלו שביצעו בשנים 2015-2014 התקפות סייבר על מחלקת המדינה, הבית הלבן וראשי המטות המשולבים.
לאחר הפגישה פרסם טראמפ הודעה, בה פיזר את האשמה בין כמה מדינות. לדבריו, "רוסיה, סין ועוד מדינות וארגונים זרים" תקפו את ממשלת ארה"ב, עסקים וארגונים פוליטיים - כולל המפלגה הדמוקרטית. ברנן אמר במאי 2017 לקונגרס, שלא היה לו ספק כבר בקיץ 2016 שההתקפות הגיעו אך ורק מרוסיה.
הטיימס מציין, כי מבחינתו של טראמפ - מוליכי המידע היו לא פחות בעייתיים מאשר המידע עצמו. ברנן וקלפר היו מינויים של אובמה ופרשו מיד עם סיום כהונתו. קומי פוטר בידי טראמפ בחודש מאי 2017. טראמפ האריך רק את כהונתו של רוג'רס, אשר פרש במאי השנה.
מיד לאחר שנכנס לתפקידו, החל טראמפ להטיל בפומבי ספק בממצאי המודיעין בנוגע להתערבות הרוסית - לצד הכחשותיו הנמרצות של החשדות לפיהן הוא או מישהו מאנשי צוותו שיתף פעולה עם הרוסים. במאי 2017, לאחר פגישתו הראשונה עם פוטין, אמר טראמפ שהאמין להכחשתו של האחרון ולפיה רוסיה לא התערבה בבחירות. כידוע, טראמפ שב על הדברים לאחר פגישתו השבוע עם פוטין - אך הסערה העזה בעקבות זאת הביאה אותו לחזור בו ולומר בפה מלא שרוסיה אכן התערבה בבחירות.

תאריך:  19/07/2018   |   עודכן:  19/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ ידע מזמן שפוטין מעורב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
די לכתבות השנאה נגד טראמפ באתר
אפ  |  19/07/18 20:43
2
מולר חוקר שנתיים ולא מצא הוכחה
רון ה.  |  19/07/18 20:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת טראמפ-רוסיה
איתמר לוין
אומר שנשיא רוסיה נושא באחריות משום שהוא עומד בראש המדינה    סוכנויות המודיעין האמריקניות קבעו שפוטין עצמו היה זה שהורה להתערב בבחירות לנשיאות
איתמר לוין
טוען שרוסיה אינה מנסה להשפיע על תוצאות הבחירות לקונגרס בחודש נובמבר - אך זרועות המודיעין האמריקניות משוכנעות שנסיונות כאלו ייעשו ואולי כבר נעשים
איתמר לוין
מאחורי מסכת המנהיג החזק והמצליח, מסתתר דיקטטור העומד בראש מדינה כושלת - טוען פול ברנדוס. אז למה טראמפ כל כך מוקסם ממנו?
איתמר לוין
טוען שדבריו במסיבת העיתונאים עם פוטין לא הובנו בשל השמטת מילה אחת    מאשים את אובמה שלא עשה דבר נגד ההתערבות הרוסית
איתמר לוין
ישראל היום התעלם לחלוטין מאמירתו השערורייתית של דונלד טראמפ ולפיה הוא מאמין לפוטין ולא לביון האמריקני. למה? כי שלדון אדלסון היה מהתורמים הגדולים לקמפיין טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il