X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רא"ל איזנקוט הציג לחברי ועדת חו"ב את רמת המוכנות הגבוהה של יחידות היבשה אל מול תרחישי הייחוס בזירות השונות וסקר את התמורות שבוצעו בשנים האחרונות באימוני היחידות הסדירות ויחידות המילואי
▪  ▪  ▪
ועדת חוץ וביטחון של הכנסת [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת]

"צה"ל מצוי ברמת כשירות ומוכנות טובות לממש את ייעודו להגנת המדינה וניצחון במלחמה". כך אמר הרמטכ"ל, גדי איזנקוט בדיון ועדת חוץ וביטחון, שסקר את עיקרי העשייה של צה"ל בסוגיית מוכנותו וכשירותו לחרום.
בשיון השתתפו גם ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליווה, ראש אגף כוח אדם, אלוף מוטי אלמוז, וראש חטיבת התכנון, תא"ל הדי זילברמן.
הרמטכ״ל סקר בפני חברי הוועדה את העשייה להעצמת מרכיבי כשירות צה״ל לחרום, על-פי רמות האימונים, המלאים, החימושים, מחסני החרום והיכולות השונות.
הרמטכ״ל ציין כי צה״ל נמצא במוכנות הגבוהה ביותר שלו בעשרים השנים האחרונות והציג את תרומתה של התוכנית הרב-שנתית גדעון לשיפורם של איכות ההכשרות והיקפן, האימונים והתרגילים, התשתיות המבצעיות, הציוד האישי ותשתיות האימונים, אשר נוגעים באופן אישי בכל משרת בצה״ל. הרמטכ״ל הדגיש כי מוכנות זו נגזרת מתרחישי הייחוס השונים, אליהם צה״ל ערוך.
רא"ל איזנקוט הציג לחברי הוועדה את רמת המוכנות הגבוהה של יחידות היבשה אל מול תרחישי הייחוס בזירות השונות וסקר את התמורות שבוצעו בשנים האחרונות באימוני היחידות הסדירות ויחידות המילואים. בין היתר, התייחס הרמטכ"ל בדבריו למימוש פיילוט צוות הקרב החטיבתי (צק"ח) 'גדעון', שצפוי לחולל שינוי משמעותי במבנה צה"ל ומיושם כחלק מהתוכנית הרב-שנתית "גדעון".
לחברי הוועדה הוצג גם השינוי המשמעותי בתוכנית האימונים של צה"ל, הבא לידי ביטוי באימונים רבים יותר ככלל, וכן פינוי זמן ללוחמי החוד להתאמן בצורה המיטבית, כך ששני שלישים מצבא היבשה מבצע תעסוקה מבצעית והשליש הנותר מתאמן. מדובר בגידול האימונים בעשרות אחוזים וכן שיפור ביציבות ביצועם.
הרמטכ"ל ציין כי לצה"ל יתרון גדול על אויביו המושת על יכולות מבצעיות, מודיעיניות וטכנולוגיות וישתמש בהן ככל שנדרש. הרמטכ"ל התייחס בדבריו גם לפעילות הנרחבת במסגרת "המערכה שבין המערכות", בגזרות השונות, המהווה מרכיב מרכזי בתוכנית הרב-שנתית.
בנוסף, הוצגו בדיון משמעויות קיצור השירות, אשר אושר בוועדת החוץ והביטחון, שנכנס לתוקף החל ממרס 2018 ואת המענה שניתן להן, תוך הדגשה כי סדר הכוחות ביבשה מצוי באיוש מלא.
כמו-כן הוצג מודל השירות לאנשי הקבע, אשר נכנס לתוקפו לפני כשלוש שנים ומשמעויותיו על כלל היבטיו, בדגש על אתגרי כוח האדם שייווצרו בחלק מהמערכים בצה"ל, ואופן התמודדותו עימם.
בהתייחס לדוח נקח״ל צוין כי יש התייחסות רצינית ומעמיקה בצבא לדו״ח ולממצאיו בתחומי הטיפול הרפואי, הטיפול באנשים, תלונות המועמדים לשירות, שחיקה ויחסי מפקד פקוד. הרמטכ״ל סיפר לחברי הוועדה כי מינה את סגנו, אלוף אביב כוכבי, לעמוד על ממצאי הדו״ח והטיפול בהם באופן רוחבי בכלל צה״ל.

תאריך:  08/08/2018   |   עודכן:  08/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כשירות צה"ל - הגבוהה ביותר ב-20 שנים האחרונות"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
{{{דתים חרדים ושסניקים לא בצהל
כמו הערבים.  |  8/08/18 17:21
2
צה"ל שולח חיילים למות על מזבח
חשדנית  |  8/08/18 17:39
 
- מסכים לכל מילה !!!
MOSHE BEN DAVID  |  8/08/18 23:17
3
פחחחחחחחחחחחחח
ישראבלוף  |  8/08/18 19:05
4
צה"ל אולי ערוך, אבל אינו רוצה
מר קו  |  8/08/18 22:02
5
דברי אייזנקוט
ולדמיר   |  9/08/18 01:25
6
שטויות ודברי הבל
חיים ו.  |  9/08/18 08:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קובע: בית המשפט רשאי לקבוע מתחם שרצפתו זהה לעונש המירבי שביקשה המדינה במסגרת הסדר טיעון - גם אם משמעות הדבר שזה אכן יהיה העונש בפועל
איציק וולף
הכנסות החברה ברבעון השני של 2018 עלו בכ-7% והסתכמו ב-70.2 מיליון דולר, לעומת 65.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד    הרווח הנקי: 5.7 מיליון דולר    תחלק דיבינדנד של 7.6 מיליון דולר על בסיס רווחי המחצית הראשונה של השנה
מירב ארד
מתנגדים לחוק הלאום הפריעו לדיון והניפו שלטים של מגילת העצמאות    יו"ר הכנסת: "בושה"    ח"כ לפיד: רה"מ מפורר ערך אחרי ערך    ח"כ טיבי: האזכור בחוק הוא של קבוצה אחת בלבד
מירב ארד
במסגרת ההסכם תהפוך אגד מקואופרטיב לחברה, יוכנס משקיע אסטרטגי בהיקף של 50% וקווי החברה יוצאו לתחרות    הרשויות המקומיות ביו"ש זכו למענקים של 37 מלש"ח    העברת הכספים למתפ"ש נדחתה ברוב קולות
איציק וולף
נסללה הדרך לערוץ הטלוויזיה החדש    התנאי שהציבה עו"ד מיכל הלפרין למיזוג בין ערוצי הטלוויזיה הוא מכירת אחזקות רשת בחברת החדשות של ערוץ 2
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il