X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המנהיג לשעבר של המפלגה הלאומנית הבריטית ומי שעמד בראש הקו-קלוקס-קלאן מתייצבים לימין מנהיג הלייבור - אחרי חשיפת אמירה אנטישמית נוספת שלו
▪  ▪  ▪
קורבין. "התכוונתי לציונים" [צילום: AP]
קורבין אירח בפרלמנט קיצונים תומכי חמאס
איתמר לוין
הפגישה התקיימה בשנת 2015, חצי שנה לפני שקורבין נבחר למנהיג הלייבור * חדשות 24: קורבין ביקר בחשאי ברמאללה ב-2010 ונפגש עם בכירים בחמאס
לרשימה המלאה

קורבין צולם עם מנהיג החזית לשחרור פלשתין
איתמר לוין
מנהיג ארגון הטרור ניצב לצידו של מנהיג הלייבור בטקס בבית הקברות בתוניס - חודש לפני שהארגון רצח רב בריטי בפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף
לרשימה המלאה

שני מנהיגים בימין הקיצוני בארה"ב ובבריטניה מתייצבים (שבת, 25.8.18) מאחורי מנהיג הלייבור, ג'רמי קורבין, בעקבות התבטאות אנטישמית נוספת שלו שנחשפה השבוע. במקביל, כינה אותו חבר פרלמנט בכיר מסיעתו "גזען אנטישמי".
השבוע התגלה, כי בשנת 2013 אמר קורבין באירוע פרו-פלשתיני: "ציונים אשר חיו במדינה זו זמן רב מאוד, כנראה כל חייהם, אינם מבינים אירוניה בריטית". האמירה נתפסה ככזו שמשמעותה: ציונים אינם בריטים "אמיתיים". דובריו של קורבין טענו, כי הדברים כוונו רק כלפי תומכי ישראל שנכחו באותו אירוע. אולם התבטאות זו מצטרפת לשורה ארוכה של דברי שנאה נגד ישראל ויהודים ודברי תמיכה בטרור ובפלשתינים של קורבין לאורך השנים, כמו גם הימנעותו העיקשת מגינוי אמירות דומות של חברים אחרים בלייבור.
ניק גריפין, לשעבר ראש המפלגה הלאומנית הבריטית, ודייוויד דיוק, המנהיג הידוע לשמצה של הקו-קלוקס-קלאן בארה"ב, הצהירו על תמיכתם בקורבין. שעות אחדות לאחר פרסום דבריו של קורבין, פרסם גריפין הודעה: "קדימה ג'זה [כינוי של קורבין]! מעניין אותי לדעת כמה חברי לייבור מקבלים גלולה אדומה מהמסע התקשורתי הציוני ההיסטרי נגד קורבין". הביטוי "גלולה אדומה" נשאל מהסרט "מטריקס" ופעילים בימין הקיצוני משתמשים בו במובן של "להיחשף לאמת". בעבר טען גריפין, כי חלק מהמחקרים על השואה הם "שטות מוחלטת".
דיוק הביע את התלהבותו ממה שקורבין כינה "הצורך לסיים את השליטה של כוחות האליטה וכמה מיליארדרים בחלקים ניכרים של התקשורת הבריטית" - מילות קוד שמאחוריהן מסתתרת הטענה האנטישמית עתיקת היומין בדבר "השליטה היהודית בתקשורת". דיוק, מהימנים הקיצוניים הקולניים ביותר בארה"ב (ואשר גם הביע תמיכה גלויה בדונלד טראמפ), מקדם בגלוי תיאוריות קונספירציה אנטישמיות.
ג'ון מק'טרנאן, שהיה כותב נאומים של טוני בלייר - ראש הממשלה מטעם הלייבור - אמר בתגובה: "מגעיל שמילותיו של מנהיג הלייבור יכולות לקבל תמיכה מאדם כזה [דיוק]". הוא האשים את קורבין ב"גזענות נמוכה המעמידה פנים כאילו היא [רק ביטוי של] כעס".
מייק גייפס מהלייבור, לשעבר יו"ר ועדת החוץ בפרלמנט הבריטי, אמר בעקבות דבריו האחרונים של קורבין: "אני לא מוכן לתמוך בגזען האנטישמי. נקודה. מבחינתי זה הסוף". לדבריו, קורבין עבר מבחינתו את הקו האדום, וכל מה שנותר לקבוע הוא את מועד התפטרותו. "משהו חייב להשתנות במפלגה, או שכל אחד יצטרך לעשות חשבון נפש. אני מתייסר עם זה מדי יום", אמר גייפס.
לדברי העיתון טיימס, מספר הולך וגדל של חברי פרלמנט מטעם הלייבור משוכנעים שאין מנוס מפילוג במפלגה בשל התנהלותו של קורבין. לדבריהם, את הפילוג מונע כרגע רק הסיכוי להעביר בוועידת הלייבור בחודש הבא החלטה שתקרא לקיים משאל עם נוסף על הברקזיט. במקביל, הגישה חברת הפרלמנט השמרנית הלן גרנט תלונה לוועדת האתיקה של הפרלמנט, בטענה שקורבין מפר את כללי ההתנהגות האוסרים לפגוע במיעוטים.

תאריך:  25/08/2018   |   עודכן:  25/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 טוני בלייר  טוני בלייר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שני אנטישמים קיצונים מביעים תמיכה בקורבין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
המנצח והמלחין נועם שריף, חתן פרס ישראל, נפטר בגיל 83    האמן אורי קצנשטיין הלך לעולמו בגיל 67    אמן הפנטומימה, הרקדן והמורה, לינדזי קמפ, מת בגיל 80
עומר כרמון
מוסקבה מזהירה את וושינגטון מהשלכות המתקפה    דונלד טראמפ דחה הצעה רוסית: הוצאת הכוחות האירניים מסוריה תמורת ביטול סנקציות הנפט על טהרן    נשיא אירן: "אנו עוברים ימים קשים"
עמי דור-און
את החללית פיתחו שלושה מהנדסים ישראלים - יריב בש, כפיר דמרי ויונתן ויינטראוב
עומר כרמון
המשטרה עצרה שני חשודים בתקיפת שלושה ערבים ישראלים: בן 23 מקריית חיים ובן 29 מנשר    בין המתלוננים: רופא באיכילוב ואח בבית החולים תל השומר    חשד: ארבעה פעילי שמאל הוכו בידי מתנחלים    הקרן החדשה לישראל: "אלו ששנים מסבירים את הסיכון בהסתה הפלשתינית, מתקשים להבין מה הקשר בין חוק הלאום לצעיר יהודי שמפוצץ שלושה ערבים מכות"
יצחק דנון
ליאור ברזני פוטר בידי הקונסוליה האמריקנית בירושלים בנימוק שסיווגו הביטחוני בוטל    טוען: מדובר בצמצומים לקראת סגירתה בשל פתיחת השגרירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il