X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח הבקרה נחשף: איחורי הרכבות זינקו בכ-7% בכשליש מהקרונות יש תקלות WiFi מהן תחנות הרכבת בהן היו הכי הרבה חריגות ולאיזו תחנה הרכבת הכי מאחרת להגיע
▪  ▪  ▪
התחנה בבית שמש. איחורים חריגים [צילום: איתמר לוין]
איחורים ועוד איחורים
סרטון חדש של הרכבת קורא לנוסעים להערך מראש ולבדוק לפני יציאתם את מדד הדיוק (האיחורים) ברכבת. אולם מסתבר שבמקום לנהוג בשקיפות, רכבת ישראל מצניעה את נתוני הדיוק. ניתן לצפות בהם רק באמצעות מחשב נייח, ולא מהיישומון או בטלפון הסלולרי. ואם לא די בכך, מדובר בנתונים יומיים שאינם מפולחים לא לפי שעות ולא לפי תחנות.

בלעדי: 11,617 חריגות נמצאו בקרונות חברת רכבת ישראל במהלך החציון השני של שנת 2017. כ-2,860 מהן היו בתקינות הציוד בקרון (כגון מושבים קרועים, מדפים שבורים, ומים כלואים בחלון), 800 במפות הקווים ו-356 ברמת הניקיון הירודה, אך רוב החריגות (7,343) היו באינטרנט האלחוטי (WiFi). אם נדמה היה לכם שאתם היחידים שמתקשים בגלישה, מתברר שבשליש מהקרונות (33%) קיים קושי בגלישה.
נתונים אלה ואחרים עולים מדוח בקרה שהכינה חברת ריבה עבור אגף רכבות בכיר במשרד התחבורה, והגיע לידי News1. בשנים האחרונות מפרסם משרד התחבורה את נתוני הבקרה על מפעילי האוטובוסים בתחבורה הציבורית, וזוהי הפעם הראשונה בה הוא מסכים לחשוף את נתוני הבקרה על הרכבת.
עלייה חדה באיחורים
הבקרה דגמה 28,244 זמני יציאה של רכבות מתחנות לאורך המסלול ובבקרת לו"ז ברציפים בתחנות. נמצאו 2,427 חריגות בלוח זמנים המהווים 8.6% מכלל זמני היציאה של רכבות שנדגמו - עלייה לעומת 6.9% בתקופה קודמת. הבקרה דגמה גם איחורים של בין 3 ל-6 דקות אשר אינם נחשבים כחריגת לוח זמנים, אך פוגעים ברמת השירות של הרכבת, ונמצאו 6,010 מקרים כאלו המהווים 21.3% מכלל זמני היציאה של רכבות שנדגמו. בסך-הכל איחרו 8.4% מהרכבות מעל 5 דקות ו-0.2% מהנסיעות לא בוצעו.
שיאנית האיחורים היא תחנת בית שמש (19%) ואחריה תחנת בנימינה (14%).
ומה באשר לצפיפות בקרונות? תפוסה ממוצעת גבוהה נמצאה בקו נהריה-חיפה-ת"א-מודיעין ובקו נהריה-חיפה-ת"א-ב"ש. תפוסה דלילה נמצאה בקו נהריה-חיפה-חוף הכרמל" (פרברית הקריות) ובקו ב"ש-דימונה.
התחנות הטובות והתחנות הגרועות
בתחנות הרכבת התגלו ליקויים רבים בתקינות הציוד, ברמת הניקיון ובשירותים. הגרועות שבהן הן דימונה, לוד גני אביב ובת גלים. הבולטות לטובה הן תחנות חוצות המפרץ ועכו.
בדיווח השוטף ובדוחות החודשיים עולים ליקויים על בעיות תקינות ומפגעים אשר חלקם אינו מתוקן מספר חודשים. מרבית הליקויים הם בעיות תשתית ותחזוקה, אשר על חלקם נפתחו תלונות בפניות הציבור ולמרות המענה שהמפגעים יטופלו בהקדם, המצב נשאר כשהיה.
מארגון "תחבורה בדרך שלנו" נמסר כי כי הנתונים משקפים את המציאות הקיימת, אותה חווים נוסעי רכבת ישראל. "הנוסעים ברכבת הם נוסעים שבויים, שתלויים ברכבת לניידות שלהם, בהיעדר חלופות סבירות. הציפייה מרכבת ישראל לשמור על רמת שרות גבוהה מוצדקת, בין היתר בתיקון מהיר של תקלות בתשתיות בתחנות הקיימות ובדרישה לעמידה בלוחות הזמנים. צריך להכיר בכך כי הבחירה של המאסדר לבצע מיזמים רכבתיים בשולי הרשת המסילתית במקום לרווח את מסילת האיילון יוצרת פגיעה משמעותית ברמת השרות של הרכבת וביכולתה לעמוד בלוחות הזמנים. חשש זה מתגבר לקראת פתיחת קו הרכבת החדש לירושלים, שיקשה עוד יותר על מתן שרות ברמה גבוהה לנוסע. אנו מקווים שמשרד התחבורה יבין זאת ויפעל בהקדם בנושא".

תאריך:  24/07/2018   |   עודכן:  24/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרונות מטונפים, איחורים קשים וצפיפות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מלבד האיחורים לא מצאתי בעיה
גילי 3690  |  24/07/18 21:06
2
אני לקוחה מרוצה של רכבת ישראל ל"ת
שרה  |  24/07/18 22:42
3
בעיית בטיחות:הפרש גובה מהרציף ל"ת
בחלק מהרכבות!!!  |  24/07/18 23:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
לקראת מהפכת חישמול רשת המסילות הצטיידה רכבת ישראל בכ-330 קרונועים חשמליים החדשים מדגם סימנס DDEMU    הראשונים שבהם יגיעו לישראל בשנת 2020    מערכת מידע חכמה לנוסע תציג את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך
עידן יוסף
החל מאור ליום שישי ועד מוצאי שבת תופסק זמנית תנועת הרכבות בין לוד לתל אביב בשל עבודות חישמול הרכבת    שבוע אחר כך - הפסקה זמנית של שירות הרכבות בין תחנת בנימינה לתחנת חדרה מערב וסגירת תחנת קיסריה-פרדס חנה
עידן יוסף
רפאל זכתה במכרז ההקמה של ה-CSOC    "מדי חודש נחסמים כ-10 מיליון ניסיונות חדירה לרשת הרכבתית. בין היתר במטרה לבצע איסוף מידע חיוני, והחדרת וירוסים ותוכנות זדוניות"
עידן יוסף
ה"עונש" לנהג אגד שחצה פס לבן, עישן בנהיגה, שוחח בסלולרי בנהיגה ולא גבה תשלום מנוסעים - קידום למפקח נהגים מחוזי    דובר אגד: "פעלנו כדין. לא נפרט בשל צנעת הפרט"
עידן יוסף
ממליצה על תכנון נת"צים ואכיפה בהם, מיפוי תשתיות תפעול נדרשות, שיתוף השלטון המקומי, תשתיות תפעול בהליכי תכנון ובנייה, הכשרת נהגים ושיפור תנאיהם ואמינות המידע לציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il