X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גיבור לאומי לאחר שנפל בשבי במלחמת וייטנאם, אחד הצירים האהודים ביותר ב-31 שנותיו בסנאט, מועמד הרפובליקנים לנשיאות ב-2008 ומבקר בולט של טראמפ
▪  ▪  ▪
מקיין. סרטן המוח [צילום: קליף אואן, AP]

הסנאטור הרפובליקני הבכיר ג'ון מקיין הלך לעולמו (מוצ"ש, 25.8.18), שנה לאחר שלקה בסרטן המוח. בן 82 היה במותו. מקיין היה מועמד מפלגתו לנשיאות ב-2008 וזכה לאהדה חוצת-גבולות בסנאט ובזירה הפוליטית האמריקנית.
מקיין ייצג בסנאט את מדינת אריזונה מאז 1987, כאשר בארבע השנים שלפני כן היה חבר בבית הנבחרים. מקיין - שאביו וסבו היו אדמירלים בעלי ארבעה כוכבים - שירת בחיל הנחתים והגיע לדרגת קפטן (סרן). בשנת 1967 נפל בשבי בוויטנאם לאחר שמטוסו הופל בשמי האנוי, ישב בשבי 5.5 שנים ועבר עינויים קשים. עם שובו נזקק לשיקום רפואי ונפשי ארוך, ונותר נכה: הוא לא יכול היה להרים את ידיו מעל לראשו; מקיין נחשב לגיבור לאומי.
בשנת 2008 התמודד מקיין על מועמדות הרפובליקנים לנשיאות והפסיד לג'ורג' בוש הבן. בשנת 2008 התמודד מקיין על הנשיאות והפסיד לברק אובמה, בעיקר משום שנתפס כממשיכו של בוש, בשל הבחירה הכושלת בשרה פיילין כמועמדת לסגן הנשיא ובשל המשבר הפיננסי שהתחולל באותה שנה.
בסנאט הנוכחי שימש מקיין כיו"ר ועדת הכוחות המזוינים והוא חבר בוועדות לביטחון פנים ולמודיעין. הוא אחד הדוברים הבולטים והמוערכים ביותר של המפלגה הרפובליקנית וזוכה לאהדה אישית חוצת-מחנות, בשל עברו הצבאי ואישיותו. בדיקת הצבעותיו בסנאט מעלה, כי כפי שניתן לצפות מנציג רפובליקני - הוא מצביע לרוב בעד עמדות שמרניות. אולם לפי מדידות שונות מקיין תמך ב-40%-25% מההצבעות בעמדות ליברליות, דבר המלמד על עצמאות מחשבתית והכרעה לגופו של דבר.
מקיין היה אחד המבקרים הבולטים של הנשיא דונלד טראמפ, ובזכרונותיו שפורסמו אשתקד גינה אותו על תמיכתו בשליטים סמכותנים והוסיף: "חנפנות מבטיחה את ידידותו, ביקורת - את איבתו". טראמפ מצידו התייחס אל מקיין בזלזול וטען שאין לראות בו גיבור משום שנפל בשבי.
מקיין הגיע ממיטת חוליו לסנאט והכריע את הכף נגד תוכנית הבריאות של טראמפ, ולעומת זאת תמך ברפורמת המס שלו והיה אחד הגורמים המכריעים באישורה. לפי פרסומים קודמים, מקיין ביקש ממשפחתו לוודא שטראמפ לא ישתתף בהלוויתו. כאשר הודיעה משפחתו בסוף השבוע שהוא החליט להפסיק את הטיפולים הרפואיים, שמר טראמפ על שתיקה - בניגוד להודעות התמיכה והעידוד שזרמו משני קצוות הקשת הפוליטית. לאחר מותו של מקיין צייץ טראמפ: "אהדתי וכבודי העמוקים ביותר נתונים למשפחתו של ג'ון מקיין. לבבותינו ותפילותינו איתכם".

"מגדולי ידידיה של ישראל"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הסנאטור ג'ון מקיין שמת הלילה היה מגדולי ידידיה של מדינת ישראל. "גיבור אמריקני שלחם בויאטנם ואף נפל בשבי. באחד המפגשים האחרונים שלנו בוושינגטון, הראה לי תמונה מתקופתו בשבי ואמר: "למרות הסבל הנורא מעולם לא פיקפקתי במחויבות שלי לערכים של חופש וצדק”. מקיין ייחסר לכולנו, מאוד. יהי זכרו ברוך", כתב.

תאריך:  26/08/2018   |   עודכן:  26/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסנאטור ג'ון מקיין מת בגיל 82
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
ידיד גדול שלנו. חבל דאבדין. ל"ת
וינטר הניה  |  26/08/18 08:02
2
זו מזימה נגד טראמפ!
אלטע קאקער  |  26/08/18 13:44
3
ב-2013 מקיין נפגש עם מפקד דאעש
חשדנית  |  26/08/18 18:03
 
- חשדנית, את כותבת שמקיין היה
היה אוהד?  |  26/08/18 22:02
 
- עמד לצד ישראל זאת עובדה
חשדנית  |  26/08/18 23:22
 
- ועוד משהו על בגדדי
חשדנית  |  26/08/18 23:35
 
- ואיפה הוא היום? באמריקה!
חשדנית  |  27/08/18 11:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
דוח שיפורסם בתחילת חודש ספטמבר, בעוד כשבוע וחצי, צפוי לקבוע כי מספר הפליטים הפלשתינים עומד על כחצי מיליון בלבד
איציק וולף
מאגר סטלה שבים הצפוני מפיק בין 14 אלף ל-22 אלף חביות נפט ביום    חברת איתקה שבשליטת קבוצת דלק תשלם 190 מיליון דולר לחברת פטרופק
איתמר לוין
המנהיג לשעבר של המפלגה הלאומנית הבריטית ומי שעמד בראש הקו-קלוקס-קלאן מתייצבים לימין מנהיג הלייבור - אחרי חשיפת אמירה אנטישמית נוספת שלו
עומר כרמון
המנצח והמלחין נועם שריף, חתן פרס ישראל, נפטר בגיל 83    האמן אורי קצנשטיין הלך לעולמו בגיל 67    אמן הפנטומימה, הרקדן והמורה, לינדזי קמפ, מת בגיל 80
עומר כרמון
מוסקבה מזהירה את וושינגטון מהשלכות המתקפה    דונלד טראמפ דחה הצעה רוסית: הוצאת הכוחות האירניים מסוריה תמורת ביטול סנקציות הנפט על טהרן    נשיא אירן: "אנו עוברים ימים קשים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il