X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טראמפ מזהיר לפני הבחירות לקונגרס:

"רוסיה תתערב לטובת הדמוקרטים"

הנימוק שלו: "בהתחשב בעובדה שאף נשיא לא היה קשוח איתה יותר ממני, הם ידחפו קשה מאוד לטובת הדמוקרטים. הם לבטח לא רוצים את טראמפ!" הבית הלבן מודה למעשה שאין לטראמפ הוכחות
▪  ▪  ▪
עוד זיגזג [צילום: אנדרו הרניק, AP]

רוסיה עלולה לפעול לטובת הדמוקרטים בבחירות הקרובות לקונגרס - טוען (יום ד', 25.7.18) נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. הוא צייץ: "אני מאוד מודאג שרוסיה תילחם קשה מאוד כדי להשפיע על הבחירות הקרובות. בהתחשב בעובדה שאף נשיא לא היה קשוח איתה יותר ממני, הם ידחפו קשה מאוד לטובת הדמוקרטים. הם לבטח לא רוצים את טראמפ!".
הציוץ בא ללא כל ראיות ובלא כל תימוכין מצד גורמי הביטחון והמודיעין. הללו הזהירו שוב ושוב, כי רוסיה מנסה להתערב בבחירות שיתקיימו בתחילת נובמבר (לכל מושבי בית הנבחרים ולשליש ממושבי הסנאט), אך לא אמרו לטובת איזו מפלגה. מנהל המודיעין הלאומי, דן קואטס, אמר בשבוע שעבר, כי קהילת המודיעין מזהה "מאמץ מתמשך ומתרחב של רוסיה לחתור תחת הדמוקרטיה שלנו".
ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016 החלה כניסיון לזרוע אי-אמון במערכת האמריקנית בכלל, נמשכה במטרה לפגוע בהילרי קלינטון והסתיימה במערכה לטובתו של טראמפ. הנשיא ולדימיר פוטין אמר בגלוי בשבוע שעבר, במסיבת העיתונאים עם טראמפ בהלסינקי, כי רצה שטראמפ ינצח "משום שהוא רצה לנרמל את יחסי ארה"ב-רוסיה".
מדובר בזיגזג נוסף של טראמפ בפרשה הרוסית. בשבוע שעבר טען לצידו של פוטין, כי רוסיה לא התערבה בבחירות ב-2016. הסערה שעוררו דבריו הביאה את טראמפ לומר יממה מאוחר יותר שכן הייתה התערבות - ובד בבד להסתייג ולומר שייתכן שגורמים נוספים התערבו אף הם. לאחר יומיים אמר טראמפ שלדעתו רוסיה אינה מנסה להתערב גם כעת, אך דוברת הבית הלבן, שרה האקבי-סנדרס, טענה כעבור שעה קלה שטראמפ לא אמר זאת. בסוף השבוע שוב סייג טראמפ את אמונו בכך שרוסיה התערבה לפני שנתיים.
דבריו של טראמפ על יחסו לרוסיה אומנם עולים בקנה אחד עם טענותיו הקודמות, ולפיהן "לא היה נשיא קשוח יותר" כלפיה - אך לא עם העובדות ולא עם דבריו לצידו של פוטין. טראמפ סירב להוקיע בפומבי את ההתערבות הרוסית בבחירות, חתם על עיצומים נוספים נגדה רק לאחר שהקונגרס העביר חוק זה וגירש דיפלומטים רוסים בתגובה להרעלת הסוכן-לשעבר בבריטניה. לעומת זאת, לפני פגישתו עם פוטין האשים טראמפ את ארה"ב לבדה בהרעת היחסים עם רוסיה, במסיבת העיתונאים אמר ששתי המדינות אשמות והכריז שהיחסים עלו על מסלול משופר חדש בעקבות פגישת הפסגה.
לאחר הציוץ נשאל הוגאן גידלי, מדוברי הבית הלבן, האם לטראמפ יש תימוכין לטענה שהעלה. תשובתו הייתה, שטראמפ התכוון לכך שהדמוקרטים הם מפלגת המיעוט בשתי הבתים. מעבר לכך שהתגובה אינה עולה בקנה אחד עם דבריו של טראמפ, היא גם מלמדת שאין כל ראיה שתתמוך בהם.

תאריך:  25/07/2018   |   עודכן:  25/07/2018
+"טראמפ אינו כשיר לנשיאות"
08:42 25/07/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מושלת ניו-ג'רזי לשעבר תוקפת את טראמפ בחריפות שלא נשמעת אפילו מן הצד הדמוקרטי, וקוראת לחבריה בקונגרס להתייצב נגדו

"לקרוא לו להתפטר" [צילום: אלכסנדר זמליינצ'נקו, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת טראמפ-רוסיה
איתמר לוין
בוחן דרכים להסרת הסיווג הביטחוני של בכירי מודיעין לשעבר התוקפים אותו - צעד חסר תקדים    צייץ על הפרשה הרוסית: "הכל בלוף אחד גדול"
איתמר לוין
שבועיים לפני השבעתו של טראמפ הציגו בפניו בכירי המודיעין הוכחות חותכות לכך שנשיא רוסיה היה מעורב אישית בהתערבות בבחירות ב-2016
איתמר לוין
אומר שנשיא רוסיה נושא באחריות משום שהוא עומד בראש המדינה    סוכנויות המודיעין האמריקניות קבעו שפוטין עצמו היה זה שהורה להתערב בבחירות לנשיאות
איתמר לוין
טוען שרוסיה אינה מנסה להשפיע על תוצאות הבחירות לקונגרס בחודש נובמבר - אך זרועות המודיעין האמריקניות משוכנעות שנסיונות כאלו ייעשו ואולי כבר נעשים
איתמר לוין
מאחורי מסכת המנהיג החזק והמצליח, מסתתר דיקטטור העומד בראש מדינה כושלת - טוען פול ברנדוס. אז למה טראמפ כל כך מוקסם ממנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il