X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ערב שבת. הערכת מצב בקריה בת"א [צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון]
ישראל וארגוני הטרור הסכימו על הפסקת אש
התאפשרה לאחר שארגוני הטרור ברצועת עזה כמעט ולא הגיבו לתקיפות חיל-האוויר הישראלי בעקבות הריגתו מאש צלפים של לוחם צה"ל צה"ל: פעלנו בעוצמה רבה. הותקפו 60 יעדי טרור

בתיווך האו"ם והמודיעין המצרי, הסכימו ישראל וארגוני הטרור ברצועת עזה על הפסקת אש שנכנסה לתוקף ביום שישי בחצות (20.7.18).
הפסקת האש התאפשרה לאחר שארגוני הטרור ברצועת עזה כמעט ולא הגיבו לתקיפות חיל-האוויר הישראלי בעקבות הריגתו מאש צלפים של לוחם צה"ל כמה שעות קודם לכן. דובר צה"ל מסר כי זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח הארץ. סוללת כיפת ברזל יירטה שניים מהם.
לאחר הריגתו של לוחם צה"ל, השמיד צה"ל באמצעות ירי ארטילרי ומטוסים, עמדות תצפית שהקים חמאס לאורך גבול רצועת עזה עם ישראל. החמאס דיווח על ארבעה הרוגים משורותיו ועל ירי מרגמות לעבר כוחות צה"ל. דובר צה"ל מסר: "צה"ל תקף באמצעות כלי טיס וטנקים שמונה מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי לעבר כוח צה"ל במהלך הפרות הסדר האלימות בדרום רצועת עזה. כמו-כן יצוין כי במהלך הפרות הסדר נזרקו מספר מטענים".
צה"ל: הותקפו 60 יעדי טרור
הרמטכ"ל גדי איזנקוט קיים הערכת מצב בקריה בת"א בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אביגדור ליברמן. בעקבות הערכת המצב, פתח צה"ל בסדרת תקיפות מהאוויר על יעדי חמאס. בסופם מסר דובר צה"ל: "בשעות האחרונות פעל צה"ל בעוצמה רבה כנגד מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס. לאחר תקיפת שמונה מטרות על-ידי כלי טיס וטנקים, נתקפו כ-60 יעדי טרור על-ידי מטוסי קרב. במוקד התקיפה הושמדו כליל שלוש מפקדות גדודיות של ארגון הטרור חמאס – מפקדת גדוד זיתון בצפון הרצועה, מפקדת גדוד חאן יונס בדרום הרצועה ומפקדת גדוד אל-בורייג׳ במרכזה. במפקדות הושמדו כ-60 מבנים ותשתיות ונשללו יכולות פיקוד, שליטה וטרור משמעותיות. תקיפות צה"ל הביאו לפגיעה קשה במערכי הפיקוד והשליטה, אמצעי לחימה, תשתיות צבאיות, הגנה האווירית, מערכי אימונים, מערכי הלוגיסטיקה ובתשתיות צבאיות שונות של ארגון הטרור חמאס בגדודים שנתקפו. בין המטרות הותקפו מפעלים ומחרטות לייצור אמצעי לחימה, פיר כניסה לרשת מנהרות טרור, מפעל המשמש לייצור רכיבים לתשתיות תת-קרקע, מחסן כלי טיס בלתי מאוישים, חמ"לים צבאיים, מתחמי אימונים, עמדות תצפית ועוד. התקיפה בוצעה בתגובה לפיגוע הירי בו נפל לוחם צה"ל וכן לפעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס לאורך הגדר, טרור האש והפרות הסדר האלימות בהן בוצעו פעולות טרור רבות לעבר תשתיות ההגנה וכוחות הביטחון. תקיפה זו מביאה לידי ביטוי את היכולות האוויריות, המודיעיניות והמבצעיות של צה"ל. הצעדים ילכו ויתרחבו ככל שיידרש. ארגון הטרור חמאס מוסיף להוביל טרור נגד אזרחי ישראל ותשתיות הביטחון המגנות עליהם, מפר את הריבונות הישראלית ומסכן את אזרחי ישראל וכוחות הביטחון. פעולות הטרור של חמאס, שמבוצעות בכסות האזרחים, מדרדרות את מצבם של תושבי עזה ומביאות לפגיעה גם במאמצים ההומניטריים שמאפשרת ישראל.
בצה"ל רואים בחומרה רבה את פעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס. חמאס הוא שאחראי לכל המתבצע מעזה והוא שאחראי להשלכות פעולות הטרור והתגובה עליהן. צה"ל ערוך למגוון תרחישים אליהם התכונן בשנים האחרונות ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל".
חמאס: ישראל חלשה כמו קורי עכביש
בשעות הצהרים אמר בכיר החמאס, חליל אלחיה, כי חיילי צה"ל המוחזקים בידי החמאס, ישוחררו רק בתנאים דומים לאחה שהושגו בעסקה לשיחרור גלעד שליט. "הם לא יראו אור יום עד שלא ישולם המחיר ששולם עבור גלעד שליט", אמר אל-חיה. "האויב מפחד מהבלונים והעפיפונים שלנו. זה מראה שהוא חלש כמו קורי עכביש" (רמז לאמרתו המפורסמת של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ע.כ).

תאריך:  21/07/2018   |   עודכן:  21/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל וארגוני הטרור הסכימו על הפסקת אש
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אולי כבר מספיק לשקר
ארי כספי  |  21/07/18 07:54
2
ביבי מכר אותנו בגלל הגז
חשדנית  |  21/07/18 10:09
3
מה שנכון נכון, זאת ממשלה חלשה.
פועה  |  21/07/18 10:17
4
ביבי וליברמן נכשלו קשות
אמיר 1234  |  21/07/18 11:50
5
ביבי אוכל אותנו מבפנים
חשדנית  |  21/07/18 12:13
6
אלי כהן-קול הרעם מכבאות דרום
חשדנית  |  21/07/18 15:58
7
הבעיה היא אייזנקוט הפחדן
יהודי אחד  |  21/07/18 21:48
8
למה הנהגת חמאס חייה ונושמת? לא ל"ת
נשארו לטאות, חרם  |  21/07/18 22:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמי דור-און
את חוק הלאום יש להחזיר לדיון בין יודעי עברית בעלי היגיון ושכל ישר ואולי לקיים את הדיון ביום ולא בלילה, כדי להימנע מבושת פנים
עידן יוסף
שר הביטחון נפגש עם תושבים בעיר והעביר מסר לפיו ישראל לא תהסס לצאת למבצע בעזה    "אנחנו מתנהלים באיפוק אבל אם הם ימשיכו - נלך למבצע רחב היקף, כואב יותר מצוק איתן"
יוני בן-מנחם
ישראל וחמאס הגיעו להבנות באמצעות צד שלשי להימנע ממלחמה אך חמאס מתנה את הפסקת טרור ההצתות בהסרת המצור מעל הרצועה. ההרתעה הישראלית נפגעה ויש לשקמה, אין מנוס ממבצע צבאי אווירי גדול נגד התשתיות הצבאיות ברצועה וחידוש החיסולים של ראשי הטרור
יוני בן-מנחם
ויכוח פנימי בצמרת חמאס על הצורך בהמשך השימוש בבלוני ועפיפוני תבערה. ההערכה בצמרת חמאס היא שישראל איננה מעוניינת במלחמה אך ההחלטה היא להמשיך בקמפיין "צעדת השיבה"
עידן יוסף
השנה לא תחול חובת דיווח על שני ארגוני השמאל הרדיקליים, לאחר שהתברר כי סכום המימון הזר שלהן אינו עולה על 50% הנדרשים על-פי חוק    שקד: הוכחה להצלחת החוק, שהביא להפחתת התרומות מצד מדינות אירופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il