X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאות אלפי יוצאי יחידות חי"ר (רובאי 07 ומעלה) יהיו זכאים מהיום לרישיון נשק התבחינים החדשים אושרו ע"י השר לביטחון הפנים
▪  ▪  ▪
פחות מקום במטווחים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מרחיב משמעותית את מדיניות נשיאת הנשק וחתם על תבחינים חדשים שיאפשרו להגדיל את מספר בעלי רישיון הנשק בישראל שהם בעלי מיומנות ומקצועיות גבוהה.
על-פי המדיניות החדשה, יוצאי יחידות קרביות עם הסמכה של רובאי 07 ומעלה יהיו זכאים לבקש רישיון נשק. בנוסף, החליט ארדן שקצינים ונגדים לא ידרשו להחזיר את רשיון הנשק ואת הנשק שברשותם לאחר שישוחררו משירות מילואים פעיל ויוכלו לבקש להמשיך לשאת נשק גם לאחר שהשתחררו משירות מילואים פעיל.
"אזרחים רבים הצילו חיים במהלך פיגועים ובעידן של טרור יחידים - ככל שיהיו יותר אזרחים מיומנים שנושאים נשק, כך יגדל הסיכוי לסכל פיגועים ללא נפגעים ולצמצם את מספר הנפגעים", אמר ארדן.
בעקבות המדיניות החדשה תגדל היוכלה (פוטנציאל) למחזיקי כלי ירייה מיומנים במרחב הציבורי במעל חצי מיליון משרתי ובוגרי כוחות הביטחון וצה"ל ואלפי מתנדבים של משטרת ישראל וגופי ההצלה.
במקביל להרחבת הזכאות לקבלת רישיון, התקין השר תקנות המשדרגות משמעותית את תהליך ההכשרה של מבקשי רישיונות חדשים ובעלי רישיונות קיימים. השינויים המרכזיים בתבחינים החדשים:
  • יתאפשר מתן רישיון לכלי ירייה, ללוחמים בעלי הכשרה של רובאי 07 ומעלה בצה"ל ובמשטרת ישראל וכן יתאפשר רישיון נשק לקצינים מדרגת סגן ונגדים מדרגת רס"ר, ללא תנאי של שירות מילואים פעיל (גם לאחר סיום שירותם במילואים);
  • מתנדבים ביחידות מתאימות במשטרת ישראל (בהתאם לנהלים של המשטרה) וכן עובדים או מתנדבים במד"א, זק"א ואיחוד הצלה;
  • מחזיקים ברישיון לכלי ירייה פרטי בתבחינים מסוימים כדין וברצף במשך 10 שנים ומעלה יוכלו להמשיך להחזיק בכלי ירייה, גם ללא המשך הוכחת עמידה בתבחין.
מנכ"ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים, אמר כי "החובשים, הפרמדיקים והרופאים אשר מגישים עזרה רפואית מהירה במסגרת פעילותם ברשת המתנדבים להצלת חיים שלנו מגיעים פעמים רבות לאירועים ביטחוניים כאשר האירוע עדיין בעיצומו. נשיאת נשק אישי תסייע להם לשמור על ביטחונם וביטחון האזרחים בסביבה, ואף לסקל אירוע ביטחוני בראשיתו".
משדולת הנשים בישראל, החברה בקואליציית ׳האקדח על שולחן המטבח׳, נמסר: "לפני שבוע בלבד, נורתה למוות נורה אבו סלוב, בת 36 ואם לשבעה - רק בגלל שהיא אישה. 16 נשים נרצחו רק השנה על-רקע מגדרי, 3 מתוכן בנשק חם. זהו המחיר הנורא של הגדלת מספר כלי הנשק במרחב האזרחי. אבל במקום לפעול לצמצום כלי הרצח, ארדן אישר היום את תבחיני כלי הירייה - תוך כדי הפגרה וללא כל דיון ציבורי. זוהי הפקרות מוחלטת ויריקה בפרצופן של הנשים החיות במציאות של פחד ואלימות בישראל, שתוביל להרחבה בלתי מתקבלת על הדעת של מספר כלי הנשק במרחב הציבורי".
השר ארדן: "אזרחים מיומנים המחזיקים בכלי ירייה במרחב הציבורי תורמים לתחושת הביטחון, מהווים קו הגנה חשוב בפני פיגועי יחידים ומשמשים למעשה כמכפילי כוח מזדמנים וכך, מחזקים את ביטחון הציבור. המדיניות החדשה מאזנת בין הצורך להגן על הציבור העלול להימצא בסיכון ובין הצורך לשמור על הציבור מפני שימוש לא נכון בכלי ירייה".

תאריך:  20/08/2018   |   עודכן:  20/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוצאת לדרך התוכנית להגדלת רשיונות הנשק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הגיע הזמן!
חשדנית  |  20/08/18 22:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מחצית ההשקעה – בבניית ופיתוח מעונות סטודנטים    דירות זמניות    שיפוץ קבר רבי שמעון בר יוחאי    סלילת כבישים    מיגון בתי חולים
אלעזר לוין
ריט 1, שרכשה מכתרי את חלקו, ב-120 מיליון שקל מגיבה: אין לכם זכות כזו    האם תשלום חלק מהמחיר במניות הוא "העוקץ" של העסקה
איתמר לוין
סוקול קובע שאין עילה להתערב בהחלטה המקצועית של מוסדות התכנון בנוגע לנקודה בה יגיע ליבשה הגז הטבעי ממאגר "לוויתן"    מדגיש שכל הסיכונים נבדקו וניתן להם מענה
אלעזר לוין
תבנה 186 דירות להשכרה (בשני מסלולים) לטווח ארוך ו-62 דירות למכירה    תשלם 52.7 מיליון שקל בעד הקרקע, ותשקיע כ-310 מיליון שקל נוספים בבנייה, מימון וניהול    לא נמסרה תחזית רווח
מירב ארד
אחוז הגידול השנתי של האוכלוסייה המוסלמית עמד באותה GNS על 2.5%, בדומה לשלוש השנים האחרונות    בירושלים נמצא הריכוז הגדול ביותר של תושבים מוסלמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il