X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ענקית המשקאות הבינלאומית תרכוש את כל מניותיה של החברה הישראלית תמורת 144 דולר למניה - 32% מעל השער הממוצע בבורסה בחודש האחרון
▪  ▪  ▪
"שידוך מעורר השראה" [צילום: יח"צ]

תאגיד המשקאות הבינלאומי פפסיקו (יצרן פפסי) רוכש את חברת סודהסטרים הישראלית תמורת 3.2 מיליארד דולר - הודיעו (יום ב', 19.8.18) שתי החברות. העסקה, במסגרתה רוכשת פפסיקו את כל מניות סודהסטרים, תבוצע בתמורה ל-144 דולר במזומן לכל מניית סודהסטרים - 32% מעל השער המשוקלל של המניה בחודש האחרון.
המסחר במניית החברה בתל אביב הופסק והוא לא יחודש היום. ערב ההודעה על העסקה עמד שווי השוק של סודהסטרים על 10.8 מיליארד שקל, כך שהעסקה משקפת לחברה שווי גבוה ב-9% משווי השוק האחרון. מאז תחילת החודש זינק שער מניית סודהסטרים ב-52%, לאחר תקופה ארוכה של יציבות. השלמת העסקה, הכפופה לאישורים רגולטוריים בארה"ב וברחבי העולם, צפויה עד סוף ינואר הקרוב.
מהעסקה ייהנה בעיקר ציבור המשקיעים, במיוחד בארה"ב. 84.5% ממניות סודהסטרים מוחזקות בידי הציבור באמצעות משקיעים מוסדיים, ופפסיקו תרכוש כעת מניות אלו. קרן פידליטי מחזיקה ב-9.3% ממניותיה ותקבל קרוב ל-300 מיליון דולר. קרן רנסנס טכנולוגיות, המחזיקה ב-5.4%, תקבל 170 מיליון דולר. המנכ"ל דניאל בירנבאום ימכור את מניותיו תמורת 20 מיליון דולר.
ככל הנראה, רשות המיסים בישראל תקבל סכומים זניחים מהעסקה - אם בכלל - משום ששתי הקרנות השולטות בסודהסטרים הן חברות זרות, וכאמור הרוב המוחלט של מניותיה מצויות בידי משקיעים פרטיים, בעיקר בחו"ל. המיסים בארץ ייגבו מבירנבאום וממשקיעים בבורסה שירשמו רווחי הון על אחזקותיהם במניה.
מכשיר הסודהסטרים - להכנת סודה ביתית במגוון טעמים - הומצא באנגליה בשנת 1903. שיווקו בישראל החל בשנת 1978, בידי פיטר וייסברג וקונרד מוריס, בידי חברת סודה קלאב. ב-1998 רכשה סודה קלאב את המותג המקורי ובמארס 2007 נרכשה החברה בידי קרן פורטיסימו קפיטל שבבעלות יובל כהן ובירנבאום; השניים משמשים (בהתאמה) כיו"ר וכמנכ"ל שלה.
החברה הונפקה בנסדא"ק בשנת 2011 לפי שווי של 370 מיליון דולר, ובדצמבר 2015 נרשמה גם בבורסה בתל אביב כחברה דואלית. החברה פועלת ב-45 מדינות ובבעלותה 13 מפעלים, העיקריים שבהם בישראל. החברה העבירה לפני שלוש שנים את פעילות הייצור ללהבים שבנגב והפסיקה את הייצור מעבר לקו הירוק, לאחר חרם צרכנים בקנדה. בשנה שעברה הסתכמו הכנסותיה ב-1.9 מיליארד שקל, הרווח התפעולי היה 282 מיליון דולר, והרווח הנקי - 257 מיליון שקל.
ברבעון השני של 2018 הסתכמו הכנסות החברה ב-171.5 מיליון דולר - זינוק של 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במחצית הראשונה של השנה עלו ההכנסות ב-28% והגיעו ל-315.1 מיליון דולר. הרווח הנקי ברבעון השני היה 26.1 מיליון דולר (זינוק של 86%), ובמחצית הראשונה - 44.7 מיליון דולר (עלייה של 54%). מבחינה גאוגרפית, למעלה מ-60% ממכירותיה של החברה הן במערב אירופה, פחות מ-25% בשני חלקי אמריקה, כ-10% באסיה-פסיפיק והיתרה בשאר העולם (כולל ישראל).
"פפסיקו וסודהסטרים הן שידוך מעורר השראה", אמרה יו"ר ומנכ"ל פפסיקו, אינדרה נואי. "צוות ההנהלה של סודהסטרים בנב חברה יוצאת דופן המאפשרת לצרכנים ליצור משקאות טעימים, תוך צמצום כמות הפסולת המיוצרת. מיקוד זה תואם את חזון ה'ביצועים עם תכלית', הרואה לנגד עיניה יצירה של מוצרים מזינים יותר תוך צמצום ההשפעה על הסביבה. ביחד, נוכל לקדם את החזון המשותף שלנו לעולם בריא וירוק יותר".
בירנבאום אמר: "היום הזה מהווה ציון דרך היסטורי במסע של סודהסטרים ותעודת כבוד לתעשיה הישראלית ולמשק כולו. אני שמח שהפעילות שלנו תישאר בישראל ואף תורחב עם הקמתו של מפעל חדש בנגב. זו גאווה להיות ראש החץ של פפסיקו בהובלת פתרונות בריאים וירוקים, תוך העצמת צרכנים מסביב לעולם. מדובר בחדשות מצוינות עבור הצרכנים שלנו, השותפים הקמעונאיים שלנו, ו-3,000 העובדים שלנו בארץ ובעולם".
בירנבאום הוסיף: "רכישה זו מוכיחה כי גאווה ישראלית זה לא רק היי-טק, אלא גם תעשיה ישראלית אמיתית, הנטועה באדמה ובנויה על הון אנושי, המייצג את המרקם המגוון של החברה הישראלית וחי בכבוד הדדי ודו-קיום. יכולות ההפצה החזקות של פפסיקו, הנוכחות הגלובלית, המו"פ והמומחיות בעיצוב ובשיווק, בשילוב עם קו המוצרים המבודל והייחודי של סודהסטרים יאפשר לסודהסטרים להמשיך ולהתרחב ולהציג חדשנות פורצת דרך".
נשיא פפסיקו והמנכ"ל המיועד שלה, רמון לגואטה, הוסיף: "סודהסטרים משלימה את מגוון המוצרים של פפסיקו ותואמת את אסטרטגיית הצמיחה שלנו, תוך האצת היכולת של החברה להציע פתרונות ביתיים ומותאמים אישית למשקאות ברחבי העולם. פפסיקו מוצאת דרכים חדשות וחדשניות להגיע לצרכנים מעבר למשקאות בבקבוקים. הרכישה של היום עולה בקנה אחד עם אסטרטגיה זו".

תאריך:  20/08/2018   |   עודכן:  20/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סודהסטרים נמכרת לפפסיקו תמורת 3.2 מיליארד ד'
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מניפולציה במניה בחודש האחרון
חשדנית  |  20/08/18 12:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מייקל כהן צפוי לאישום על מרמה ועבירות מס ב-20 מיליון דולר    כתב האישום עשוי להוביל את כהן לשיתוף פעולה מלא בחקירות נגד טראמפ
איציק וולף
העיתונאי וחבר הכנסת לשעבר שטבע את הססמה 'ללא מורא וללא משוא פנים' הלך לעולמו בבית החולים איכילוב לאחר שלקה באירוע מוחי
איציק וולף
בית הספר לרפואה על שם בני הזוג אדלסון נחנך באוניברסיטת אריאל במעמד נשיא המדינה, שר החינוך ושר הבריאות    ריבלין: ככה מכים שורשים
איתמר לוין
ארה"ב נערכת לסכל לא רק התערבות רוסית אלא גם נסיונות מצידן של אירן, סין וקוריאה הצפונית    מדגיש: הבחירות אינן היעד היחיד של פצחנים עוינים
איציק וולף
מלך ירדן התלונן באזני נשיא ארצות הברית על כך שהבית הלבן לא משתף אותו בפרטי התוכנית המדינית לישראל ולפלשתינים וטען כי הפלשתינים אינם מעוניינים בפתרון שתי המדינות    טראמפ: אם הממשל שלי לא ישיג הסכם - אף ממשל לא יצליח לעשות זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il