X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ממדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה עולה כי הרשויות החופיות הנקיות ביותר הן בת ים, הרצליה, תל אביב-יפו, אשדוד ואילת
▪  ▪  ▪
חוף הים באשדוד [צילום: פלאש 90]

ממדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה לתאריכים 8 עד 21 באוגוסט 2018 עולה, כי כ-63% מהחופים שנבדקו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד". אומנם שיפור מ-59.09% בתקופה המקבילה אשתקד, אך ירידה חדה מהמדד הקודם, שבו 74% מהחופים דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד". מתחילת השנה 66% מהחופים נמצאו נקיים לפחות 70% מהזמן.
הרשויות החופיות הנקיות ביותר במדד הן: בת ים, הרצליה, תל אביב-יפו, אשדוד ואילת.
החופים הנקיים ביותר בישראל הם: בצת, שבי ציון, ראש הנקרה, אכזיב, כזיב במטה אשר, נהריה דרום, הבונים, בית ינאי, נחל פולג דרום וגן לאומי פלמחים שבסמכות רשות הטבע והגנים, חוף צפון נתניה בסמכות עמק חפר, פולג צפון בנתניה, הרצליה דרום, הצוק ותל ברוך בתל אביב, חוף בת ים, אשדוד דרום, אשקלון צפון, ובאילת החופים מפרץ השמש, חברת החשמל, חוף אלמוג שמורה פתוחה צפון ודרום. יש לציין, כי האחריות לניקיון החופים הנבדקים היא בידי הרשויות המקומיות החופיות.
המשרד להגנת הסביבה ועמותת אקואושן ממשיכים כמדי שנה לשמור על הסביבה החופית והימית למען ים נקי, ויצאו בעונה זו בקמפיין הסברה תחת הכותרת: "חד-פעמי - לא בים שלי!", הקורא לציבור להשאיר את הכלים החד-פעמיים בבית, וליהנות מחופים וים נקיים מפלסטיק. את קמפיין ההסברה מוביל גם השנה גבי עמרני, עם סרטון הומוריסטי שיאיר זרקור על מצב החופים, ויזכיר לכולנו לקחת איתנו חזרה את כל מה שהבאנו לים, לא להשאיר פסולת בסביבתנו, ולא להגיע לחופים עם כלים חד-פעמיים. במסגרת קמפיין הקיץ נערכים אירועים בערי החוף, ביקור על ספינת המחקר MedEx של אקואושן, ניקיון הים באמצעות צוללנים ומבצעי ניקוי חופים בשיתוף הציבור.
תוכנית "חוף נקי" היא יוזמה של המשרד להגנת הסביבה, המופעלת משנת 2005. מטרת התוכנית היא למזער את מפגע הפסולת הימית בישראל ולהביא לניקיונם של החופים והים בהתאם למחויבות הבינלאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל. מדד חוף נקי הוא כלי המשמש להערכה אחידה ואוביקטיבית של מידת ניקיון חופי הארץ הלא מוכרזים, בים התיכון ובמפרץ אילת.
תופעת הפסולת בים ובחופים מהווה בעיה גלובלית ופוגעת בחופי העולם כולו - וגם בישראל. לפי הערכות שונות, מדי שנה מושלכים לימים ולאוקיינוסים כ-8 מיליון טונות של פסולת פלסטיק ובישראל נמצא שעד 90% מהפסולת הימית היא פלסטיק שכמעט ואינו מתכלה.
מקור לפחות 60% מהפסולת בים ובחופים בישראל במקורות יבשתיים: ציבור המבלה בחופים ומשאיר אחריו לכלוך כגון בקבוקי שתייה, כלים חד-פעמיים, קשיות שתייה, שקיות ניילון, בדלי סיגריות, שאריות מזון ועוד. פסולת נוספת מצטברת בחופים משפכי נחלים או מפלט ים, שכולל במקרים רבים פסולות שנשטפו מחופים אחרים ונסחפו בזרמי הים, לעתים למרחקים ארוכים.
הפסולת בים ובחופים מהווה מפגע בריאותי ובטיחותי לציבור ולבעלי חיים ימיים וחופים, ואף מפגע אסתטי. שקיות ניילון וחלקי פלסטיק צפים במים או מצטברים בקרקעית הים, ופוגעים ביצורים ימיים שונים (לדוגמה על-ידי היכרכות סביב סנפירים, כיסוי פיזי של בעלי חיים צמודי קרקעית, חנק או חסימות מעיים של בעלי חיים הטועים לחשוב שמדובר במזון).

לפירוט, נתונים, גרפים וצפייה ברשימת החופים המלאה
תאריך:  26/08/2018   |   עודכן:  26/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוגוסט בחופים: כ-63% הוגדרו כנקיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
פרקליטו של פרופ' ברוס פלמינג: הפיטורין היו חלק במסגרת הצקה מכוונת    בעקבות דבריו ננקטו נגדו צעדים שונים
אביתר בן-צדף
נוכח הפעילות הרבה של הרוסים בצפון האוקיינוס האטלנטי    בשנה הקרובה תגדל מצבת המפקדה ל-85 קצינים, ל-164 מש"קים ונגדים ולשבעה אזרחים
אביתר בן-צדף
לא נמסר מה מהות החקירה בעניינו של מיג'ור-ג'נרל פול סי הארלי הבן
איתמר לוין
החשד: שני חיילים הדליפו את המידע ממערכות יחידת מיטב לשני אזרחים, אשר השתמשו בו לצרכים שיווקיים ואף מכרו אותו לצדדים שלישיים
עידן יוסף
על הכרזת ליברמן כי אינו שותף בהסדרה: "אזרחי ישראל לא אמורים להרגיש טוב"    "אמירת בנט בעד תקיפה קרקעית - רוח גבית לחמאס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il