X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במלאת שנה לאירועים בשרלוטסוויל

חשש ממהומות בוושינגטון

פעילי ימין קיצוני יפגינו הלילה מול הבית הלבן - ומתנגדיהם יתכנסו בסמוך מפקד משטרת וושינגטון: נקפיד על הפרדה בין המחנות
▪  ▪  ▪
פסלו של רוברט לי בשרלוטסוויל [צילום: סטיב הלבר, AP]

חשש ממהומות ואף מהתנגשויות אלימות בוושינגטון (יום א', 12.8.18), כאשר פעילים של הימין הקיצוני יקיימו תהלוכה תחת הכותרת "מצעד זכויות האזרח הלבנות" - ומתנגדיהם עלולים להפגין נגדם.
התהלוכה תתקיים במלאת שנה לאירועים האלימים בשרלוטסוויל שבמדינה וירג'יניה, בה נהרגה מפגינת-הנגד התקר הייר בהשתוללות של אנשי ימין קיצוני; ג'יימס פילדס הואשם ברצח ודינו טרם הוכרע. הנשיא דונלד טראמפ גינה אז את "האנשים הרעים משני הצדדים" וספג ביקורת אדירה ואף טענות שהוא מזדהה עם הימין הקיצוני. רק בעקבות זאת גינה טראמפ בצורה חד-משמעית את אנשי הימין.
האירוע יתחיל בחצות (שעון ישראל) בתהלוכה מתחנת הרכבת התחתית פוגי בוטום לעבר כיכר לפאייט, בשדרות פנסילבניה מול הבית הלבן. שם תתקיים עצרת בת שעתיים, שמספר משתתפיה הוגבל בידי המשטרה ל-400. המשתתפים צפויים להיות אנשי קו-קלוקס-קלאן, ניאו-נאצים ותומכים בעליונות הלבנה. כאמור, צפויות גם הפגנות נגד העלולות להתדרדר לאלימות, כפי שאירע בשנה שעברה. קואליציה של 40 ארגונים נגד גזענות כבר הודיעה שחבריה יפגינו ליד כיכר לפאייט, וכי היא מתכננת תהלוכת תזמורות, מתופפים, בובות ותצוגות של אמנות שיציגו את הגיוון התרבותי של ארה"ב.
ההתנגשויות בשרלוטסוויל בשנה שעברה באו על-רקע מחלוקת קשה בנוגע לקיומם של שני פארקים בווירג'יניה לזכרם של גנרלים בצבא הקונפדרציה - צבא הדרום שמרד בנשיא אברהם לינקולן וחולל את מלחמת האזרחים. אנשי הימין טוענים, כי מדובר בסוגיה של חופש הביטוי; מתנגדיהם טוענים, שאין להנציח את מי שמרדו בשלטון הנבחר וגרמו לרבבות הרוגים. אחד הפסלים בלב המחלוקת הוא של הגנרל רוברט לי, מפקד צבא הקונפדרציה - שביתו נמצא בפסגת ההר עליו שוכן בית הקברות הלאומי ארלינגטון בוושינגטון.
מפקד משטרת וושינגטון, פיטר ניושאם, הודיע שאנשיו יקפידו על ההפרדה בין מפגיני הימין לבין מתנגדיהם. הוא הבהיר שלא תורשה הכנסת נשק חם לאיזורי ההפגנות, גם כאשר מדובר בנשק ברישיון, וכי במידת הצורך יחרימו השוטרים כלי נשק שימצאו ברשות המפגינים.

תאריך:  12/08/2018   |   עודכן:  12/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חברת התקשורת הלווינית שבשליטת שאול אלוביץ' דיווחה על רווח של 9 מיליון דולר הצפוי בדוחות הרבעון השני בעקבות רכישת זכויות במיזם תקשורת לווינית בקונגו, אך גם להפסד תפעולי
עומר כרמון
"הציבור הערבי נוהר בהמוניו לכיכר רבין מכל רחבי הארץ. אין אמירה יותר ערכית מזו מול חוק הלאום האפרטהייד"    ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) שמשתתף בהפגנה: " הכי מדאיגים אותי חברים במחנה שחוששים להתייצב בגאון מול מסע ההסתה, שמא יבולע להם ציבורית או פוליטית"
יואב יצחק
מידע חדש שהגיע באקראי חושף את הקנוניה הפלילית שתיעדה מראש את המתווה לביצוע הפעולות העברייניות במטרה להשתלט על נתחים מעזבונו של ישראל פרי    בקנוניה נוטלים חלק בעיקר יעל פרי ודיטר נויפרט    עד כה נגנבו כ-100 מיליון דולר מכספים שהוחזקו בנאמנויות לטובת היורשים    מעשיהם מחייבים חקירה משטרתית
עומר כרמון
בשבוע הבא יחלו העורבים לאסוף בדלי סיגריות ואשפה כחלק ממערך הניקיון בפארק אטרקציות גדול    לא ברור מה תהיה משכורתם והאם יזכו לתנאים סוציאליים זהים לעובדי הניקיון האנושיים
עומר כרמון
אילון מאסק שהעיר בעבר על אי-שביעות רצונו משיטת המכירה בחסר שפוגעת בדוחותיה הכספיים של חברת טסלה, צייץ לפני ימים אחדים כי יש לו מימון לרכישת מניות החברה בכעשרים אחוזים מעל שווי השוק שלה    הציוץ גרם לזינוק במניית טסלה והשורטיסטים שהימרו על ירידה, הפסידו עשרות מיליונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il