הרווח הנקי של חברת נמלי ישראל צנח במחצית הראשונה של 2018 ב-61% ועמד על כ-97.5 מיליון שקלים. זאת, בהשוואה לרווח נקי של כ-250 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2017, פער של כ-152.3 מיליון שקלים.
הכנסות החברה ירדו ב-6% ועמדו בסוף המחצית הראשונה של השנה על כ-435 מיליון שקל, לעומת כ-462.3 מיליון שקל אשתקד. הירידה בהכנסות נובעת מירידה של 40 מיליון שקלים בדמי תשתית נטו - בשל ירידה בתעריפי יבוא מכולות, מירידה של כ-5 מיליון שקלים בהכנסות משירותים נמליים, מגידול בדמי שימוש משתנים בסך של כ-5 מיליון שקל, מגידול בהכנסות ממתן זכויות במקרקעין בסך של כ-10 מיליון שקלים ומקיטון בתשלום לחברות הנמל בסך של כ-5.2 מיליון שקל.
הוצאות האחזקה וההפעלה של נמלי ישראל גדלו במחצית ב-2% ועמדו בסוף יוני על כ-179.3 מיליון שקלים. מדובר בגידול של כ-3 מיליון שקלים מן הנתונים של המחצית המקבילה אשתקד. זאת בשל גידול בהוצאות בגין הפעילות בממגורות אשדוד בעקבות הגדלת הפעילות בסך של כ-2 מיליון שקל, מקיטון בהפרשה לאיכות הסביבה אשתקד, בעקבות השתתפות החוכר, בסך של כ-4 מיליון שקל, מהקטנת הפרשה בתקופה המקבילה בגין אגרות והיטלים בחיפה בסך של כ-3 מיליון שקל ומקיטון בהוצאות בגין חפירות ימיות בסך של כ-6 מיליון שקל.
הוצאות ההנהלה וכלליות של נמלי ישראל זינקו ב-63% ועמדו על כ-44.5 מיליון שקל לעומת כ-27.3 מיליון שקל אשתקד. מן החברה נמסר כי ההסבר לכך נובע בביטל הפרשה לחובות מסופקים בסך של כ-14 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2017, אשר הקטינה אשתקד את ההוצאות. בנוסף לכך נרשמו בשנת 2018 הפרשות בגין דרישות תשלום בסך של כ-2 מיליון שקל ונרשם שינוי בסעיפים נוספים שאינם מהותיים בסך של כמיליון שקל.
גם ביחס לנתוני הרבעון השני של השנה מציגה חברת נמלי ישראל ירידה חדה ברווחיות. החברה סיימה את הרבעון השני של 2018 עם רווח נקי של כ-79 מיליון שקלים, לעומת רווח נקי של כ-102.5 מיליון שקל בסוף הרבעון השני של 2017 - ירידה של 23%. הכנסות החברה ברבעון ירדו בכ-10.3 מיליון שקלים לעומת הרבעון המקביל אשתקד (4%) ועמדו על כ-227.3 מיליון שקל.