X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משה טטרו זוכה מחמת הספק מקבלת שוחד מסוכן הביטוח דוד רוזנברג והורשע בהפרת אמונים בתאגיד, לאחר שביקש מרוזנברג לכסות חוב ישן שלו לחברת מנורה
▪  ▪  ▪
"פגיעה כפולה ומשולשת"
החוקרים עברו על החוק
השופטת מיכל אגמון-גונן מותחת ביקורת קשה על המשטרה, אשר בניגוד לחוק - לא צילמה את חקירתו של טטרו. היא גם קיבלה כלשונה את תלונתו של רוזנברג, לא עימתה אותו עם סתירות שעלו מתכתובות הווטסאפ והחלפת המיילים שלו עם חברת מנורה ומעדויות אנשי חברת מנורה, ואשר קיימה עימות בינו לבין טטרו - היה ברור שהחוקרים נוטים לצידו של רוזנברג.
המשטרה לא תפסה את מחשבו של רוזנברג כדי לבדוק התכתבויות שלו עם אחרים, ואף לא את הטלפון שלו כדי לבחון האם הקליט שיחות טלפון עם טטרו או אחרים בעניין. היא קובעת, כי פקד ליאור רוביסה והצוער אופיר דור ידעו שהחוק מחייב אותם לצלם את חקירותיו של טטרו - אך שלוש פעמים נמנעו מלעשות זאת. היא הורתה להעביר חלק זה בפסק הדין למשטרה - אך לא לנציב הביקורת דוד רוזן או למחלקה לחקירות שוטרים.

משה טטרו, שהיה מתאם הפעולות בוועד עובדי בנק דיסקונט, זוכה מחמת הספק מקבלת שוחד והורשע בהפרת אמונים בתאגיד - קבעה (יום ב', 30.7.18) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל אגמון-גונן.
טטרו היה אחראי על הקשר עם ספקים שנבחרו בידי הוועד, ומאחר שבעבר היה סוכן ביטוח - היה חבר בוועדת הביטוח של הוועד וניהל את המגעים לרכישת הביטוחים לעובדים. בשל עבודתו הקודמת כסוכן של חברת מנורה, נותר טטרו חייב כספים לחברה. את התלונה נגדו הגיש מנכ"ל סוכנות הביטוח מרוז, דוד רוזנברג, שסיפקה את הביטוחים לעובדי הבנק ב-30 השנים הקודמות.
רוזנברג טען, כי טטרו דרש ממנו לכסות את חובו למנורה, ואיים שאם לא יעשה זאת - יעביר את הכיסוי לסוכנות אחרת. טטרו טען, כי רוזנברג הציע מיוזמתו לרכוש את התיק שלנו במנורה ולכסות אגב כך את חובו. בפברואר העביר טטרו לחתימתו של רוזנברג הסכים לפיו מרוז תכסה את חובו למנורה בסך 196,000 שקל. רוזנברג לא חתם עליו אלא פנה למשטרה.
אגמון-גונן אומרת, כי אינה מאמינה הן לטטרו והן לרוזנברג. הראשון נתן גירסה בלתי סבירה שלא עלתה בקנה אחד עם דבריו בשיחה עם רוזנברג שהוקלטה בידי האחרון בהוראת המשטרה. השני נשמע כמדקלם משפטי מפתח, לא ידע להסביר ראיות או סתירות, דבריו נסתרו בידי כמה מעובדי מנורה והוא הגיש את התלונה ערב בחירת סוכן הביטוח של הוועד.
אגמון-גונן קבעה, כי מהראיות עולה ספק בשאלה אם התקיים היסוד העובדתי לעבירת השוחד. הוועד בחן בצורה מקיפה את כל ההתקשרויות שביצע הוועד הקודם, ובהן בתחום הביטוח, וטטרו שקל ברצינות להתקשר במישרין עם חברת ביטוח, ללא סוכן. טטרו טיפל מספר שנים בחובו למנורה והרושם הוא שהנושא לא העיק עליו. לא ברור מי יזם את האפשרות שמרוז תרכוש את התיק ותפרע את החוב, מוסיפה אגמון-גונן. היחסים הקרובים בין טטרו לרוזנברג, והעובדה שהאחרון לא פנה למשטרה במשך שבעה חודשים, תורמים גם הם לספק האם מדובר היה בהתניית שוחד מצידו של טטרו או ביוזמה של רוזנברג.
לצד זאת קבעה אגמון-גונן, כי חבר ועד עובדים הנכנס לעסקה פרטית עם אחד מהספקים של הוועד, מבצע עבירה של הפרת אמונים בתאגיד. זאת, משום שדיני התאגידים מתייחסים לניגוד עניינים של נושא משרה כאל הפרת חובת האמונים כלפי התאגיד. אך בניגוד לדיני החברות, הרואים במקרים מסוימים אפשרות שעסקה בה יש לנושא המשרה עניין אישי תהיה גם לטובת החברה, קשה לראות מצב דומה מתקיים אצל חבר ועד בעסקי הוועד - ולכן לדעתה יש לאסור לחלוטין ביצוע עסקות כאלה, גם אם חבר הוועד סבור שהוא איננו בניגוד עניינים.
במקרה הנדון, מוסיפה אגמון-גונן, עצם ההימצאות בניגוד עניינים כה חריף מחייבת הרשעה בעבירה של הפרת אמונים בתאגיד, שכן הפגיעה בעובדי הבנק הייתה כפולה ומשולשת: פגיעה באמונם בוועד, פגיעה תדמיתית בבנק וחשש שמא עסקות לא ייעשו לטובתם אלא לטובת חברים בוועד. היא רואה בפרשה גם פגיעה באמון הכללי של עובדים בנציגיהם ובנכונותם להתארגן.

תאריך:  30/07/2018   |   עודכן:  30/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
משה יניב טען שהבנק החליט לפטרו משום שהוא מוביל את התארגנות העובדים הזמניים בו - אך בית הדין קבע שהוא נטל לעצמו את התואר כדי למנוע את פיטוריו
יצחק דנון
נקסטקום מבקשת לחייב את משרד האוצר להפסיק את ההתקשרות עם מגלקום ובינת בתחום ציוד התקשורת הפסיבי למשרדי הממשלה ולפרסם מכרז
יצחק דנון
תשעה בעלי דירות בפרויקט שרונה בתל אביב תובעים מגינדי 12.5 מיליון שקל, בטענה לפגיעה באיכות חייהם ובשווי דירותיהם בגלל שוק האוכל
יצחק דנון
המדינה: הנמל ומוריס מור, מנהל מחלקת הים בו, לא דיווחו על דליפת 150 ליטר שמן לים לאחר שגוררת התנגשה בחוות דיג
איתמר לוין
המדינה הודיעה לבג"ץ שתזדקק לשמונה שנים כדי להגיע למצב בו רוב העצורים שבידי השב"כ יקבלו את מרחב המחיה המינימלי אותו הורה בג"ץ להעניק במארס 2019
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il