X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רונן הטילה אשם תורם של 25% על משקיע בנגזרים פיננסיים שלא הפסיק את השקעותיו למרות הפסדיו השיעור היה נמוך יחסית משום שהיועצים לחצו עליו להמשיך
▪  ▪  ▪
רונן. העדר רישיון יחייב בפיצוי [צילום: ליאב פלד]

משקיע בשוק ההון הממשיך את השקעותיו למרות ההפסדים שנגרמים לו, ישא באשם תורם אם וכאשר יקבל פיצוי - קובעת שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן. לצד זאת היא קובעת, כי מי שמעניק ייעוץ השקעות ללא רישיון - ישא בהפסדיהם של לקוחותיו.
רונן קיבלה חלקית (31.7.18) את תביעתו של משה כהן נגד חברת גל מדיה טרייד, אשר הפעילה זירת מסחר בנגזרים פיננסיים, בלא שהיו בידי עובדיה רשיונות לייעוץ השקעות כפי שדורש החוק. היא דחתה את התביעה נגד בעלי החברה, עידו פישמן, והטילה אחריות חלקית על יצחק בבלר, שניהל את השקעותיו של כהן.
רונן מצאה, כי פעילותה של גל מדיה טרייד לא הסתכמה בהעמדת זירת המסחר, אלא אנשיה העניקו לכהן ייעוץ השקעות ספציפי. עוד נמצא, כי החלטות ההשקעה של כהן הושפעו במידה רבה מהייעוץ שקיבל ומן הלחץ שהפעילו עליו אנשי החברה: כאשר כהן ביקש לחשוב על ההצעות, הם לחצו עליו להחליט מיד וכך עשה; ובכל המקרים תאמו השקעותיו את הייעוץ שקיבל.
רונן מדגישה, כי אומנם כהן חתם על תקנון החברה ושם הובהרו הסיכונים שהתממשו - אך הוא זכאי לפיצוי משום שהחברה הפרה את החוק בעצם מתן הייעוץ. היא העמידה את גובה הפיצוי על ההפסדים שנגרמו לכהן בשל הייעוץ הפסול - הסכומים שאיבד בשל השקעותיו בחברה במחצית הראשונה של 2016. סכום זה הסתכם ביותר מ-750,000 שקל.
בנוגע לאשם התורם אומרת רונן, כי כהן "הבין בשלב מסוים כי הוא מפסיד סכומים גדולים בביצוע העסקות שבוצעו בהתאם לייעוץ שהוא קיבל מנציגי הנתבעת. בשלב זה היה התובע יכול כמובן להפסיק את הפעולות ולהקטין את נזקיו". אלא שכהן לא סגר את החשבון ובהמשך אף ביצע בו פעולות נוספות בסך 500,000 שקל - ולא הצליח להסביר בבית המשפט מדוע עשה זאת. לכן ייחסה לו רונן אשם תורם של 25%, וציינה את הלחץ הכבד שהפעילו עליו נציגי החברה להמשיך ולהשקיע.
News1 מציין, כי ייתכן שפסיקתה של רונן הייתה שונה אם כהן היה משכנע אותה, כי המשיך את ההשקעות בתקווה לכסות על הפסדיו - כפי שעושים משקיעים רבים. השאלה האם המשך השקעה בנסיבות כאלו יביא גם הוא לאשם תורם, תצטרך להתברר בנפרד במקרה המתאים. מאידך-גיסא, נראה שהאשם התורם היה גבוה יותר אלמלא הלחץ של נציגי החברה, דהיינו - במקרה בו משתכנע בית המשפט, כי המשקיע המשיך בדרכו משיקוליו-שלו.
רונן חייבה את גל מדיה טרייד לפצות את כהן ב-560,000 שקל, כאשר בבלר חויב יחד איתה ב-410,000 שקל מתוך סכום זה. החברה ובבלר חויבו גם בהוצאות של 50,000 שקל, בעוד כהן ישלם 20,000 שקל לפישמן. את כהן ייצג עו"ד דן צוק, ואת הנתבעים - עו"ד מורן ביקל.

תאריך:  20/08/2018   |   עודכן:  20/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משקיע שממשיך להפסיד יחויב באשם תורם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הוסיף: חשוב שהעם האירני יבין שאנחנו לא נלחמים בהם אלא במשטר שלהם    בולטון: הצורך למנוע מאירן נשק גרעיני הינו בעדיפות גבוהה מאוד עבור ארצות הברית    בהמשך ייפגש בולטון עם שר הביטחון
מירב ארד
בהוראת שר הפנים יוחזרו כספים לאזרחים ששילמו בקיץ שעבר מחירים גבוהים לדרכונים זמניים בנתב"ג ובלשכות האוכלוסין
יצחק דנון
יוסי דרור מבקש מבית המשפט למנות בורר מול אריה קרן, בטענה שנותרו ביניהם מחלוקות עמוקות בנוגע לתקופה בה שיתפו פעולה
יצחק דנון
טוענת ששירותי בריאות כללית ממשיכה להפעיל מרפאה בנכס השייך לעירייה בשכונת שיח ג'ראח, למרות שמאז ינואר 2017 אין ביניהן הסכם לשימוש בו
איתמר לוין
ענקית המשקאות הבינלאומית תרכוש את כל מניותיה של החברה הישראלית תמורת 144 דולר למניה - 32% מעל השער הממוצע בבורסה בחודש האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il