X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טראמפ ונשיא הנציבות הודיעו שלא יוטלו מכסים הדדיים על מכוניות, יפעלו לסיום המחלוקת על מכסי פלדה ואלומיניום ויחתרו להשיג הסכם סחר כולל
▪  ▪  ▪
טראמפ ויונקר. הגיעו להסכמה [צילום: אוון ווצ'י, AP]

ארה"ב והאיחוד האירופי הכריזו (יום ה', 26.7.18) על צעדים להקלת המתח ביניהן בתחום הסחר ולהפחתת מכסים, ובכך מנעו - לפחות כרגע - מלחמת סחר. הנשיא דונלד טראמפ ונשיא הנציבות ז'אן-קלוד יונקר הודיעו, כי הסכימו שלא להטיל מכסים הדדיים על מכוניות, יפעלו לסיום המחלוקת בשל המכס על אלומיניום ופלדה אירופיים שהטילה ארה"ב ויחתרו להשיג הסכם סחר כולל.
יונקר אמר, כי האיחוד יהיה מוכן להשקיע בתשתיות שיאפשרו בטווח הארוך להגדיל את ייבוא פולי הסויה וגז טבעי מוצק מארה"ב, "אם התנאים יהיו נכונים והמחיר יהיה תחרותי". מדובר בהבטחה שיידרש זמן ממושך ליישומה, ואשר נועדה כנראה בעיקר לאוזני החקלאים האמריקנים שנפגעו מהמכסים שהטילה עליהם סין בתגובה למכסים שהטילה ארה"ב על הייבוא ממנה.
אין המדובר עדיין בהסכם כולל בין ארה"ב לאיחוד האירופי, אלא בצעידה אחורה מסף התהום של מלחמת סחר כוללת. טראמפ לא הסכים בשלב זה להסיר את המכסים על הפלדה והאלומיניום, ויונקר לא הסכים לבטל את המכס הגבוה יחסית (10%) המוטל על ייבוא מכוניות מארה"ב. טראמפ גם לא הסיר לחלוטין מעל השולחן את האפשרות של העלאת המכס על מכוניות אירופיות, העומד כיום על 2.5% בלבד. עם זאת, השווקים קיבלו בברכה את ההודעה שהגיעה סמוך לסיום המסחר: מדד דאו ג'ונס סגר את היום בעלייה של 0.68%, ומדד נסדא"ק - בעלייה של 1.17%.
בבית הלבן אומרים, כי ההסכם מלמד שהטקטיקה הקשוחה של טראמפ משיגה את מטרותיה. לצד זאת יש לזכור, כי למרות חשיבותו של יונקר באיחוד האירופי - את העסקה הסופית על פרטיה, שטרם גובשו, יצטרכו לאשר 29 מנהיגי מדינות האיחוד, להם אין בהכרח מדיניות ומטרות זהות. גם אופיו הקופצני של טראמפ והציוצים שלו עשויים להקשות על השגת ההסכם המפורט.
שר המסחר האמריקני, וילבור רוס, הבהיר, כי משרדו ימשיך את הבדיקה בנושא ייבוא המכוניות. בדיקה כזו מחויבת לפי החוק האמריקני, משום שרק אם הממשל מוצא שייבוא מסוים מסכן את הביטחון הלאומי - ניתן להטיל עליו מכס. משמעות הודעתו של רוס היא, שאיום המכסים על המכוניות נותר על השולחן והממשל יוכל להשתמש בו ככלי בהמשך המו"מ.
בחודשים האחרונים הקשיח טראמפ בצורה משמעותית את מדיניותו בנושא הסחר, שהיה אחד המרכזיים בקמפיין שלו. טראמפ טוען לכל אורך הדרך, כי שותפות הסחר של ארה"ב מנצלות אותה לרעה ופועלות בצורה בלתי הוגנת כלפיה, ומצביע על גרעונות הסחר העצומים שלה כהוכחה לכך. ארה"ב מצויה על סף מלחמת סחר כוללת עם סין, והטילה מכסים גם על ייבוא פלדה ואלומיניום מקנדה ומקסיקו בנוסף לייבוא מהאיחוד האירופי. במקביל הודיע השבוע הבית הלבן על תוכנית סיוע בסך 12 מיליארד דולר לחקלאים שנפגעו ממכסי התגמול הסיניים ועלולים להיפגע מאלו שתטיל מקסיקו.
טראמפ והבית הלבן טוענים, כי בסופו של דבר - כלכלת ארה"ב תצא נשכרת מהצעדים התקיפים בתחום הסחר, שכן הגרעון יקטן ורכישת תוצרת מקומית תגדל. מתנגדי מדיניות זו טוענים, כי היא תפגע קשות בכלכלה האמריקנית, תביא לייקור הייבוא ותגרום לעלייה באינפלציה ובאבטלה. שוקי המניות הגיבו בירידות על הצעדים הקודמים (כשם שכאמור הגיבו בעליות על ההודעה הבוקר) - איתות ברור לכך שהמגזר העסקי והפיננסי סבור שהדעה הפסימית היא הנכונה.

תאריך:  26/07/2018   |   עודכן:  26/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רומז שיש לקצוב את כהונתם של שופטי בית המשפט העליון    טוען שפוליטיקאים תוקפים "בצורה בוטה ומכוערת שופטים", ומטרתם איננה השופטים אלא ציבור בוחריהם
איציק וולף
ועדת הכלכלה אישרה את הצעת ח"כ קיש להכניס להצעת חוק סעיף המגן על חברי כנסת מפני תביעות יוצרים של צלמים ללא הוכחת נזק לאחר שהללו השתמשו בצילומיהם ללא רשות    הצלם ישראל ברדוגו: אם יהיה אפשר לקחת בלי רשות ורק לשלם כמה שהתמונה עלתה - איפה ההרתעה?
איציק וולף
צלפים פלשתינים ירו לעבר כוח צה"ל בגזרה שבה נורה למוות סמ"ר אביב לוי ז"ל ביום שישי האחרון    כוח טנקים ירה לעבר עמדות חמאס והרג שלושה פלשתינים    אזעקת צבע אדום נשמעה בחוף אשקלון
איציק וולף
כ-1,800 עובדי המשרד ישובו מחר לעבודה סדירה    בתוך שבוע ייחתם הסכם קיבוצי ליחידת הפיצו"ח העוסקת באכיפה ובחקירות
יוני בן מנחם
מוחמד דחלאן ניצח בתביעת דיבה בצרפת נגד שני עיתונאים שפרסמו ספר שבו טענו כי הוא האחראי לחיסולו של יו"ר אש"ף יאסר ערפאת    הניצחון מחזק את מעמדו ברחוב הפלשתיני והוא נחוש להתחשבן עם יריביו ולהתמודד על תפקיד יו"ר הרשות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il