X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרשן מסביר שהעסקה כוללת את ארבעת המרכיבים הדרושים למיזוג מוצלח - אך אומר שהיא איננה סיבה לקנות את מניית פפסיקו
▪  ▪  ▪
מגמות הפוכות [צילום: לנס הפקות]

רוב המיזוגים נכשלים, אבל העסקה בה רוכשת פפסיקו את סודהסטרים ב-3.2 מיליארד דולר דווקא תצליח - צופה (יום ב', 20.8.18) פיטר קוהאן באתר פורבס. לדברי קוהאן. הסיבה היא שמיזוג זה עובר בהצלחה את ארבעת המבחנים לרכישה טובה.
לפני שהוא מסביר את עמדתו, מפנה קוהאן את תשומת הלב לכמה נתונים פיננסיים של שתי החברות. פפסיקו סובלת מירידה מתמשכת במכירות, ברווחים ובשער המניה. בחמש השנים האחרונות ירדו ההכנסות השנתיות הממוצעות ב-0.6% ל-63.5 מיליארד דולר והרווח ירד ב-4.7% ל-4.9 מיליארד דולר. השנה איבדה מניית פפסיקו 2.6% ושווי השוק שלה עומד על 162.6 מיליארד דולר.
הנתונים של סודהסטרים מצביעים על מגמה הפוכה. בחמש השנים האחרונות עלו הכנסותיה בממוצע ב-4.5% לשנה והסתכמו ב-613 מיליון דולר, הרווח צמח בקצב ממוצע של 11.1% לכ-90 מיליון דולר בשנה והמניה זינקה השנה ב-85% לשווי שוק של 2.9 מיליארד דולר. בתקופה האחרונה ביצועיה טובים עוד יותר: ברבעון השני זינקו ההכנסות ב-31% ל-171.5 מיליון דולר, ואילו הרווח הנקי נסק ב-82% ל-26.1 מיליון דולר.
מכאן עובר קוהאן למנות את הסיבות לכך שמדובר בעסקה טובה שתעלה יפה.
עסקי המים אטרקטיביים. מים מבוקבקים הם עסק גדול. בשנים 2017-2014 גדל השוק בקצב שנתי של 9% להיקף של 200 מיליארד דולר והוא צפוי להגיע ל-350 מיליארד דולר בעוד שלוש שנים בלבד. מכירות המים המוגזים גדלו בקצב מהיר עוד יותר; בארה"ב לבדה הן זינקו אשתקד ב-38%. הרווח התפעולי של סודהסטרים מרשים - 15% - והיא ידידותית לסביבה.
לחברות יהיה טוב יותר ביחד. העסקה תסייע לפפסיקו להשיג את יעדיה, ולסודהסטרים - לזכות בנתח שוק, מסביר קוהאן. סודהסטרים תביא את פפסיקו ללקוחות הרוצים מוצר שהוא "טוב לעצמם וטוב לכדור-הארץ". פפסיקו תעניק לסודהסטרים גישה ל-150 מדינות - פי ארבעה ממספר השווקים הנוכחי שלה (אם כי יהיה מעניין לראות מה יקרה במדינות המחרימות תוצרת ישראלית - א.ל). כיום נתח השוק של סודהסטרים הוא 8% בלבד; עם פפסיקו - הוא יגדל משמעותית.
המחיר גבוה - אך ניתן לכסותו. מחיר העסקה גבוה ב-32% מהמחיר הממוצע של מניית סודהסטרים בחודש האחרון וב-10% משווי השוק שלה לפני ההודעה עליה. אולם אם החדירה לשווקים החדשים תוכל להוסיף 2 מיליארד דולר למכירות שלה, הרווח שיתווסף יכסה את ההפרש ששילמה פפסיקו מעל שווי השוק.
האינטגרציה כנראה תעבוד היטב. קשה להעריך כיצד ישתלבו שתי החברות, אומר קוהאן, אבל העובדה שסודהסטרים תמשיך לפעול כחטיבה עצמאית תחת ניהולו של דניאל בירנבאום, תהיה גורם משמעותי במיזוג מוצלח.
אחרי כל המחמאות הללו, קוהאן מסיים דווקא במסקנה שלילית: "למרבה הצער, ההכנסות הפוטנציאליות של סודהסטרים לא יספיקו כדי להזיז את חוגת הצמיחה של פפסיקו, ולכן העסקה אינה נראית כסיבה מיוחדת לקנות את מניות פפסיקו".

תאריך:  20/08/2018   |   עודכן:  20/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הארץ / Haaretz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מכירת סודהסטרים לפפסיקו תעלה יפה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ברכות לחוגגים בהצלחה בהמשך
תעשיר קופת המדינה  |  21/08/18 09:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מסרב למסור ללא תנאי את הראיות שלטענתו יש בידו על עבירות לכאורה של אלשיך ובכירים במשטרה    טוען: ההתעללות מצד אלשיך - כנראה בגיבוי הפרקליטות ומנדלבליט
עידן יוסף
הח"כ ויו"ר הקואליציה לשעבר הוקלט בשיא החקירה הסמויה נגדו מספר על הבטחה שנתן לו נתניהו    האם הייתה תוכנית להזיז את השר ארדן מתפקידו כדי להדיח את המפכ"ל אלשיך ולמנות מפכ"ל משטרה "נוח" יותר?
עידן יוסף
קיים מסיבת עיתונאים עם מנכ"ל סודהסטרים, שהבהיר כי אין מדובר באקזיט    מניית סודהסטרים בבורסות בתל אביב ובניו-יורק עלתה בכעשרה אחוזים
איתמר לוין
נורית פסטינגר-גנון התרשלה בעסקת מקרקעין וגרמה לכך שהרוכשים ישלמו מאות אלפי שקלים לנוכלת    המחוזי: מהירות של הלקוח אינה סיבה לרשלנות מקצועית
עידן יוסף
מאות אלפי יוצאי יחידות חי"ר (רובאי 07 ומעלה) יהיו זכאים מהיום לרישיון נשק    התבחינים החדשים אושרו ע"י השר לביטחון הפנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il