X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המחלוקת נוגעת לשאלה האם שני האבות יירשמו בתעודת הלידה המתוקנת של הילד דרעי מתנגד: החוק אינו מאפשר זאת מנדלבליט תומך: השוויון מחייב זאת
▪  ▪  ▪
"לא הכרעה ערכית" [צילום: פלאש 90]
על גבול טירוף המערכות
צריך לקרוא את תגובת הפרקליטות כדי להאמין. אביחי מנדלבליט ואנשיו אומרים שהשר אריה דרעי צודק עקרונית, ושאין מקום להכניס שינויים בתעודת הלידה של הילד המאומץ - ואז מתפתלים ומתפלפלים על פני עמודים רבים כדי להציג לבית המשפט העליון דעה הפוכה משל הלקוח שלהם (שלא קיבל את האפשרות המינימלית להציג בעצמו את עמדתו, לאחר שמנדלבליט דחה את בקשתו לייצוג נפרד). ואגב: בנוסח שהפיץ משרד המשפטים לתקשורת, לא מופיע מכתבו של דרעי המפרט את עמדתו, למרות שהוא צורף לתגובת הפרקליטות; הוא הועבר אלינו לבקשתנו.
זהו מקרה בולט המצביע על הצורך לקבוע נוהל ברור, בו יוכל הדרג המדיני לקבל ייצוג משלו - אם מי שאמור לייצג אותו, דהיינו הפרקליטות, אינו מוכן לעשות זאת. המצב הנוכחי הוא על גבול טירוף המערכות: הזכות הניתנת לאחרון הפושעים - לבחור מי שייצג אותו - אינה ניתנת לנבחרי הציבור, עליהם נכפים עורכי דין היכולים להציג עמדה הפוכה בתכלית מזו שלהם. ומי יכול לאשר ייצוג נפרד? מי שהייצוג שלו מציג עמדה מנוגדת.
והערה אחרונה: עמדת הפרקליטות הועברה למשרד הפנים רק במוצ"ש (21.7.18) שהיה גם ליל תשעה באב. הדבר אילץ את דרעי שומר המצוות לעבוד ביום הצום כדי להכין את מכתבו למנדלבליט - שכשומר מצוות בעצמו, היה צריך להיות הרבה יותר רגיש לכך.

מחלוקת בין שר הפנים, אריה דרעי, לבין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בשאלת רישומם של שני גברים כאבותיו של ילד שאימצו. המחלוקת נחשפת בתגובה שהגישה המדינה לבג"ץ (יום ב', 23.7.18) בעקבות עתירתם של השניים נגד שר הפנים ורשות האוכלוסין וההגירה.
המבקשים, בני זוג הומוסקסואלים, אימצו יחדיו את הילד בשני צווים לאימוץ בידי כל אחד מהם בנפרד שניתנו בזה אחר זה. הם רשומים כהוריו במרשם האוכלוסין והילד רשום כבנם בתעודות הזהות שלהם. המחלוקת היא בשאלה האם השניים יירשמו כהוריו של הילד בתעודת הלידה החדשה שתונפק לו.
דרעי סבור, כי החוק הנוכחי אינו מאפשר רישום של שני הורים מאותו מין - משום שתעודת הלידה צריכה לשקף את המצב בזמן הלידה ומשום שהנוסח הנוכחי שלה כולל "אב" ו"אם". עוד אומר דרעי, כי מדובר בנושא הנוגע למבנה המשפחה בישראל וכי הימנעות מהרישום המבוקש איננה מהווה פגיעה בשוויון. לדבריו, אין תכלית מעשית לבקשה למעט ההכרה הסמלית בזוגיותם של השניים.
מנדלבליט אומר, כי עמדתו של דרעי מיוסדת על אדנים נכונים, ובמיוחד הקביעה שתעודת הלידה משקפת את המצב הביולוגי בעת הלידה ולא אירועים שהתרחשו אחריה. אולם מנדלבליט סבור שאין מקום להבחין לעניין הרישום בין אימוץ בידי זוג הטרוסקסואלי לבין אימוץ בידי זוג הומוסקסואלי, שכן אין שוני רלוונטי ביניהם אשר יצדיק הבדל ברישום.
מניעת הרישום תפגע ללא הצדקה בילד ובהורה אשר לא יירשם, בעוד הרישום יאפשר לשמור על החיסיון הנדרש בהליכי אימוץ. עוד מדגיש מנדלבליט, כי מדובר בשאלות משפטיות של פרשנות החקיקה ויישומה בצורה שוויונית, ולא בהכרעה חברתית ערכית. התגובה הוגשה בידי עו"ד שוש שמואלי.

תאריך:  23/07/2018   |   עודכן:  23/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחלוקת על רישום הומוסקסואלים כמאמצים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
לא חשבתי שמנדלבליט
דפוק עד כדי כך  |  23/07/18 16:59
2
אנשי הפרקליטות הפכו לשליטים
לא ייאמן  |  23/07/18 17:19
3
אני רוצה לרשום 3 אבות
ילמישהו תשובה  |  23/07/18 18:10
4
"שויון"=פדופיליה + סכיזופרניה ל"ת
פסיכומטר  |  23/07/18 18:29
5
מנדלבליט כבר בצרות
באום  |  23/07/18 18:39
6
לוין כרגיל מטעה ומסית
NEWS1 עיתון מסית  |  23/07/18 19:05
7
מנדלבליט-עוכר ישראל עם כיפה! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  24/07/18 06:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בין היתר יוקם מאיץ טכנולוגי עסקי ייעודי למשרתי מילואים פעילים לקידום יזמות עסקית טכנולוגית, בהתחשב בימי המילואים הנדרשים במהלך השנה    התקציב - מיליון ש"ח
איתמר לוין, יצחק דנון
שלושה מאמנים ובראשם פרדי דוד מבקשים לפרק את הקבוצה שבבעלות דורון גלנט, בטענה שחובותיה מסתכמים ב-4 מיליון שקל ושגלנט אינו מוכן להגיע לסיכום לגבי עתידה
מחלקה ראשונה
יו"ר המחנה הציוני החליט כי ראש התנועה תקבל את התפקיד ממנו פרש יצחק הרצוג    לבני בתגובה: אבי גבאי ואני משלבים ידיים ומייצרים אופוזיציה חזקה ואלטרנטיבה חזקה לישראל
יפעת גדות
הסיורים - בחודש אוגוסט בחדר אליעזר בן־יהודה    מדריכים מטעם האקדמיה יספרו למבקרים בסיור מרתק בן שעה על השפה העברית מתקופת הגלות ועד ימינו
מירב ארד
בתפקידו האחרון שימש קובי בר-נתן כסגן בכיר לממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il