X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מוחמד דחלאן ניצח בתביעת דיבה בצרפת נגד שני עיתונאים שפרסמו ספר שבו טענו כי הוא האחראי לחיסולו של יו"ר אש"ף יאסר ערפאת הניצחון מחזק את מעמדו ברחוב הפלשתיני והוא נחוש להתחשבן עם יריביו ולהתמודד על תפקיד יו"ר הרשות הפלשתינית
▪  ▪  ▪
ערפאת. טענות לחיסול [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
דחלאן. שדרוג למעמד [צילום: מגד'י מוחמד/AP]

בכיר פתח מוחמד דחלאן הינו האיש המושמץ ביותר ע"י יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), שרואה בו יריב מסוכן ועושה הכל למנוע ממנו לרשת אותו בתפקידו לאחר פרישת. זאת, למרות שהוא מקובל על מדינות ערב יותר מאשר כל בכיר אחר בתנועת פתח.
דחלאן היה פעם על תקן "הבן המפונק" בתנועת פתח ומי שפינק אותו היה מחמוד עבאס עד שעבר חתול שחור בינהם על-רקע השמצות כי בניו של יו"ר הרש"פ מעורבים בשחיתות, ההשמצות יוחסו למוחמד דחלאן אשר הכחיש את הדברים אך מתנגדיו בפתח הצליחו לשכנע את מחמוד עבאס כי דחלאן הינו מקור ההשמצות.
המלחמה בין מחמוד דחלאן למחמוד עבאס הגיעה לשיאה בכך שמוחמד דחלאן גורש מתנועת פתח ואחר כך נגזר עליו, שלא בפניו, בבית משפט ברמאללה עונש של 2 שנות מאסר בגין עבירות שחיתות אך החמור מכל היה שיו"ר הרש"פ האשימו בפומבי כי הוא האחראי ל"התנקשות" בחייו של יו"ר אש"ף יאסר ערפאת.
אין שום הוכחה כי יאסר ערפאת אכן נרצח, ועדת החקירה שהוקמה ברש"פ בראשותו של הגנרל תוופיק טיראווי מעולם לא פירסמה את מסקנותיה, בתחילה טענו בכירי אש"ף כי יאסר ערפאת חוסל ע"י ישראל ובהשפעת יו"ר הרש"פ הפנו אצבע מאשימה כלפי מוחמד דחלאן.
גם בית משפט בצרפת קבע לאחר חקירה שהסתיימה ב-2016, כי לא ניתן לקבוע את סיבת מותו של יאסר ערפאת שלטענת מקורביו הורעל למוות בידי ישראל.
ב-2014 פרסמו העיתונאי הצרפתי עימנואל פו והמו"ל דניאל בירפין ספר שנקרא "המוות המוזר של יאסר ערפאת" שבו קבעו, לאחר ששוחחו עם מקורביו של יו"ר הרש"פ, כי מוחמד דחלאן הוא מי שעומד מאחורי מותו של ערפאת. בין היתר הם הסתמכו על פרסום באינטרנט של איגרת שנשלחה כביכול ממוחמד דחלאן אל ראש הממשלה דאז אריאל שרון ז"ל שבה נכתבו המשפטים הבאים:"תהיו בטוחים שימיו של יאסר ערפאת ספורים, אך הניחו לי לסיים את העניין בדרך שלי ולא בדרך שלכם".
מוחמד דחלאן הגיש תביעת דיבה נגד העיתונאי והמו"ל ובית המשפט בצרפת הרשיע ב-22 ביולי את השניים בהוצאת דיבה וקבע כי האיגרת שהופצה באינטרנט הייתה מזויפת וכי השניים לא יכלו להציג את האיגרת המקורית.
מכה ליו"ר הרש"פ, קטאר ו"האחים המוסלמים"
להחלטת בית המשפט בצרפת יש חשיבות גדולה לגבי קרב הירושה ברשות הפלשתינית הנמשך כיום ביתר שאת בגלל מחלתו של מחמוד עבאס ופרישתו הקרובה מהתפקיד. מוחמד דחלאן קיבל "זיכוי" מבית המשפט בכל מה שקשור להאשמות כי היה מעורב ב"חיסולו" של יאסר ערפאת, דחלאן היה תלמידו הנאמן של ערפאת והוא רואה את עצמו כיורשו וממשיך דרכו.
מי שנפגעה אמינותם מהחלטת בית המשפט בצרפת הם עבאס, קטאר ותנועת "האחים המוסלמים" שהסיתו באופן קבוע נגד דחלאן כי הוא שעמד מאחורי הקלעים מאחורי חיסולו של יאסר ערפאת.
מוחמד דחלאן יצא מחוזק מההחלטה והוא נחוש להיאבק בקרב הירושה כדי להתמנות ליו"ר הרש"פ הבא. גם קטאר ו"האחים המוסלמים" שהסיתו נגד מווחמד דחלאן באמצעות ערוץ אל-ג'זירה הממומן על ידם נותרו מאוכזבים. דחלאן נחוש למנף את החלטת בית המשפט בצרפת שפסק לטובתו בהתמודדות על קרב הירושה ברשות לאחר שהוסרה עננה גדולה מעל ראשו. כבר עכשיו יש סימנים להתחזקות מעמדו ברצועת עזה בקרב פעילי פתח, אולם מחמוד עבאס ובכירים בפתח ממשיכים לפעול נגד דחלאן כדי לחסלו מבחינה פוליטית.
הצעד הבא של מוחמד דחלאן יהיה להמתין בסבלנות להסתלקותו של מחמוד עבאס,כפי שעשה עד היום,ואז לנסות להתקדם ולפלס את דרכו לעבר צמרת הרשות הפלשתינית. דחלאן ניהל את המערכה לטיהור שמו מרצח יאסר ערפאת בצורה שקולה וקרת רוח והוא מתכוון להגיש עוד כמה תביעות דיבה נגד בכירים בפתח שהשמיצו אותו. עדיין נותרה לפניו המשימה להוכיח כי גם הרשעתו בבית משפט ברמאללה בעבירות שחיתות היא עלילה ותיק ש"תפר" לו מחמוד עבראס כדי לגרשו משורות פתח'.

תאריך:  25/07/2018   |   עודכן:  25/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דחלאן ניצח בתביעת דיבה: לא רצח את ערפאת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דחלאן על כוונת חמאס וגורמים
דוד מהשרון  |  26/07/18 03:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אדי כהן
בשנתיים האחרונות הגיעו היחסים בין המדינות לשיא חדש, על-רקע הדיווחים על פגישה בין יורש העצר הסעודי לבין רה"מ בנימין נתניהו    עם זאת, הישראלים צריכים לנהוג בזהירות שכן הסעודים משחקים משחק כפול
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים ברש"פ טוענים כי סעודיה בוחשת מאחורי הקלעים כדי להגביר את השפעתה במזרח ירושלים ועל המקומות הקדושים שבה. הרש"פ וירדן פועלות יחדיו כדי להכשיל את סעודיה כדי שהיא תישאר האפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים
יוני בן-מנחם
פגישת ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא פוטין במוסקבה נועדה לנסות ולשמור על האינטרסים הישראלים בעקבות המבצע הגדול של הנשיא אסד להשתלט על דרום סוריה    האירנים מתכננים להתפרס לאחר כיבוש האזור בסמוך לגבול הסורי עם ישראל ועם ירדן
אהרון שחר
העולם בתקופתנו הוא בית משוגעים אחד ענק    אין דרך אחרת לתאר זאת    עדר הנאורים שהשתלט על העולם בתקופתנו ועוסק במרצ באונס ערכיו, מדהיר את האנושות בהתלהבות קדימה להשמדתה
עומר כרמון
תיירת לבנונית נשלחה לכלא המצרי לאחר שפרסמה סרטון בפייסבוק בו כינתה את מצרים: "מדינה שרמוטה", טענה כי הוטרדה מינית בידי נהגי מוניות, בידי גברים ברחוב, שכספה נגנב ממנה, ושקיבלה שירות גרוע במסעדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il