X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעל מניות המיעוט יוצא נגד בעלי השליטה בזכיינית ערוץ 2

ויליאם נגל: קשת מנוהלת בניגוד לכללי הממשל התאגידי, החלטות מתקבלות בחשאי

נגל, המחזיק ב-7% ממניות החברה, טוען שהבעלים נדרשים להזרים לה הון בלא צידוק כלכלי ושהיא מבצעת השקעות תוך חריגה מתקציבה וללא מדיניות סדורה מבקש מבית המשפט למנוע את דילולו ל-5.5%
▪  ▪  ▪
נגל. טוען לקיפוח [צילום: יוטיוב]

ויליאם נגל, יהודי בריטי המחזיק ב-7% ממניות חברת קשת, טוען שענייניה של זכיינית ערוץ 2 מתנהלים "בניגוד לכללי הממשל התאגידי, בהזרמות כספים מבעלי המניות ובלא מתן צידוק כלכלי לכך; החלטות משמעותיות מתקבלות בחדרי חדרים; השקעות מתבצעות בחריגה מתקציב החברה וללא מדיניות סדורה".
נגל מבקש (יום ב', 27.8.18) מבית המשפט המחוזי בתל אביב - באמצעות חברת פאנצ'ליין המחזיקה במניותיו בקשת - להורות לזכיינית למסור לו מסמכים רבים. ביניהם: פרוטוקולים של ישיבות הדירקטוריון וועדת הכספים, פרוטוקולים של האסיפה הכללית, מסמכים הנוגעים להערכות השווי שנערכו לקשת, עבודות כלכליות שנערכו לקראת שינויים מהותיים (כגון המעבר לשבעה ימי שידורים בשבוע, רכישת אפיק 12 ורכישת חברת החדשות), תקציב מפורט, תוכניות התייעלות, המסמכים הנוגעים לחוב לרשות השנייה (258 מיליון שקל) ועוד.
נגל גם מבקש מבית המשפט לאסור על ביצוע דילול ההון שלו בחברה, האמור להידון מחר בישיבת הדירקטוריון. עוד הוא מבקש לבטל את הדילול שבוצע בשנת 2016, ואשר במסגרתו הוקטן חלקו בקשת מ-7.8% ל-6.7%. לטענתו, הדילול הנוכחי הוא חזרה על המהלך הפסול לשיטתו שנעשה לפני שנתיים, ואשר התבסס על הערכת שווי של פירמת ראיית החשבון PwC - שלדבריו הייתה נגועה בניגוד עניינים, משום שביצעה עבודות נוספות עבור בעלי המניות.
לדברי נגל (המיוצג כיום בדירקטוריון בידי בנו, אדם נגל), בשנים האחרונות נמנעת קשת בעקביות מלשלוח לו את המסמכים המרכזיים בנוגע לפעילותה, ורק לפני חודשיים קיבל מידע חלקי ביותר. ממידע זה למד על רכישת חברת Greenbird ב-55 מיליון שקל במימונם של בעלי המניות, ועל תוכניתה של קשת להקים עיר בדרום הארץ בפרויקט שהוא מכנה "מגלומני".
הדילול הקרוב, מוסיף נגל, מבוצע בניגוד להבטחות שניתנו לו ומבוסס על הערכת שווי נוספת שהכינה PwC, ואשר לדבריו ממעיטה מאוד בערכה של קשת. מהלך זה, הוא טוען, נועד להכריח אותו להשקיע כספים נוספים בחברה, וזאת למרות שאין לו מידע בסיסי הדרוש לשם קבלת ההחלטה. אם יבוצע הדילול, יירדו אחזקותיו של נגל אל מתחת ל-5.5% והוא יאבד את זכותו למנות דירקטור; לטענתו, זוהי המטרה האמיתית של המהלך.
קשת נשלטת בידי משפחתו של מוזי ורטהיים, המחזיקה ב-51% מן המניות. יתר הבעלים הם יצחק תשובה (20.3%), משפחת למלבאום (15.4%) ואלכס גלעדי (6.7%). נגל נמנה על מקימי החברה בשנת 1993 ובאותה עת היו לו 8% ממניותיה. לטענתו, קשת דחתה שוב ושוב את ההחלטה על גיוס הון מבעליה, ובלבד שלא תצטרך להעביר לו מידע על פעילותה. ואילו כעת, היא החליטה על גיוס שכזה - אך מעבירה לו את המידע בצורה מקוטעת וחלקית, ומבקשת לדלל את חלקו משום שאינו מוכן לקבל כתורה מסיני את החלטות הדירקטוריון.
בתביעתו מתאר נגל את המהלכים שלדבריו קדמו לדילול ההון ב-2016 ומסביר מדוע לשיטתו היה זה דילול פסול. עוד הוא אומר, כי הדילול הקרוב נעשה במהירות רבה, תוך שהחברה מתעלמת מהשגותיו ומתבססת על הערכת שווי פגומה וחסרה. לדבריו, עיון בפרוטוקולים מעלה שבעלי קשת מייחסים לה ערך רב שאינו כלכלי, אלא כאל "נכס פרס". נגל מבסס את תביעתו על עילות נטענות של קיפוח והפרת זכותו לקבל מידע ומסמכים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד גד טיכו ואורית אלמוזלינו-רייז, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  27/08/2018   |   עודכן:  27/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ויליאם נגל: קשת מנוהלת בניגוד לכללי הממשל התאגידי, החלטות מתקבלות בחשאי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי שיושן עם כלבים שלא יתפלא
הגלשנית  |  27/08/18 19:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
רווחי הרבעון השני של 2018 היו נמוכים באופן משמעותי מן הרבעון המקביל אשתקד שבו הסתכמו ב-4.6 מיליון שקלים    אחד הגורמים המרכזיים לירידה ברווחיות: צמיחת שוק ההשכרה ושיתוף הרכב
עידן יוסף
דוח חדש שפרסם האו"ם קבע כי צבא מיאנמר רצח ואנס נשים מתוך מיעוט הרוהינגיה מתוך "כוונה לבצע בהן רצח עם"    הדוח ביקר בחריפות את מנהיגת המדינה שלא מנעה את פשעי המלחמה וקרא למועצת הביטחון להטיל עיצומים על האחראים ולהעמיד לדין בכירים בצבא
עידן יוסף
אירן וסוריה חתמו על עסקה למכירת נשק וציוד    אמיר האתמי, המבקר בדמשק, אמר בראיון לרשת אל-מיאדין כי לא ניתן לסמוך על גורמים חיצוניים בנוגע לביטחון האזור: "אסור להרשות למדינות אחרות להתערב כדי למנוע מרוץ חימוש"
אלעזר לוין
נמכרו 158 דירות לעומת 96 ברבעון הראשון    ככל הנראה - ירידה במכירות לעומת 2017
עידן יוסף
עסקת הרכש הראשונה נועדה למקד ולהעצים את מערך התקיפה של צה"ל ולכסות בתוך כמה שנים כל נקודה באזור, בטווחים קצרים ורחוקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il