X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במכתבו לשרת המשפטים ולשר לביטחון פנים מציין סמוטריץ' פרשיות שנחקרו ביחידה בהן פרשיית ניצב ריטמן, פרשיית גל הירש ופרשיית מסמך יצחקי טוען: פרסום לפרסום הולך אמון הציבור במשטרה ומתדרדר עד כדי סכנה של ממש למעמדה של המשטרה
▪  ▪  ▪
יחידה להב 433 [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90]

ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה (יום א', 5.8.18) במכתב לשת המשפטים, איילת שקד ולשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בבקשה להשתמש בסמכותם להקים ועדת בדיקה עם סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת התנהלות יחידת להב 433.
במכתבו מציין ח"כ סמוטריץ' כי "בשבועות האחרונים אנו עדים לשלל פרסומים מטרידים הנוגעים למספר פרשיות שאירעו ביחידת להב 433 של משטרת ישראל". בין הפרשות מציין סמוטריץ' את פרשיית ניצב רוני ריטמן, רפ"ק צ' ותנ"צ גיא ניר. לדבריו, "הפרשיה העלתה, מעבר להטרדה החמורה של רפ"ק צ', חשש כבד לסגירת חשבונות, תפירת תלונות אנונימיות למח"ש, יחסים אסורים בין המשטרה למח"ש, שימוש בקידום קצינת מודיעין כדי להשפיע על בעלה ששרת במח"ש ועוד".
פרשיית גל הירש - "חומר חקירה שעל-פי הפרסומים נקבע שאין בו חשד לפלילים אך 'הועלה מהאוב' לכאורה בהוראה ישירה של מפקד היחידה דאז, ניצב מני יצחקי, במטרה לסכל את מינויו של גל הירש למפכ"ל המשטרה.
פרשיית מסמך יצחקי - שממנה עולה חשש כבד הן לאיסוף וריכוז חומר שיטתי על נבחרי ציבור ובכירים אחרים כדי לשמור ולעשות שימוש ב"יום פקודה" והן לאמירת אי-אמת לכנסת ביחס לקיומם של מסמכים נוספים בזמן אמת.
נוספו לכל אלה פרסומיו של עיתונאי מעריב, קלמן ליבסקינד, מסוף השבוע האחרון על טיוחים של פרשיות פליליות חמורות ועל קידומים לא ראויים של מקורבים לקצינים בכירים ביחידה".
בסיכום מכתבו מבהיר סמוטריץ' כי "פרסומים חוזרים ונשנים אלו מטילים צל כבד על היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן בישראל ועל אגף החקירות והמודיעין כולו, ולא ניתן לעבור עליהם לסדר היום מבלי לבצע בדק בית רציני - שיזים את הפרסומים או יביא לניקוי אורוות רציני אם חלילה יתברר שיש בהם מן האמת, ולו במעט". הוא מוסיף: "מפרסום לפרסום הולך אמון הציבור במשטרה ומתדרדר עד כדי סכנה של ממש למעמדה של המשטרה ולמוראה של מלכות, שאלמלא היא - איש את רעה וחיים בלעו. אם יש אמת אפילו במקצת מן הפרסומים האמורים הרי שהפעם אבדן האמון הזה נעשה בצדק. התנהלות כזו אינה, ולא יכולה להיות, ראויה לאמון הציבור."
על כן, טוען סמוטריץ' במכתבו כי "נראה כי אין מקרה מתאים יותר להקמתה של וועדת בדיקה. למרבה הצער לא ניתן לסמוך על בדיקה עצמית של המשטרה בעניין וגם לא על בדיקה של מח"ש. זאת הן על-רקע בכירותם של הקצינים המעורבים והתנהלותה של מח"ש עד כה בעניין, והן על-רקע התייחסותו של מפכ"ל המשטרה, שמשדר גיבוי מלא למשטרה ולמעורבים ולא מגלה כל סימן של נכונות לבדיקה אמיתית, מעמיקה וחסרת פניות, תוך מתן דין וחשבון נוקב לכנסת ולציבור...מדובר במהלך שהוא לא פחות מקריטי להשבת אמון הציבור במערכות אכיפת החוק".

תאריך:  05/08/2018   |   עודכן:  05/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"להקים ועדת חקירה לבחינת התנהלות יחידת להב 433"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ללהב 433 עלה השתן לראש!!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  5/08/18 21:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יפסיקו לחתום על טופס 4, שבלעדיו לא יכול היזם לאלכס את הדירות    לא ברור אם הדיירים יוכלו לדרוש מהיזם פיצוי על האיחור
מירב ארד
הבהיר: "איש לא פגע בזכויות בפרט, אך בלי חוק הלאום אי-אפשר להבטיח לדורות את קיום המדינה כמדינת העם היהודי"    התייחס למחאת הדרוזים והודיע על הקמת ועדת שרים שתקדם את הקשר עם העדה    השר לוין: "בחוק אין שום פגיעה בעדה הדרוזית"
מירב ארד
שמחה גולדין: "ישיבת הקבינט מיותרת. מדובר בכינוס שכולו הצגה מתוזמרת"    לאה גולדין: "אין הסדרה בלי הדר"    לשכת נתניהו: רה"מ מעולם לא צעק על המשפחות השכולות"
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה הודיע לבית המשפט כי הוא מתנגד להסדר הפשרה בייצוגית שהוגשה בפרשת האלטרוקסין    "סכום הפיצוי שנקבע בהסדר אינו מקנה סעד ופיצוי ראוי והולם ואינו משקף נכונה את הנזק שעל פריגו לשלם    "מנגנון מסורבל שיקשה על קבלת פיצוי"    הפרשה נחשפה לראשונה ב-News1
איציק וולף
אופיר שקד, בעלה של שרת המשפטים איילת שקד, הטיס ביום שישי בפעם האחרונה מטוס F16I ופרש מחיל-האוויר    בפעם הראשונה חשפה רעייתו את פניו בדף הפייסבוק שלה    "אחרי 26 שנה ומעל ל5000 גיחות, הגיע הזמן לשחרר לצעירים, להשאיר גם להם עבודה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il