X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת לים מבקשת לאסור על ג'יימס ריצ'רדסון והיינמן להתמודד על שתי נקודות למכירת מוצרי מתיקה, בטענה שבכך תתחסל לחלוטין התחרות בתחום
▪  ▪  ▪
[צילום: משה שי, פלאש 90]

חברת הדיוטי פרי לים מבקשת (23.7.18) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאסור על חברות ג'יימס ריצ'רדסון והיינמן להשתתף במכרז למכירת מוצרי מתיקה בנמל התעופה בן-גוריון. המכרז פורסם בידי רשות שדות התעופה והיקפו נאמד ב-300 מיליון שקל לשבע שנים. לים טוענת, כי יש לו השפעה על מכרז עוד יותר, בו הפדיון השנתי הוא 1.5 מיליארד שקל.
לדברי לים, אשתקד קבע מבקר המדינה, כי במתחם הדיוטי פרי בנתב"ג "אין תנאים תחרותיים" ועל כן "הנוסעים ניצבים מול זכיין בלעדי העלול לגלם את הסכומים הגבוהים שהוא משלם לרשות במחירי המוצרים הנמכרים". המבקר קבע, כי על הרשות לשקול דרכי פעולה שונות להגברת התחרות ולהקטנת התלות שלה בזכיין בודד (ג'ימס ריצ'דרסון ולאחרונה בצוותא עם היינמן). עוד אומרת לים, כי גם הממונה על ההגבלים העסקיים מתחה ביקורת חריפה על התנהלות הרשות בעריכת מכרזים בנתב"ג לזכיין יחיד, שהולידה מצב שבו אין כל תחרות ממשית בדיוטי פרי.
לים טוענת, כי למרות כל אלו - רש"ת אינה עושה דבר כדי להגביר את התחרות ולהוריד את המחירים, וזאת משיקולי הרווח האנוכיים שלה עצמה. כעת אף מתכוונת הרשות לאפשר לג'יימס ריצ'רדסון והיינמן להתמודד במכרז על שתי נקודות מכירה של מוצרי מתיקה, ולטענת לים בכך היא תחסל את התחרות בתחום הכמעט-יחיד בו התקיימה. שתי החברות מפעילות מאז 2015 חמש נקודות למכירת מוצרי מתיקה, המהוות 80% מההכנסות בתחום.
כעת הן יוכלו להתמודד על שתי הנקודות הנוספות, וקרוב לוודאי שיזכו בהן - טוענת לים. לדבריה, שתי החברות יעשו זאת על-ידי הגשת הצעה גרעונית, ולאחר שיזכו - ייבשו למעשה את הפעילות בשתי נקודות אלו ויגרמו ללקוחות לפנות לחמש הנקודות הנוכחיות שהן מפעילות. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד גיורא אונגר, ניבה ברג, מיכאל לחמי ודניאל פז, וטרם הוגשו תגובות רש"ת והזכיינים.

תאריך:  24/07/2018   |   עודכן:  24/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
ברדיצ'ב טוען שחברת הנדל"ן התחמקה מהתשלום המגיע לרסידו בפרויקט בבאר יעקב והעמיסה עליה הוצאות יתר, כדי שלא לשלם את התמורה המוסכמת
עירית אבישר
מספר קרנות זרות מתעניינות ברכישת השליטה - בהן היילנד קפיטל וסרצ'לייט    הכוונה היא לקיים הליך מהיר וקצר יחסית למכירת החברה, כך שבתוך שלושה חודשים תיחתם עסקה
מירב ארד
26 גופות נמצאו בחצר של וילה בכפר הים מאטי, הנמצא כ-40 ק"מ צפונית לאתונה    יוון פנתה בבקשה לקבל סיוע בינלאומי    ראש ממשלת יוון נאלץ לקצר את ביקורו בבוסניה
איציק וולף
בית המשפט העליון קבע כי הסמכות הבלעדית להכרעה בסוגיית ייבוא אפר פחם נתונה לשר להגנת הסביבה וכי גם עמדות משרדי האנרגיה והכלכלה שביקשו להתיר את הייבוא אינן מעלות ואינן מורידות    "לא נטען בענייננו לקיומם של שיקולים זרים"
איציק וולף
הרמטכ"ל הצהיר כי ריכוז המאמצים של צה"ל בשנה האחרונה בגבול הצפון נשא פרי    "המאמצים הביאו להישגים מבצעיים רבים, הסמויים ברובם מן העין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il