X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת חקירת החשד לשיבוש הליכים

מולר בודק ציוצי טראמפ

ניו-יורק טיימס: התובע המיוחד בוחן האם הציוצים הפומביים מלמדים על הכוונות מאחורי מעשיו של טראמפ ג'וליאני: מי שרוצה לשבש לא עושה זאת בפרהסיה
▪  ▪  ▪
תקף את סשנס וקומי [צילום: דייוויד אייק, AP]

התובע המיוחד בפרשה הרוסית, רוברט מולר, בוחן את הציוצים של הנשיא דונלד טראמפ כדי לראות האם הם מלמדים על שיבוש החקירה מצידו - דיווח אמש (יום ה', 26.7.18) ניו-יורק טיימס. מולר בודק במיוחד את התקפותיו של טראמפ על שר המשפטים, ג'ף סשנס, אשר פסל את עצמו מטיפול בפרשה, ועל ראש ה-FBI המודח, ג'ים קומי.
לדברי העיתון, עורכי דינו של טראמפ חוששים שמולר יחבר יחדיו מספר אירועים והתבטאויות - כולל בציוצים - וכך יבנה תיק נגד טראמפ באשמת שיבוש. עורכי דינו של הנשיא טוענים שמבחינה חוקתית אין הוא יכול לשבש הליכים, אך התקדימים מלמדים את ההפך: זה היה סעיף האישום נגד ביל קלינטון בפרשת לוינסקי וזה היה הסעיף המתוכנן נגד ריצ'רד ניקסון בפרשת ווטרגייט.
צוותו של מולר דיווח על הבדיקה לפרקליטיו של טראמפ ושברצונו של מולר עצמו לשוחח עם טראמפ בין היתר על הציוצים. הבדיקה נעשית על-פי החוק הנרחב שכותרתו "התעסקות עם עד, קורבן עם מודיע" ואשר הועבר לאחר פרשת אנרון. עורך דינו של טראמפ, רודי ג'וליאני, אמר שמדובר בניסיון נואש להטביע את טראמפ והוסיף: "אם אתה רוצה לשבש הליכים, אתה עושה את זה בסתר, לא בפומבי". לצד ההיגיון שבטענה זו, יש לזכור שטראמפ ממהר לירות מן המותן ושדבריו בפומבי עשויים ללמד על כוונותיו בחדרי-חדרים, כמו למשל מדוע פיטר את קומי.
הטיימס אומר, כי אם מולר ירצה לבנות תיק מוצק נגד טראמפ בטענה לשיבוש, יהיה עליו לצלוח שני מכשולים מרכזיים. הוא יזדקק לעד אמין (מקורבי טראמפ תוקפים קשות את קומי וסשנס במטרה לסדוק את אמינותם) והוא יהיה חייב להוכיח את כוונתו הפלילית של טראמפ (מה שיתקשה לעשות אם טראמפ יסרב לשוחח עימו; מולר עשוי להוציא לטראמפ צו הבאה ולהיכנס למאבק משפטי חסר תקדים על זימונו).
העיתון מצביע על כמה צמתים שבהם עשויים הציוצים של טראמפ להשתלב עם פעולותיו הבלתי-פומביות. בחודש יולי אשתקד ניסה טראמפ להביא את סשנס להתפטר, כדי להחליפו באדם נאמן שיפקח עין על החקירה הרוסית. במקביל הוא ניהל מתקפה פומבית בת שלושה ימים על שר המשפטים שהוא עצמו מינה: בדברים שנשא בבית הלבן, בראיון לוול סטריט ז'ורנל ובטוויטר. בין היתר צייץ טראמפ: "סשנס היה כל כך חלש בנוגע לפשעים של הילרי קלינטון" ו"מדוע הוא לא החליף את מנהל ה-FBI בפועל, אנדרו מק-קייב, חברו של קומי... לייבש את הביצה!".
דפוס דומה היה ליחסיו של טראמפ עם קומי. בחודש מארס 2017 ביקש טראמפ מ-קומי להבהיר שאין חקירה נגדו וקומי סירב. למחרת אמר טראמפ לרשת פוקס, כי אין זה מאוחר מדי להחליף את ראש הבולשת. בתחילת חודש מאי ניסה סשנס ליזום מסע תקשורתי נגד קומי; ארבעה ימים מאוחר יותר פוטר קומי בידי טראמפ, שאמר כעבור יומיים שחשב על הפרשה הרוסית כאשר החליט על הפיטורים.
בסתיו האחרון הפך קומי לעד מפתח בחקירתו של מולר, לצד פרסום ספרו בו מתח ביקורת קשה על טראמפ - שחזר לתקוף אותו בחריפות. בציוציו קרא טראמפ למשרד המשפטים לפתוח בחקירה נגד קומי, והאשים אותו בשקרים ובהדלפות במטרה להגן על הילרי קלינטון. דוברת הבית הלבן, שרה האקבי-סנדרס, דיברה באותה עת בצורה דומה - ומולר רוצה לשאול את טראמפ גם על כך.

תאריך:  27/07/2018   |   עודכן:  27/07/2018
+כהן: טראמפ אישר לפגוש עו"ד רוסייה
15:36 27/07/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כהן מוכן להעיד, כי טראמפ אישר מראש לבנו ולחתנו להיפגש ביוני 2016 עם עורכת דין רוסייה שהבטיחה "מידע מלוכלך" על הילרי קלינטון

וסלניצקיה. פגישה עקרה [צילום: דימיטרי סרבריאקוב, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מולר בודק ציוצי טראמפ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יד נעלמת בוחשת ותופרת
יעקב יעקב  |  27/07/18 08:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת טראמפ-רוסיה
איתמר לוין
רודי ג'וליאני דורש שהתובע המיוחד לא יחקור את הנשיא על החשדות לשיבוש הליכים ועל פיטוריו של ראש ה-FBI. החשש שלו: טראמפ יפליל את עצמו
איתמר לוין
מושלת ניו-ג'רזי לשעבר תוקפת את טראמפ בחריפות שלא נשמעת אפילו מן הצד הדמוקרטי, וקוראת לחבריה בקונגרס להתייצב נגדו
איתמר לוין
הנימוק שלו: "בהתחשב בעובדה שאף נשיא לא היה קשוח איתה יותר ממני, הם ידחפו קשה מאוד לטובת הדמוקרטים. הם לבטח לא רוצים את טראמפ!"    הבית הלבן מודה למעשה שאין לטראמפ הוכחות
איתמר לוין
בוחן דרכים להסרת הסיווג הביטחוני של בכירי מודיעין לשעבר התוקפים אותו - צעד חסר תקדים    צייץ על הפרשה הרוסית: "הכל בלוף אחד גדול"
איתמר לוין
שבועיים לפני השבעתו של טראמפ הציגו בפניו בכירי המודיעין הוכחות חותכות לכך שנשיא רוסיה היה מעורב אישית בהתערבות בבחירות ב-2016
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il