X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוחלט להמית קבוצת בעלי חיים העמדה גובשה על-ידי משרדי החקלאות והבריאות לאחר התייעצות עם מומחים מבית הספר לרפואה וטרינרית, וההבנה כי העברת בעלי החיים לאימוץ מהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור.
▪  ▪  ▪
בעיות גופניות קשות [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]

מחשש להידבקות במחלה קשה ומדבקת לבני האדם, לישמניאזיס ויסצרלית, הוחלט להמית קבוצת בעלי חיים מכלביה בצפון הארץ.
עמותת "תנו לחיות לחיות" פנתה (יום ג', 28.8.18) אל בית המשפט בבקשה להוציא צו מניעה כנגד ביצוע ההחלטה, שהתקבלה לאחר דיונים רבים וסקירת חוות הדעת של אנשי המקצוע בתחום, שהצביעו כי קיימת סכנה ממשית לבריאות הציבור. בית המשפט ביקש ממשרד החקלאות את תשובתו הראשונית לבקשה עד היום, יום רביעי.
לפני כחודשיים פינו מפקחי משרד החקלאות עשרות כלבים וחתולים מכלבייה בצפון הארץ, כאמור, שהוחזקו בתנאים מחפירים ובניגוד לחוק צער בעלי חיים. עוד בזמן הפינוי ראו המפקחים כי בעלי החיים במתחם סובלים מתחלואה ומבעיות גופניות קשות. בעלי החיים הועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות לצורך טיפול. במתקן המשרד נתגלה כי הרוב של בעלי החיים נגועים בטפיל לישמניה אינפנטום הגורם ל"לישמניאזיס ויסצרלית" - מחלה קשה ומדבקת לבעלי חיים ולבני אדם, שפוגעת באיברים פנימיים עד כדי מוות, ומסוכנת במיוחד לתינוקות ולאוכלוסיות עם מערכת חיסונית מוחלשת. יצוין כי מדובר בסוג טפיל לישמניה שונה מזה שגורם ללישמניאזיס של העור - שושנת יריחו.
למחלת הלישמניה הויסצרלית אין אפשרות מניעה וגם טיפול תרופתי ארוך בתרופות המשמשות כיום כנגד המחלה לא מרפא את החולים לחלוטין, והם נשארים נשאים העלולים להדביק אחרים. בנוסף, אין עדות בספרות המקצועית לתחלואה כל כך נרחבת בטפיל לישמניה אינפנטום בקבוצה מרוכזת של בעלי חיים במקום אחד, במיוחד בקרב חתולים, דבר שהגביר את החשש במשרדי החקלאות והבריאות לפוטנציאל הפצת המחלה.
על כן, לאחר התייעצות עם משרד הבריאות, ולנוכח חוות דעתם של אנשי המקצוע, כי העברת בעלי החיים לאימוץ מהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור עד כדי מוות, בעיקר לאוכלוסיות בסיכון עם מערכת חיסונית מוחלשת ותינוקות, למרות הרצון להציל ולשקם את בעלי החיים שחולצו, התגבשה עמדה המשותפת למשרדי החקלאות והבריאות על פיה יש להמית את בעלי החיים שבמקום, בעקבות החשש לבריאות הציבור ובמטרה למנוע את התפשטות המחלה.

תאריך:  29/08/2018   |   עודכן:  29/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשש להידבקות ממחלה שאותרה בכלבים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מקור המחלה הנגיפית, בשמאלנים
מקס פאואר  |  29/08/18 13:00
2
"תנו לחיות לחיות" - ולאנשים? ל"ת
ט.ו.  |  29/08/18 14:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
36 דירות חדשות במקום 12 ישנות ביזם אחד    41 דירות חדשות במקום 12 ישנות במיזם שני    אין עדיין בנק מלווה    היכן יתגוררו 7 שוכרי דיור ציבורי בתקופת הביניים?
עידן יוסף
האם פתיחתן של קבוצות כדורסל שעד היום היו מיועדות לגברים בלבד נועדה להדיר שחקנים דתיים שלא יוכלו לשחק בהן?    השר אריאל: ניסיון להביא ל'תיקו' בין בנים לבנות נועד לכישלון ואף מבזה את בנות המין הנשי    יו"ר איגוד הכדורסל: ההחלטה לא תשונה
איתמר לוין
החברה העוסקת בכלי טיס בלתי מאוישים ועשרה מעובדיה, ובראשם המנכ"ל עמוס מתן, חשודים במרמה ובעבירה על חוק הפיקוח בעסקה עם לקוח מהותי בחו"ל
אלעזר לוין
דיין-אפולו בתגובה: ההסכם קיים, ואנו עומדים על זכותנו למנות 4 דירקטורים    ייתכן שההכרעה בידי יעקב לוקסמבורג    מאבק על שליטה בחברת נדל"ן גרמנית, שבבעלותה אלפי דירות
אלה לוי-וינריב
ב-1999 הקימו עירא דביר ומיכאל בהגן את חברת "מונלייט קורדלס", שעסקה בפיתוח טכנולוגיה חדשנית לדחיסה ולפריסה של קובצי מולטימדיה    בתוך 6 שנים נכנסה החברה להליכי הפירוק, כשבעלת מניות הרוב והיזמים מאשימים זה את זה בקריסה ומגישים תביעות הדדיות    לפני כ-3 שנים פסק המחוזי בת"א 100 מיליון שקל לטובת דביר ובהגן, אך בהחלטה חריגה ביטל באחרונה את פסיקתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il