X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כתמי הגבינה שנמצאו בכד החרס
בקבר קדום במצרים:
נמצאה הגבינה העתיקה בעולם
הגבינה הקשה בת ה-3,300 שנה, הוכנה בשילוב חלב נקבת התאו (ג'מוס), כבשה ועז אמורה הייתה לשמש כמזונו בעולם המתים של היועץ הבכיר לפרעה סתי הראשון - שכבש את בית שאן

חוקרים מהמחלקה לכימיה באוניברסיטת קטניה באיטליה, בשיתוף חוקרים מהמחלקה לארכיאולוגיה באוניברסיטת קהיר, הצליחו לזהות (שבת, 18.8.18) את שרידי הגבינה הקדומה בעולם.
הגבינה הוכנה לפני 3,300 שנה והונחה בקברו המפואר של פתחמס - יועצם הבכיר של המלכים: סתי הראשון (שצבאו כבש את בית שאן) ובנו, רעמסס השני.
בכד חרס שבור הבחינו החוקרים בכתמים בצבע לבן. הם שלחו את הממצאים לבדיקה כימית, בה התברר כי מדובר בגבינה שהונחה בקברו של פתחמס וממנה היה אמור ליהנות בעולם המתים. הגבינה הוכנה באמצעות שילוב של חלב נקבת התאו (ג'מוס), כבשה ועז. מדובר היה בגבינה קשה שתססה בכדי חרס במשך חודשים ואפילו שנים, עד שנחשבה כמוכנה לאכילה. עד היום ניתן למצוא במצרים גבינה שיתכן שדומה לזו העתיקה, ונקראת "מיש".
קברו של פחתמס נמצא בסקארה הסמוכה לקהיר - עיר הקברים של ממפיס, בירת מצרים העתיקה. מקור השם הערבי סקארה הוא ככל הנראה באל המצרי סוקרי - אל המתים הקדום של ממפיס.
בכתמי הגבינה מצאו החוקרים עדויות לחיידק מסוג ברוצלה, הגורם למחלת ברוצלוזיס ("קדחת מלטה"). החיידק עלול לגרום למחלה קשה בבני אדם הניזונים ממוצרי חלב לא מפוסטרים.

תאריך:  18/08/2018   |   עודכן:  18/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
"אני מאחל לעם ישראל שיבין קצת יותר לעומק את הסכנות הקיומיות שיש במהלכים האחרונים של הממשלה, בין אם זה חוק הלאום, חוק נגד ארגוני שמאל או חקירתם של אזרחים ישראלים או מבקרים שמגיעים לארץ ע"י השב"כ"
יואב יצחק
בראש קבוצת לופג עומד דיטר נויפרט המנסה לגנוב את השליטה בחברת EHI משליטתה של תמר פרי    בית המשפט בליכטנשטיין אסר רישום לופג כבעלת שליטה בחברת EHI המחזיקה בבעלותה בניין משרדים יוקרתי בתל אביב ובקביל אסר על לופג להגיש מסמכים מזויפים    יעל פרי משתפת פעולה ומבצעת עבירות יחד עם לופג ונויפרט במטרה לגזול ולגנוב כספים מבני משפחתה    עורך הדין רונן מטרי מסייע לנויפרט בניסיון לגנוב את הבניין היוקרתי
עומר כרמון
אנטוניו גוטרש אימץ המלצות דוח שהוכן לבקשת מועצת הביטחון ודן בדרכים להגן על חייהם של אזרחים פלשתינים    שגריר ישראל באו"ם, דני דנון: "ההגנה היחידה לה זקוקים הפלשתינים היא מפני הנהגתם"
עמי דור-און
ב-2024 תשגר הודו שני אסטרונאוטים לחלל למשך שבעה ימים במסלול הנמוך מעל כדור-הארץ"
עומר כרמון
במהלך עשר שנות כהונתו הכעיס רבים בישראל בשל עמדותיו הפרו ערביות    עם מותו של יאסר ערפאת ספד לו, אמר כי אישיותו תחסר לעולם ופקד על כל מוסדות האו"ם לציין יום אבל על מותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il