X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאגר סטלה שבים הצפוני מפיק בין 14 אלף ל-22 אלף חביות נפט ביום חברת איתקה שבשליטת קבוצת דלק תשלם 190 מיליון דולר לחברת פטרופק
▪  ▪  ▪
מאגר פעיל מפברואר 2017 [צילום אילוסטרציה: משה שי/פלאש 90]

קבוצת דלק רכשה את זכויות הנפט במאגר סטלה שבים הצפוני תמורת סכום של עד כ-291 מיליון דולר. כך דווח (שבת, 25.8.18) בכלי תקשורת בחו"ל. הרכישה תתבצע באמצעות חברת הנפט הקנדית אית'קה שבבעלות קבוצת דלק.
מאגר סטלה שבים הצפוני הוא מאגר נפט פעיל ומוכח שהפקת הנפט ממנו החלה בפברואר 2017. תפוקת הנפט מגיעה לבין 14 ל-22 אלף חביות נפט ביממה. עד אפריל 2017 החזיקה חברת אית'קה ב-55% בלבד מזכויות הנפט. שאר הזכויות הוחזקו בידי חברת פטרופק.
חברת איתקה, שבשליטת קבוצת דלק, הודיעה במהלך סוף השבוע כי חתמה על עסקה אסטרטגית במסגרתה רכשה את כל הזכויות הנמצאות בידי שותפיה ברישיונות ובמתקנים באזור מאגר סטלה המורחב (Greater Stella Area) הכוללים את שני המאגרים המפיקים סטלה (Stella) והרייר (Harrier) וכן את מאגר הוריקן (Hurricane) שפיתוחו צפוי להתחיל בשנים הקרובות, במסגרת העסקה הפכה איתקה גם לבעלים היחיד במתקן ההפקה הצף FPF-1 באמצעותו מתבצעות עבודות ההפקה והקידוח במאגרים.
על-פי איתקה, העסקה, אשר כתוצאה ממנה תחזיק איתקה במלוא הזכויות באזור מאגר סטלה המורחב ובמתקן ההפקה, תגדיל את הרווח התפעולי של איתקה ממאגרי סטלה המפיקים, וכן תגדיל את עתודות הרזרבות שבבעלותה, ותאפשר לה למקסם את הליכי ההפקה. הבעלות על מתקן ההפקה תאפשר לאיתקה גם ליהנות מהגדלת ההכנסות השוטפות להם זכאית איתקה, בתמורה לשירותי טיפול והפקה אותם היא מעניקה לצדדים שלישיים הפועלים באזור.
בנוסף, הרכישה של זכויות השותפים, וההחזקה הבלעדית במתקן ובמאגרים, תשפר את יכולת התכנון, השליטה והביצוע של איתקה, בניהול אסטרטגית הפעילות של החברה.
בעקבות העסקה, איתקה דיווח כי היא צפויה לעדכן את תחזית ההפקה שלה ממאגרי סטלה בכ 50%, וכתוצאה מכך כושר הפקה הכולל של החברה ממאגרי סטלה יהיה של כ-22 אלף שווה-ערך חביות נפט ליום לשנת 2018. על-פי דוח העתודות האחרון שנערך עבור איתקה, העסקה תגדיל את העתודות המוכחות והמסתברות של החברה ביותר מ-20 מיליון שווה ערך לחביות נפט P2.
איתקה מתעתדת לממן את העסקה ממקורותיה עצמאים כולל הרחבת המימון הבנקאי כחלק מ RBL. התמורה שנקבעה בהסכם עבור רכישת מלוא הזכויות של השותפים עומדת על כ-190 מיליון דולר. הסכם הרכישה מתוארך לתחילת 2018, כך שההכנסות של השותפים מהפרויקט, בניכוי ההוצאות, לאורך שנת 2018 ועד למועד השלמת העסקה בפועל (לקראת סוף השנה) יקוזזו ממחיר הרכישה.
לפני כחודש דיווחה איתקה כי מוסד פיננסי בינלאומי הודיע כי יעמיד לה הלוואה של כ-300 מיליון דולר לתקופה של 5 שנים בתנאים עדיפים, לטובת מחזור החוב הקיים של החברה ופרעון כל אגרות החוב שלה ופריסתם על פני מח״מ ארוך יותר מזה הקיים היום.

תאריך:  25/08/2018   |   עודכן:  26/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קבוצת דלק בע"מ / Delek
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דלק רכשה כל זכויות הנפט במאגר 'סטלה'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המנהיג לשעבר של המפלגה הלאומנית הבריטית ומי שעמד בראש הקו-קלוקס-קלאן מתייצבים לימין מנהיג הלייבור - אחרי חשיפת אמירה אנטישמית נוספת שלו
עומר כרמון
המנצח והמלחין נועם שריף, חתן פרס ישראל, נפטר בגיל 83    האמן אורי קצנשטיין הלך לעולמו בגיל 67    אמן הפנטומימה, הרקדן והמורה, לינדזי קמפ, מת בגיל 80
עומר כרמון
מוסקבה מזהירה את וושינגטון מהשלכות המתקפה    דונלד טראמפ דחה הצעה רוסית: הוצאת הכוחות האירניים מסוריה תמורת ביטול סנקציות הנפט על טהרן    נשיא אירן: "אנו עוברים ימים קשים"
עמי דור-און
את החללית פיתחו שלושה מהנדסים ישראלים - יריב בש, כפיר דמרי ויונתן ויינטראוב
עומר כרמון
המשטרה עצרה שני חשודים בתקיפת שלושה ערבים ישראלים: בן 23 מקריית חיים ובן 29 מנשר    בין המתלוננים: רופא באיכילוב ואח בבית החולים תל השומר    חשד: ארבעה פעילי שמאל הוכו בידי מתנחלים    הקרן החדשה לישראל: "אלו ששנים מסבירים את הסיכון בהסתה הפלשתינית, מתקשים להבין מה הקשר בין חוק הלאום לצעיר יהודי שמפוצץ שלושה ערבים מכות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il