X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכוח הימי הרוסי באזור הוא הגדול ביותר מאז החלה ההתערבות הרוסית בסוריה וכולל 10 ספינות, שתי צוללות ומערכות טילים נגד מטוסים מוסקבה: ספינת קרב אמריקנית ועליה עשרות טילי שיוט בכוננות לקראת הפעולה
▪  ▪  ▪
כלי שיט רוסי בחודש שעבר [צילום: AP]

רוסיה מתגברת את הצי שלה בים התיכון, בעקבות חששות מתקיפה צבאית אמריקנית נגד משטר אסד בסוריה. כך מדווח (יום ג', 28.8.18) העיתון הרוסי איזבסטיה. הכוח הימי הרוסי באזור הוא הגדול ביותר מאז החלה ההתערבות הרוסית בסוריה והוא כולל עשר ספינות, שתי צוללות ומערכות טילים נגד מטוסים. בשבוע שעבר הזהירה ארצות הברית כי תנקוט פעולה צבאית אם משטר אסד ישתמש בנשק כימי במערכה לכיבוש אידליב.
במקביל, שר ההגנה של רוסיה, סרגיי שויגו, הודיע כי צבא רוסיה יערוך בחודש הבא (15-11.9.18) את התמרונים הגדולים ביותר זה ארבעה עשורים, התקופה בה התפרקה ברית המועצות. לדברי שויגו, משחקי המלחמה, "ווסטוק 2018", יהיו בפיקוד מרכז ובפיקוד מזרח של צבא רוסיה. ישתתפו בהם כמעט 300 אלף חיילים, יותר מאלף מטוסים, שתי שייטות של הצי הרוסי וכל היחידות המוטסות בצבא רוסיה. התרגיל יהיה משותף עם צבאות סין ומונגוליה, וצפויים להשתתף בו 300 אלף חיילים, 1,000 מטוסים ושתי יחידות מוטסות.
ברוסיה מדווחים כי ארצות הברית נערכת לתקיפה בסוריה בזמן הקרוב, לקראת מבצע צבאי נרחב של אסד ורוסיה נגד המורדים במחוז אידליב. בימים האחרונים הדגישו מקורות רוסיים כי ארגון ההצלה הסורי "הקְסָדות הלבנות" בשיתוף פעולה עם המודיעין הבריטי נערכים ל"הצגה" חדשה, שבה יטענו כי אסד שוב תקף בנשק כימי.
עוד טוענים כי התקיפה הכימית המדומה אמורה להכשיר את הקרקע לתקיפה נוספת המשותפת לארצות הברית, לבריטניה ולצרפת. מקורות במוסקבה טוענים כי ספינת קרב אמריקנית ועליה עשרות טילי שיוט כבר נמצאת בכוננות לקראת הפעולה.
כמו-כן, גורמי צבא סוריים טוענים כי כוחות ההגנה האווירית נמצאים בכוננות שיא ברקע התגברות האיומים מצד מדינות המערב. על-פי דיווח בעיתון "אל-קודס אל-ערבי", הפיקוד הצבאי הורה לכל גדודי הטילים להיות בכוננות שיא וההנחיות האחרונות הן שמערכות ההגנה האווירית יירטו ישירות כל יעד עוין מבלי להמתין להנחיות. בנוסף דווח כי כל סוללות השיגור במערך ההגנה האווירית של סוריה חומשו כדי לבלום כל תקיפה בכל נקודת זמן. בידיעה נמסר כי דמשק גם חוששת מאפשרות שארצות הברית תתקוף בדרום מזרח המדינה באזור המדברי, ובייחוד לאור ההתקרבות של יחידות הצבא הסורי לבסיס האמריקני ליד גבול עירק א-תנף, שבו נמצאים כוחות שנאמנים לארצות הברית.

תאריך:  28/08/2018   |   עודכן:  28/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה מתגברת את הצי בים-התיכון; תערוך משחק מלחמה ענק בסיביר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
עידן יוסף
אירן וסוריה חתמו על עסקה למכירת נשק וציוד    אמיר האתמי, המבקר בדמשק, אמר בראיון לרשת אל-מיאדין כי לא ניתן לסמוך על גורמים חיצוניים בנוגע לביטחון האזור: "אסור להרשות למדינות אחרות להתערב כדי למנוע מרוץ חימוש"
עומר כרמון
מוסקבה מזהירה את וושינגטון מהשלכות המתקפה    דונלד טראמפ דחה הצעה רוסית: הוצאת הכוחות האירניים מסוריה תמורת ביטול סנקציות הנפט על טהרן    נשיא אירן: "אנו עוברים ימים קשים"
אלוף (מיל') יעקב עמידרור
ישראל החליטה להציב קו אדום: לא לאפשר לאירן לבנות מכונת מלחמה בסוריה שתהיה מכוונת נגדה. כדי להשיג מטרה זו, היא מוכנה להסתכן בהידרדרות לעימות כולל
אלוף (מיל') יעקב עמידרור
אירן רוצה נשק גרעיני כדי להרתיע את ישראל מלפעול נגד התפשטותה במזרח התיכון, והיא רוצה להתפשט כדי להרתיע את ישראל מלפעול נגד תוכניותיה הגרעיניות
אלוף (מיל') יעקב עמידרור
להתנגדות הישראלית להרחבת ההשפעה והפריסה האירנית בסוריה ובלבנון יש שני רבדים הקשורים זה בזה. האחד נועד למנוע מאירן יכולת לחנוק את ישראל תוך שימוש בשליחיה מעבר לגבול. האחר מכוון לסיכול מאמץ הגרעין וטילי הקרקע-קרקע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il