X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ספינת חיל הים הישראלי מול חוף עתלית [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
ר"מ ישראל עם נשיא קפריסין ור"מ יוון [צילום: פלאש 90]
בשיאה של המלחמה הכלכלית עליה הכריז נשיא ארה"ב נגד טורקיה, ייפגש בירושלים ראש ממשלת ישראל עם שרי החוץ של קפריסין ויוון וידון עמם בפעולותיה הצבאיות של טורקיה למניעת פיתוח שדות הגז המשותפים
▪  ▪  ▪

בשיא העימות בין ארה"ב לטורקיה, דיווחו (שבת, 18.8.18) כלי תקשורת ביוון ובקפריסין, כי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ייפגש בירושלים ב-13 בספטמבר עם שרי החוץ של יוון וקפריסין, וידון עמם בשיתוף פעולה בתחום חיפושי הגז, לאור פעולות חיל-הים הטורקי לסיכולם.
ישראל וקפריסין חתומות על הסכם שיתוף פעולה בפיתוחם של כל המשאבים אשר התגלו בשטח המשותף לשתי המדינות. לפי חצי שנה איימו ספינות מלחמה טורקיות להטביע אסדת קידוח של חברת אנרגיה איטלקית שהייתה בדרכה לביצוע חיפושי גז באזור הכלכלי של קפריסין. ספינות מלחמה אחרות חסמו את דרכה. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, טוען כי יש לו זכויות במחצבים. הוא הזהיר את חברות האנרגיה הזרות העוסקות בחיפושי גז טבעי בים התיכון שלא "לחצות את הגבול" ולפגוע בזכויות של ארצו.
בשנת 1974 חולקה קפריסין בין החלק הדרומי היווני-קפריסאי, בו נמצאת ממשלת קפריסין המוכרת על-ידי הקהילה הבינ"ל, לבין הצפון - הטורקי-קפריסאי שאינו מוכר על-ידי הקהילה הבינ"ל, למעט טורקיה, ואשר בו מוצבים 35 אלף חיילים טורקיים. התקשורת הטורקית טוענת כי ממשלת קפריסין היוונית התירה לאחרונה לישראל להקים בשטחה תחנה צבאית עבור מטוסי קרב של חיל-האוויר הישראלי.
בקפריסין התגלה עד כה מאגר אחד, "אפרודיטה", שנמצא בבעלות חברות "דלק קידוחים" הישראלית (יצחק תשובה), החברה האמריקנית "נובל אנרג'י" וחברת "Shell" האנגלית-הולנדית. פיתוח מאגר זה אמור להיות מאוחד עם השלב ב' של פיתוח "לוויתן" שנמצא בתחום המים הכלכליים של מדינת ישראל (130 ק"מ מערבית לחיפה) ומרחק של כ-30 ק"מ בלבד מהמאגר הקפריסאי.
ממשלת טורקיה נמצאת במגננה בשבועיים האחרונים, לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הכפיל את המכסים המוטלים על יבוא לארה"ב של פלדה (50 אחוזים) ואלומיניום (20 אחוזים). המכסים גרמו לקירסה נוספת בלירה הטורקית ולירידה בדירוג האשראי של טורקיה. נשיא ארה"ב החליט על הכפלת המכסים, לאחר שמשלחת טורקית שהגיעה לוושינגטון, התעקשה כי לא תשתף פעולה עם הסנקציות שהטיל טראמפ על אירן, ותמשיך לרכוש מאירן גז טבעי. וושינגטון זועמת בנוסף על החלטת אנקרה לרכוש מרוסיה ולא מארה"ב מערכת הגנה מפני טילים מרוסיה, וכן על מעצרו של כומר אמריקני שמואשם בטרור, בשל מעורבות לכאורה בניסיון ההפיכה.
התקשורת בקפריסין דיווחה כי בפגישה שצפויה בירושלים, לא ידון הרעיון להקמת רציף בקפריסין שישמש את רצועת עזה. נמסר כי מדובר ברעיון ראשוני בלבד שיידון רק כשתהיה הסכמה בנושא בין מצרים-ישראל והפלשתינים.

תאריך:  18/08/2018   |   עודכן:  18/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחריף העימות בין טורקיה לישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר ישראל-טורקיה
עומר כרמון
המטבע הטורקי איבד 18 אחוזים מערכו ביום אחד בעקבות סנקציות שהטיל נשיא ארה"ב - בשל סירוב טורקיה להפסיק לרכוש גז טבעי מאירן    נשיא טורקיה: "אם יש להם את הדולרים, לנו יש את האנשים, את אללה. זה קרב לאומי. הם לא יצליחו לחסום את דרכנו"
ד"ר איתן לסרי
הבחירות לנשיאות טורקיה צמודות מהצפוי משום שבפעם הראשונה מאז עלה לשלטון, ארדואן נתקל בשילוב של מצב כלכלי מתדרדר לצד מועמדותם של מספר יריבים שהמוביל בהם הוא מוהארם אינצ׳ה, מועמד מפלגת העם הרפובליקאית (CHP) לנשיאות
עומר כרמון
מיליוני הפליטים הסורים שהציפו את אירופה גורמים לרעידת אדמה ביבשת ▪ ארדואן עשוי להפסיד מחר בבחירות למועמד אנטי-ישראלי קיצוני ממנו ▪ קנצלרית גרמניה מנסה להציל את ממשלתה. הגיעה לביקור בלבנון ובירדן והבטיחה לסייע בקליטת הפליטים הסורים בשטחם
עומר כרמון
"הם שינו את שיטת ההצבעה כדי להבטיח שישראל תנצח. הם תכננו הכל כדי שזה יהיה בירושלים. הזמרת הישראלית לא הייתה טובה. הישראלים לא יודעים לשיר. הם יודעים רק להרוג"
עומר כרמון
"אין הבדל בין הזוועות שבוצעו נגד העם היהודי באירופה לפני 75 שנה, לברוטליות שמופנית נגד האחים שלנו בעזה"    "ישראל מנהיגה מדיניות של שוד, ברוטליות וטרור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il