X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תל אביב קפיטל טק טוענת, שחברת ההזנק העוסקת בבינה מלאכותית גייסה 100 מיליון דולר מהמיליארדר הסיני לי קא-שינג לפי שווי של 1.25 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪
קראוס. "ניתק מגע" [צילום: יוטיוב]

המיליארדר הסיני לי קא-שינג השקיע לפני שלושה חודשים 100 מיליון דולר בחברת ההזנק הישראלית אינפיבונד, לפי שווי חברה של 1.25 מיליארד דולר - נטען בתביעה שהוגשה נגד אינפיבונד.
אינפיבונד הוקמה לפני חמש שנים בידי יורם קראוס ועוסקת במערכות לומדה בתחום הבינה המלאכותית ופסיכולוגיה אנושית. חברת תל אביב קפיטל טק, שבבעלות רון שדה וקרן מימון, עוסקת בגיוס משקיעים לחברות היי-טק, במיוחד מהמזרח הרחוק. היא תובעת מאינפיבונד 18.4 מיליון שקל, בטענה שהחברה מתחמקת מתשלום העמלה המגיעה לה תמורת השקעתו של לי.
בתביעה, שהוגשה (8.8.18) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי בינואר השנה נפגשו נציגי שתי החברות ואנשי אינפיבונד מסרו שהחברה מעונינת לגייס 100 מיליון דולר. בתוך שלושה ימים נחתם הסכם בין שתי החברות, לפיו תל אביב קפיטל תציג בפני אינפיבונד משקיעים פוטנציאליים ותהיה זכאית לעמלה אם תיחתם עסקה עם מי מהם: אופציות ל-5% ממניות אינפיבונד ו-5% מסכום הגיוס.
לדברי תל אביב קפיטל, היא ארגנה במהירות פגישות עם 30 משקיעים אפשריים במזרח הרחוק - אזור בו לא הייתה לאינפיבונד כל דריסת רגל. זמן קצר לאחר מכן יצאו נציגי שתי החברות לתערוכה בהונג-קונג וקיימו פגישות נוספות. במקביל שלח קראוס דוא"ל למשקיעים האפשריים ובין היתר כתב ששווי החברה לצורך ההשקעה יהיה 1.25 מיליארד דולר.
עוד נטען בתביעה, כי תל אביב קפיטל היא שיצרה את הקשר עם קונצרן Pacific Century Group שבבעלות לי ויזמה פגישות ושיחות בין נציגיו לנציגי אינפיבונד. אולם היא טוענת, קראוס החל לנתק את הקשר עימה והפסיק ליידע אותה על הפגישות שהוא מקיים עם משקיעים. ב-17.5.18 הודיעה אינפיבונד על הפסקה חד-צדדית של הקשר עם תל אביב קפיטל, בטענה שאינה שבעת רצון מעבודתה; תל אביב קפיטל אומרת שזו טענה מומצאת שכן היא מעולם לא נשמעה קודם לכן.
באותו יום עצמו, נאמר בתביעה, הקימה אינפיבונד חברת-בת בהונג-קונג - מהלך מקובל לביצוע השקעות באזור זה: המשקיע מעביר את הכספים לחברת-הבת, המקבלת הרשאה להשתמש במוצריה של חברת-האם. לטענת תל אביב קפיטל, כל אלו מלמדים שאכן הושגה עסקה עם לי ועל-פי המידע שבידיה - הוא הזרים לחברה 100 מיליון דולר לפי השווי המבוקש, ולכן היא זכאית לעמלה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד גיורא בן-טל ונטעלי מימון, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  09/08/2018   |   עודכן:  09/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בכירי צה״ל הבהירו: ״לא נסתפק בהצהרות ובכותרות אלא נטפל בנושא בצורה מהותית״    על פרשיית החיילים המסתובבים בהדרכת הצניחה אמר האלוף אלמוז: ״ייתכן שהיה צורך בתגובה תקיפה יותר"
מירב ארד
אב ובנו תקפו רופא בחדר המיון בבי"ח וניסו לחנוק אותו בצווארו    בית החולים הגיש תלונה למשטרה
מירב ארד
היה מוותיקי הכתבים הכלכליים בעיתונות הישראלית    שימש במשך 35 שנים במגוון תפקידי כתיבה ועריכה. בעשור האחרון שימש ככתב ופרשן באתר ynet
איציק וולף
קבוצת בזן דיווחה על רווח נקי של 171 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2018 לעומת רווח של 92 מיליון דולר אשתקד    ההכנסות עלו מ-2.6 מיליארד דולר ל-3.4 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה
איתמר לוין
בית המשפט העליון נענה לבקשתו של מי שהיה ראש מטה ישראל ביתנו ונדון לשבע שנות מאסר בפרשת פאינה קירשנבאום: יחל לרצות את עונשו ב-19 בדצמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il