X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפלגת החרות האוסטרית מציעה:

הגבלות קשות על בשר כשר

המפלגה, השותפה בקואליציה האוסטרית ושולטת במדינת אוסטריה התחתית, מקדמת הצעת חוק ולפיה צרכני בשר כשר ו"חלאל" מוסלמי במחוז יחויבו להירשם מראש ויוגבלו בכמות שיוכלו לרכוש
▪  ▪  ▪
יהודים בווינה, 1938

מפלגת החרות, השולטת במדינת אוסטריה התחתית, מקדמת הצעת חוק אשר תחייב יהודים הרוכשים בשר כשר להירשם מראש במשרדי ממשלת המדינה. אותה חובה תחול, על-פי ההצעה, גם על מוסלמים הרוכשים "חלאל" - המונח שמשמעותו העדר בשר חזיר. מפלגת החרות הימנית-קיצונית שותפה לקואליציה האוסטרית לאחר שזכתה ב-25% בבחירות לפרלמנט בשנה שעברה.
על-פי ההצעה, יוכלו יהודים ומוסלמים לרכוש בשר כשר ובשר חלאל - אבל רק בתנאי שיוכיחו שהם מתגוררים באוסטריה התחתית ושהם מקפידים על מצוות הדת וחברים בקהילה מוכרת. המכירות גם יוגבלו לכמות מסוימת של בשר מדי שבו. המשמעות תהיה, כי מסעדות במחוז לא יוכלו להציע בשר כשר ובשר חלאל. אוסטריה התחתית היא אחת מתשע המדינות המרכיבות את אוסטריה ושוכנת בצפון-מזרחה. מתגוררים בה 1.6 מיליון תושבים - 18% מכלל תושבי אוסטריה.
מפלגת החרות הונהגה שנים רבות בידי יורג היידר הניאו-נאצי ושותפותה בממשלה בשנים 2005-2000 הביאה לחרם ישראלי ויהודי על אוסטריה. בשנים האחרונות, תחת מנהיגותו של היינץ כריסטיאן שטראשה - סגן ראש ממשלת אוסטריה והשר הממונה על שירות המדינה והספורט - היא עשתה מאמץ ניכר להתנער ממורשתו הבעייתית של היידר והצהירה על תמיכה רבה בישראל. עם זאת, בקרב יהודי אוסטריה חלוקות הדעות לגבי היחס אליה.
אוסטריה - מולדתם של אדולף היטלר ואדולף אייכמן - סירבה במשך עשרות שנים להכיר באחריותה לפשעי הנאצים, למרות שקיבלה בהתלהבות רבה את סיפוחה לגרמניה ב-1938. היא הייתה המדינה האחרונה באירופה שהסכימה לפצות את קורבנות הנאצים בסכום סמלי של 25,000 אירו, ועד היום לא החזירה את רכוש יהודי המדינה למרות שהתחייבה כבר ב-1955 לעשות זאת.
מפלגת החרות טוענת, כי מדובר בחוק שהטיוטה שלו הוכנה בידי המפלגה הסוציאל-דמוקרטית ב-2017 ושהיא רק אוכפת אותו. "לא מדובר בדת אלא בהגנה על בעלי חיים", המשיך דובר המפלגה. הנימוק של "צער בעלי חיים" שימש במשך עשרות שנים ככסות לאיסור על שחיטה כשרה, כולל בגרמניה הנאצית ובאוסטריה שבשלטונה.
הסוציאל-דמוקרטים, שהפסידו בבחירות אשתקד, דוחים את הטענה ואומרים, כי ההצעה המקורית שלהם התייחסה לקצבים ולא ללקוחות. מפלגת העם האוסטרית, המובילה את הקואליציה בווינה של הקנצלר סבסטיאן קורץ, סירבה לתמוך בהצעה של מפלגת החרות באוסטריה התחתית ולא ברור האם היא תאושר.
הוועד היהודי האמריקני, שמושבו בברלין, אמר בתגובה שהוא תוהה האם הצעד הבא יהיה טלאי צהוב. אחד מארגוני היהודים בווינה כינה אותה "הסעיף הארי" - רמז לחוקי נירנברג. איגוד הקהילות המוסלמיות באוסטריה אמר כי ההצעה "מעלה זכרונות מאחת התקופות האפלות ביותר בהיסטוריה".

תאריך:  20/07/2018   |   עודכן:  20/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגבלות קשות על בשר כשר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
היהודם אלה שמנעו אפליית המוסלמ
ישראלי תושב וינה  |  20/07/18 11:58
2
יש בעיה אמיתית
אורח  |  20/07/18 17:57
3
אוי האירוניה! דווקא על כשרות
אלטע קאקער  |  22/07/18 03:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
סוכנות התיווך העסיקה 29 עובדים והתמחתה בנדל"ן מסחרי ובמגורים ברמת גן ובבני ברק    שלושה עובדים טוענים שפוטרו בשל מצבה הפיננסי
יצחק דנון
א.א.א נכס תובעת 2.5 מיליון שקל למינהל מיסודה של הסתדרות הפקידים, ששכרה ממנה חלקים ב"בית טופז" באזור התעשיה שבמפרץ חיפה
איתמר לוין
אכרם חסון ביקש מבית המשפט לאכוף "הבטחה מינהלית למתן פקטור" בבחינות הלשכה - אך הבטחה כזאת כלל לא ניתנה, הוא הגיש מסמכים חלקיים ויצא נגד בחינות לגביהן כבר פסק ביהמ"ש העליון
יצחק דנון
עליזה קז'צקוב טוענת שנחום טובי הוציא ממנה במרמה למעלה מ-60 מיליון שקל בטענות כזב לפיהן ישקיע אותם עבורה בישראל
איציק וולף
פלג הורשע בדצמבר בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, תרמית בניירות ערך והלבנת הון בפרשת תרמית ניירות הערך בחברת מגדל    השופטת ברון: מעריכה שסיכויי הערעור אינם גבוהים, אך יש לאפשר למערער את יומו בערכאת הערעור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il