X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוסיף כי שוררת "תחושת חמיצות" ששוררת בכל המערכת עקב אי-השגת ההישגים המיטביים הבהיר: "מלחמות לא מנצחים בטכנאוּת" השר ארדן: אין ברירה אלא למצוא איזון נכון בין חופש הביטוי לבין חובתנו להגן על האזרחים שלנו ועל קדושת החיים יעקב פרי התייחס לאיום על חוסנה של החברה הישראל ולמתקפה על שומרי הסף של מערכת המשפט והדמוקרטיה
▪  ▪  ▪
האלוף יאיר גולן [צילום: עופר עמרם]

"אני שומע סברות שניתן לייאש את האויב ולהכניע אותו על-ידי פגיעה בתשתיות ואזרחים ואני חושב שאין לסברה זו על מה להתבסס. המתכון הראוי ביותר למה שאזרחי ישראל צריכים הוא לחימה קצרה שבה האיום על העורף מוסר בפרק הזמן המהיר האפשרי ביותר". כך אמר (יום ב', 3.9.18) האלוף יאיר גולן, לשעבר סגן הרמטכ"ל בכינוס המכון למדיניות נגד טרור (ICT) במרכז הבינתחומי.
בהתייחס לאתגר הפלשתיני אמר גולן: "כוחנו הוא בחוסר אחדותם, אך מתוקף חוסר אחדות זו קשה להגיע להסכמה יציבה וארוכת טווח ולכן אין פלא שבימים אלו צצים רעיונות כאלה ואחרים, אשר שונים מאוד ממה ששמענו בעבר לגבי הסדרה עתידית".
לדבריו, קיימים אתגרים תפיסתיים, "ואני יכול להזכיר מספר אתגרים. 'חמיצות' - יש תחושה בכל המערכת, ללא קשר למטכ"ל כזה או אחר או ממשלה כזאת או אחרת, יש תחושה של חמיצות, של אי-השגת ההישגים המיטביים כפי שהיה ניתן לצפות.
גולן הוסיף כי "דעתי האישית היא שיש כאן בעיה, פער תפיסתי עמוק, שמגולם על-ידי תפיסה שבמרכזה עומדת הפעלת כוח מבוססת מודיעין ואש. ובהקשר הזה אני רוצה לומר שכל מי שעסק בתחום הלחימה מבין שהסברה שניתן לנצח במלחמות רק באמצעות מודיעין ואש היא הנחה בעייתית המדרדרת את אומנות המלחמה לרמת הטכנאות...לצד סל היכולות צריך יכולות נוספות שלעיתים חכם להפעילן מיד בתחילת לחימה כדי להגיע להישגים נדרשים".
ארדן: "למצוא איזון בינו לבין הגנה על ביטחון וחיי האזרחים"
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן עדכן כי במסגרת מאבק משרדו בהסתה נשקלת אפשרות להוציא מחוץ לחוק את האחים המוסלמים וכי הוא פועל מול הרשתות החברתיות כדי שיעקבו בעצמן אחרי פעילויות החשודה בקשר לטרור. "עם כל הכבוד למעמדו של חופש הביטוי", אמר השר ארדן, "אין ברירה אלא למצוא איזון נכון בין חופש הביטוי לבין חובתנו להגן על האזרחים שלנו ועל קדושת החיים. לכן, הפסקנו להתעלם בארגונים שעוסקים כל הזמן בהסתה ובהקצנה של אזרחים. הוצאנו מחוץ לחוק ארגונים כמו הפלג הצפוני, ארגונים כמו המורביתון והמורביתאת שהפעילו צעירים שיתסיס את האווירה באתרי דת".
הוא הוסיף כי "לפני שנתיים כשאמרתי שלמארק צוקרברג יש דם על הידיים כעסו עליי אבל היום מקדמים באירופה חקיקה שמטילה קנסות על רשתות שלא מסירות תכנים של טרור ומגמה זו תמשך. ישראל או גרמניה לבד לא יצליחו למגר את ההסתה. חייבים שיתוף פעולה בינלאומי שייקבע מהו הקו האדום בין תוכן לגיטימי לתוכן שמסכן חיי אדם וחברות התוכן חייבות לקחת אחריות. בלי זה לא נצליח למגר הסתה ותהליכי הקצנה".
יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר, התייחס בדבריו לאיום אחר שהוא רואה, לחוסנה של החברה הישראלית: "לא מרבים לדבר על האיום הזה בכנסים", אמר, "ומי שמדבר עליו זוכה גם לביקורת רבה, ואני רוצה בכל זאת להתייחס לכך לאיום על החוסן הביטחוני שמהווה מצבה של החברה הישראלית, שאנו חשים בו יתר שאת בשנה ובשנים האחרונות. אני מתכוון למחלוקות על האיזון הראוי בין ערכים לאומיים-יהודיים לבין ערכים דמוקרטיים-ליברליים. המשבר מתרחב גם לצערנו באופן די חמור אל מול יהדות ארה"ב. המחלוקות האלה מציבות בפני ישראל את האתגר של שמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית וצודקת. האיום הזה מגולם גם במתקפה נגד מה שאנחנו מכנים "שומרי הסף" של מערכת המשפט והדמוקרטיה, לצד מדיניות שאיננה פועלת לשיכוך והרגעת הרוחות, אלא מלבה את השסעים. השיח הלאומי שמקרין גם מחוץ לגבולות המדינה ומביא להיחלשות של מעמד המוסדות היהודיים".

השר ארדן [צילום: עופר עמרם]
יעקב פרי [צילום: עופר עמרם]
תאריך:  03/09/2018   |   עודכן:  03/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא ניתן לנצח מלחמות רק באמצעות מודיעין ואש"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
יאיר גולן אומר בעצם
באום  |  3/09/18 14:59
 
- זה לא באום זה בום בום כל הכבוד ל"ת
הפנתר  |  3/09/18 17:39
2
שוב הגולן הפוליטיקאי מתגרה!
משה מרמת גן  |  3/09/18 15:08
3
מר יאיר גולן מנחש
א.ל. רמת-גן  |  3/09/18 17:32
4
איזה דביל יאיר גולן! ל"ת
יהודי אחד   |  3/09/18 17:59
5
כותרת מטעה. צריכה להיות:
נתין מדמנת ישראל  |  3/09/18 18:51
6
תחושה של חמיצות בגללך!
חשדנית  |  3/09/18 19:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מפעילת המטרונית סיכמה מול ההסתדרות הלאומית כי לא תתערב בהתארגנויות העובדים בארגונים יציגים, תקיים שימוע כנדרש לחברי ועד הפעולה ולא תמנע מעובדים לשאת ולהשתמש בטלפונים ניידים בשיחות עם ההנהלה
מחלקה ראשונה
שר החינוך נפתלי בנט השיב לעקיצות ששיגר לעברו שר הביטחון ליברמן, והתייחס למשמעות התגשמות דבריו של ראש הממשלה נתניהו על צמיחת מפלגת הליכוד ל-40 מנדטים    שר הביטחון על בחירת הרמטכ"ל הבא: "אי-אפשר ליפול"
מירב ארד
בין ההטבות שתעניק החברה: הטסת התינוק בכיוון אחד חינם, בתשלום מיסי נמל בלבד    שינוי ראשון בכרטיס חזרה לישראל ללא עלות    יחידת כבודה נוספת חינם לכל נוסע, בטיסה לישראל
אלעזר לוין
מיועד לבית מלון או בנייני מגורים    בונה גם מגורי יוקרה בתל אביב
שני מוזס
ההסדרים הכובלים של תנובה מתייחסים לשלושה אירועים בשנים 2008-2011, טרום המחאה החברתית, ובימים בהם החברה הייתה בשליטת קרן אייפקס, ובניהולה של זהבית כהן, כיום החברה נשלטת קונצרן ברייט פוד הסיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il