X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פוגלמן דוחה את הגישה לפיה יש להביא בחשבון את כל השימושים המותרים לפי התוכנית החלה על הנכס, ולא רק את השימושים שנקבעו בהיתר הבנייה שלו
▪  ▪  ▪
עיריית ת"א. זכתה בשני התיקים [צילום: גילי יערי, פלאש 90]

"לצורך סיווג נכס ריק לצורכי ארנונה, יש להתחשב אך בשימושים אפשריים לפי היתר הבנייה. אין די בשימושים הקבועים בתוכנית החלה על הנכס, כל עוד לא נקבעו במפורש בהיתר בנייה". כך קובע לראשונה (יום א', 5.8.18) שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, בפסק דין אשר ישפיע על חיובי הארנונה של כל הנכסים הריקים ברחבי הארץ.
החוק קובע, כי הרשות המקומית רשאית לפטור נכס ריק מתשלום ארנונה במשך שלושה חודשים, ובמשך 30 חודשים נוספים - לתת הנחה בשיעורים שנקבעו. השאלה היא מהו בסיס החיוב לאחר שלוש שנים, כאשר לא ניתן לקובעו על-פי השימוש בפועל - שכן אין שימוש כזה. בית המשפט העליון קבע בעבר, כי החיוב ייעשה בשני שלבים: תחילה ייקבע מהו סל השימושים המתאים לייעוד התכנוני של הנכס, ולאחר מכן ייבחר הסיווג הזול ביותר ביניהם.
הסוגיה שעמדה כעת להכרעה הייתה כיצד ייקבע סל השימושים שבשלב הראשון - האם רק על-פי השימושים שנקבעו בהיתר הבנייה, או לפי כל השימושים המופיעים בתוכנית החלה על הנכס. קביעה זו יכולה לפעול הן להעלאת הארנונה והן להפחתתה, אם כי במקרים שנדונו בפסק דין זה - משמעות הרחבת הסל (דהיינו: כל השימושים לפי התוכנית) הייתה הפחתה בארנונה.
כאמור, פוגלמן קבע שיש להתחשב רק בשימושים המופיעים בהיתר הבנייה. הוא מגיע למסקנתו מתוך חוקי התכנון והבנייה: "משהוצא היתר בנייה לנכס, כל שימוש שנעשה בו שלא על-פי ההיתר אינו כדין, וזאת אף אם מדובר בשימוש שהותר בתוכנית החלה על הנכס. בהקשר שבו עסקינן, בשלב הראשון שעניינו בחינת 'סל' השימושים בנכס, יש לאתר את אפשרויות השימוש הקיימות למחזיק בנכס הריק. כנובע מדיני התכנון והבנייה, אפשרויות אלו הן רק אלו שהותרו בהיתר הבנייה. מכאן כי שימוש שנעשה בניגוד להיתר, אף אם הוא תואם את התוכנית, אינו משום שימוש אפשרי העומד לנישום" - ולכן אין להביאו בחשבון בחישוב הארנונה על נכס ריק.
בהתאם לכלל זה, דחה פוגלמן את ערעורה של אפריקה-ישראל על החיוב בארנונה בגין הקומות הריקות בבניין הנושא את שמה בתל אביב ("בניינים שאינם משמשים למגורים"). במקביל, התקבל ערעורה של עיריית תל אביב בנוגע לארנונה שתשלם חברת בית ארלוזורוב בגין בניין שלה בשכונת הדר יוסף, אשר סיווגו נקבע בידי בית המשפט המחוזי כ"מחסנים", וגם הוא יוגדר כ"בניינים שאינם משמשים למגורים". שתי החברות חויבו בתשלום הוצאות בסך 25,000 שקל כל אחת.
השופטים דפנה ברק-ארז ומני מזוז הסכימו עם פוגלמן. את אפריקה-ישראל ייצגו עוה"ד ארז גבע ואלכס כץ; את העירייה ייצגו עוה"ד ענבל בשן, ויוי משולם-קור, הראלה אברהם-אוזן ודנה וייס; את בית ארלוזורוב ייצגו עוה"ד אסף גל ועופר ורד; את איגוד לשכות המסחר ייצג עו"ד עדי מוסקוביץ; ואת היועץ המשפטי לממשלה - עו"ד ליאורה וייס-בנסקי.

תאריך:  06/08/2018   |   עודכן:  06/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיווג ארנונה בנכס ריק - לפי ההיתר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חקירת פרשת דרעי העלתה קבלת כספים מחברות של ליאון    הסביר שמדובר בדמי תיווך חוקיים ששולמו כאשר דרעי היה אדם פרטי
איתמר לוין
תקופת ההתיישנות המוארכת בהגשת תביעות אזרחיות של קטינים שהותקפו מינית, חלה רק בתביעות נגד הפוגע הישיר ולא בתביעות נגד המעגל השני כמו למשל מקום העבודה
איתמר לוין
ביהמ"ש קובע שלא היה כל בסיס לבקשתה של חברה לפסול את וינרוט מתפקידו כבורר מול חברה אחרת, ונראה שהבקשה הוגשה רק כדי לעכב את הבוררות
אלעזר לוין
הדיחה את כלל    מבוטחי מכבי ישלמו כ-40 שקל לחודש    הפניקס זכתה גם בביטוח סיעודי לחברי קופ"ח כללית, אך בגלל תנאי המכרז תוכל לבטח רק את חברי מכבי    הראל אמורה לבטח את חברי כללית, בפרמיה יקרה יותר
מירב ארד
במסגרת הקמפיין נראים המועמדים לראשות העיר בלבוש חרדי לצד הכיתוב: "רק בית יהודי חזק יבלום את השפעת החרדים"    השר בנט: "הקמפיין לא על דעת ההנהגה הארצית של המפלגה. לא זו דרכנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il