X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"רצה לנקום". אילון מאסק [צילום: נח ברגר/AP]
בקשות לתביעות ייצוגיות נגד מייסד טסלה:
אילון מאסק שיקר כדי לפגוע בסוחרי מניות
אילון מאסק שהעיר בעבר על אי-שביעות רצונו משיטת המכירה בחסר שפוגעת בדוחותיה הכספיים של חברת טסלה, צייץ לפני ימים אחדים כי יש לו מימון לרכישת מניות החברה בכעשרים אחוזים מעל שווי השוק שלה הציוץ גרם לזינוק במניית טסלה והשורטיסטים שהימרו על ירידה, הפסידו עשרות מיליונים

תביעות משפטיות הוגשו (שבת, 11.8.18) נגד איש העסקים אילון מאסק, מייסד החברות PayPal, טסלה מוטורס, בורינג קומפני וספייס אקס, לאחר שבאמצע השבוע צייץ בטוויטר כי הוא שוקל להוציא את חברת טסלה מהמסחר בבורסת נאסד"ק - על-ידי הצעה לבעלי המניות למכור לו אותן לפי שווי של 420 דולר למניה - כעשרים אחוזים מעל שווי השוק שלה.
בעקבות הציוץ של מאסק זינקה מניית טסלה ב-11 אחוזים. מאסק (בעל המניות הגדול בחברה - כעשרים אחוזים), טען בציוץ כי יש לו מימון לביצוע הרכישה, אולם לא סיפק מאז כל הוכחה לדבריו ומרבית העלייה שנרשמה בעקבות הציוץ, כבר נמחקה.
חברות העוסקות במכירה בחסר (שורט), טוענות שאילון מאסק שיקר כדי לפגוע בהם וביקשו להפוך את התביעות לייצוגיות. מאסק העיר בעבר על אי-שביעות רצונו משיטת המכירה בחסר שפוגעת בדוחותיה הכספיים של חברת טסלה (בשיטת המכירה בחסר, הסוחר בבורסה מקבל בהשאלה נייר ערך מבעליו ומוכר אותו בשוק (תמורת עמלת השאלה). הסוחר השורטיסט מהמר כי מניית החברה תרד. לאחר שהיא יורדת, הוא רוכש מחדש את נייר הערך על-מנת להחזירה לבעליו. אם המחיר ירד במהלך תקופת ההשאלה, הרוויח הסוחר את הפרש המחירים (בניכוי עמלת ההשאלה). אם מחיר הנכס במהלך תקופת ההשאלה עלה, נשאר ללא שינוי או ירד אך בסכום הנמוך מגובה עמלת ההשאלה - הסוחר הפסיד).
"אלון מאסק שיקר כשטען שיש לו מימון לרכישת מניות החברה", נטען בכתבי התביעה. "כל רצונו היה להעלות באופן מלאכותי את ערך המנייה ולפגוע במוכרי השורט שהימרו נגד החברה". השורטיסטים טענו כי נאלצו לרכוש את מניות "טסלה" במחיר שנופח באופן מלאכותי והדבר גרם להם להפסד של עשרות מיליוני דולרים.

תאריך:  11/08/2018   |   עודכן:  11/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אילון מאסק שיקר כדי לפגוע בסוחרי מניות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי אמר שהוא שיקר ?
בני דוד  |  11/08/18 22:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
לפני ימים אחדים הודיע הבנק המרכזי בטהרן על הסרת מרבית המגבלות על המסחר במט"ח והבטיח שתיעצר הירידה בערך המטבע שנגרמה בשל הסנקציות שהטיל נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ    ההבטחה התגלתה כחסרת בסיס: ביום שבת ירד ערכו של הריאל האירני לשפל
עומר כרמון
עמי איילון: "אהיה בכיכר וקורא לכל חברי, בכירים במערכת הביטחון הישראלית, להיות שם אתי. מי מאתנו שלא יבוא, מצטרף לנתניהו ומוכר את ערך השוויון בדמוקרטיה בנזיד עדשים"    ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "מי ששוויון היא לא רק סיסמה עבורו צריך להתייצב בהפגנה"    מו"ל הארץ, עמוס שוקן: "מה אכפת לנו שלערבים יהיה ביטוי לאומי בפלשתין"
עומר כרמון
"בשם המלחמה בקיצוניות דתית ושמירה על הסדר הציבורי, סין הפכה חלק מהמחוז האוטונומי שינג'יאנג לאזור שאין בו זכויות"    "מוסלמים מוגדרים בסין כאויבי המדינה רק בשל השתייכותם הדתית"
אלעזר לוין
ביום הולדתו ה-50 קיבל אורן הוד מתנה מיוחדת במינה    מונה למנכ"ל אלון ריבוע כחול, חברה כפולה בגודלה מחברתו הנוכחית - אפריקה-מגורים    הודה בנימוס ללב לבייב, ומביט אל עבר הבוס החדש, מוטי בן-משה
עומר כרמון
מחבלים השליכו רימון לעבר חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה. אין נפגעים לכוחותינו    טנק של צה״ל תקף עמדות חמאס    סוללת "כיפת ברזל" נוספת נפרסה בגוש-דן    שני פלשתינים נהרגו מירי צלפים של צה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il