X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חשדות שלא הוכחו נגד ראשי ערים

נסגרו התיקים בצפת ובק"ש

הפרקליטות סגרה ארבעה תיקים נגד ראש עיריית צפת, אילן שוחט, בעיקר בשל העדר ראיות ארבעה תיקים נגד ראש עיריית קרית שמונה, נסים מלכה, נסגרו - בעיקר בשל העדר אשמה
▪  ▪  ▪
שוחט. קיבל הנחות [צילום: יצחק הררי, פלאש 90]

פרקליטות מחוז צפון הודיעה (יום ד', 29.8.18) על סגירת התיקים נגד ראש עיריית צפת, אילן שוחט, ונגד ראש עיריית קרית שמונה, נסים מלכה. חלק מהתיקים נסגרו מחוסר אשמה, וחלקם - מחוסר ראיות. ההחלטות התקבלו על דעת פרקליט המדינה, שי ניצן, והמשנה שוקי למברגר.
שוחט נחקר בחשד שבעת בניית בית מגוריו קיבל הנחות מבעלי מקצוע וספקים שונים, אשר ניתנו לו לבקשת קבלן בתמורה לטובות הנאה שקיבל אותו קבלן מהעירייה. הפרקליטות לא מצאה די ראיות לכך ששוחט היה מודע לכך שההנחות ניתנו בשל התערבותו של הקבלן האמור ושהוא נתן לו תמורה.
עוד נחקר חשד למתן שוחד בחירות, בכך ששוחט מינה אדם לתפקיד בעירייה, בתמורה לתמיכה פוליטית מצד משפחתו של אותו אדם. גם בפרשה זו לא נמצאו ראיות מספיקות על-מנת להוכיח, כי שוחט הבטיח את המינוי או פעל לקידומו. כמו-כן לא נמצאו ראיות מספיקות על-מנת להוכיח שהליך המינוי של אותו אדם לא היה ענייני.
חשד שלישי היה לשיבוש הליכי משפט ולטיוח תלונת צעירה ממשפחה נזקקת נגד קרוב של שוחט בתמורה לעזרה כלכלית. מחומר הראיות שנאסף עולה, כי שוחט סייע למשפחת הצעירה הן לפני הגשת התלונה והן לאחריה. בנסיבות אלה לא ניתן יהיה להוכיח את הקשר בין הסיוע הכלכלי לטיוח התלונה, ולפיכך הוחלט לגנוז פרשה זו בשל חוסר ראיות.
עוד עלה חשד למרמה והפרת אמונים, בגין מתן טובות הנאה ורכישת טובין מכספי העירייה עבור מקורבת לשוחט. תיק זה נסגר מחוסר אשמה לאחר שלא נמצאו ראיות המלמדות על רכישת טובין למקורבת, ולעומת זאת נמצא שהיא הייתה זכאית לטובות ההנאה שקיבלה בהתאם לקריטריונים אוביקטיביים.
בשלוש מן החקירות נגד מלכה עלה חשד לכך שהוא קיבל תרומות בבחירות 2013 משלושה אנשי עסקים בקרית שמונה בתמורה לקידום ענייניהם בעירייה. החקירה העלתה, כי שניים מהם אכן תרמו למלכה - בצורה חוקית. לגבי השלישי כלל לא נמצא שתרם למלכה. עוד לא נמצאו ראיות לכך שהוא קידם את ענייניהם של השלושה ולכן נסגר התיק מהעדר אשמה.
חשד נוסף נגע להבטחה שלכאורה נתן מלכה לחבר מועצת העיר, לפיה ימנה אותו למשרה ציבורית, בתמורה לתמיכתו בישיבת מועצה במינוי שמלכה היה מעוניין בו. החקירה לא העלתה ראיות למתן ההבטחה ולכן התיק נסגר מהעדר אשמה.
תיק נוסף שנסגר מהעדר אשמה היה חשד לעבירה של הלבנת הון, ולפיו מלכה עשה שימוש בחשבון בנק של קרוב משפחה תושב חוץ. ממצאי החקירה מלמדים שההעברות הכספיות שנעשו בחשבון קשורות להשקעות בישראל של בעל החשבון.
בנוסף נחקר חשד למימון בחירות אסור בבחירות 2013. בחינה מעמיקה של חומר הראיות הובילה למסקנה, כי אין די ראיות על-מנת לבסס כתב אישום, ולפיכך הוחלט על גניזת פרשה זו מהעדר ראיות.

תאריך:  29/08/2018   |   עודכן:  29/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסגרו התיקים בצפת ובק"ש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נשאר רק לתהות
ארי כספי  |  29/08/18 15:01
2
דב צור
ונוספים  |  29/08/18 17:21
3
פרקליט המדינה איש חלש מאוד
ישראל ישראלי  |  29/08/18 18:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
ראש המועצה עזרא גרשי ומנהיג קהילת חב"ד המקומית מואשמים שסיכמו ב-2013 על תמיכת חב"ד בגרשי בתמורה לתקציבים, תפקידים וטובות הנאה אישיות
חן מענית
לפי החשד, חברת דניה סיבוס שיחדה, באמצעות המנכ"ל רונן גינזבורג, את ח"כ דוד ביטן במאות אלפי שקלים לטובת קידום פרויקטים שלה בראשון-לציון, בעת שביטן שימש בתפקידים שונים בעירייה
איתמר לוין
ראש מועצת מבשרת ציון נחשד בקבלת שוחד ובמרמה והפרת אמונים, בין היתר ביחסיו מול רמי לוי שהקים קניון ביישוב
איתמר לוין
יגאל בן-עמי נחקר בידי המשטרה הצבאית בחשד ששיבץ לתפקידים נוחים חיילים שהם ילדיהם של אנשי עסקים שעימם היה לו קשר כלכלי או חברי
איתמר לוין
המשטרה חושדת: היקף השוחד ששילמה שיכון ובינוי בקניה מלמד על מעורבות של בעלת השליטה לשעבר    גם אפרת פלד, יו"ר ומנכ"ל אריסון השקעות, נחקרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il