X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדובר בשלב ראשון של עיצומים הכוללים הגבלות סחר בשלב הבא, בתחילת נובמבר, יוגבל ייצוא הנפט האירני ויוטלו הגבלות בנקאיות נשיא אירן: העיצומים - מלחמה פסיכולוגית נגד אירן נתניהו: קורא למדינות אירופה להצטרף לארצות הברית
▪  ▪  ▪
רוחני וטראמפ. הקשחת עמדות [צילום: AP]

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם (יום ב', 6.8.18) על צו לחידוש העיצומים הכלכליים נגד אירן. הצו ייכנס לתוקפו בחצות שעון וושינגטון. מדובר בעיצומים הכוללים בעיקרם הגבלות על סחר אירני בזהב, בפחם, במתכות נוספות, במכוניות והגבלה על רכישת דולרים בידי אירן. מדובר בשלב ראשון שאליו צפויים להצטרף בתחילת נובמבר עיצומים נוספים הכוללים איסור ייצוא נפט והגבלות נוספות בתחום האנרגיה וההתנהלות הבנקאית.
"הסכם הגרעין הוא נוראי וחד-צדדי", אמר טראמפ והוסיף כי ההסכם שנחתם בימי קודמו בבית הלבן, ברק אובמה, התעשרה אירן והשתמשה בכסף למימון עימותים במזרח התיכון.
הוא אמר שבזכות ההסכם, שבו מתחייבת אירן להקפיא את תוכנית הגרעין שלה בתמורת להסרת הסנקציות, היא התעשרה והשתמשה בכסף למימון סכסוכים במזרח התיכון. ארצות הברית קוראת לכל המדינות להבהיר למשטר האירני שיש לו בחירה: או לשנות את האיומים ואת ההתנהגות המערערת ולהשתלב בכלכלה העולמית - או להמשיך בדרך של בידוד כלכלי", אמר טראמפ. עוד שיגר אזהרה כלפי מדינות אחרות ואמר שמי שימשיך להיות בקשרים כלכליים קרובים עם אירן עלול לסבול מהשלכות קשות של מעשיו.
הנשיא האמריקני שב על קריאתו למנהיגי אירן בדבר נכונותו לפגוש אותם בכל עת. אולם קריאה זו ממש לא נפלה על אזניים קשובות בטהרן. נשיא אירן, חסן רוחאני, טען כי צעדיו של טראמפ והחתימה על העיצומים הכלכליים המחודשים נעשית משיקולים פוליטיים פנימיים. לטענתו, ההצעה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לקיים שיחות ישירות "נועדה ליצור פילוג באירן". "לא ניתן לסמוך על ארה"ב, טהרן תמיד האמינה בדיפלומטיה", אמר.
בישראל ברכו את טראמפ על הטלת העיצומים המחודשים על אירן. "מדובר ברגע חשוב לישראל, לארה"ב, לאזור ולעולם כולו. הוא מסמל את הנחישות לבלום את התוקפנות האזורית של אירן וגם את התוכניות המתמשכות שלה להתחמש בנשק גרעיני", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
ראש הממשלה קרא למדינות אירופה להצטרף לארצות הברית. "הגיע הזמן להפסיק לדבר, הגיע הזמן לעשות, זה בדיוק מה שארה"ב עשתה וזה מה שאירופה צריכה לעשות", אמר.
גם שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס למדינות אירופה בהקשר האירוני וכתב בחשבון הטוויטר שלו שאולי סשה ברון כהן [שחקן הוליוודי שהיתל בפוליטיקאים אמריקנים כשהתחזה לישראלי, א.ו.] יצליח להבין מה השיגעון שאחז במנהיגי אירופה. "אירופה פועלת להציל את כלכלת אירן ואת משטר האייתולות, שאחראי על שורת פיגועי טרור ונסיונות פיגוע על אדמת אירופה, כולל בתקופה האחרונה. פשוט טירוף", כתב.

תאריך:  06/08/2018   |   עודכן:  06/08/2018
+רוחאני: ארה"ב תצטער על העיצומים
23:11 06/08/18  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נשיא אירן תקף את הנשיא האמריקני שחתם היום על העיצומים הכלכליים המחודשים וטען כי מדובר בצעד שנועד להביא לפילוג פנימי בתוך אירן  ▪  "טהרן תמיד האמינה בדיפלומטיה. על ארצות הברית להוכיח כי היא מוכנה לפתור את הבעיות דרך משא-ומתן"

רוחאני. להתאחד לקראת המשבר [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ חתם על העיצומים נגד אירן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אז איך זה קשור להפגנות
באום  |  6/08/18 21:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עומר כרמון
סעודיה תחדש את מעבר מכליות הנפט דרך מצר "באב אל-מנדב" המקשר בין הים האדום לאוקיינוס ההודי ומהווה נתיב שיט חיוני לישראל בשל הגישה לתעלת סואץ ולנמל אילת    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי ישראל תפעל צבאית אם אירן תנסה שוב לחסום את המעבר
איתמר לוין
טראמפ מוכן להיפגש עם רוחאני    המשטרה פוגעת בצורה שיטתית בזכויות עצורים    אלי טביב שוב מותיר אדמה חרוכה    עוד משקיע טוען שנפל קורבן לנוכלים    הסגל האמריקני של מכבי תל אביב    נתונים שצריכים להדאיג את התקשורת
מירב ארד
דבריו של רוחאני מתפרסמים כיממה לאחר הכרזתו של הנשיא טראמפ כי הוא מוכן להיפגש עם נשיא אירן ללא תנאים מוקדמים
איציק וולף
נשיא ארצות הברית הפתיע בהודעה שלפיה יהיה מוכן להיפגש עם נשיא אירן ללא תנאים מוקדמים    "ביטלתי את הסכם הגרעין שהיה מגוחך, אם נגיע למשהו שאינו בזבוז נייר כמו ההסכם ההוא - בהחלט אהיה מוכן להיפגש"
עומר כרמון
בפסגה שצפויה להתקיים בבית הלבן ב-12-13 באוקטובר, ידון נשיא ארה"ב עם ראשי מדינות ערב בשיתופי פעולה במערכות הגנה מטילים, תמרונים צבאיים משותפים וסיכול כוונות אירן לחסום את תנועת מכליות הנפט במפרץ הפרסי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il