X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"מצוי באותו מישור כמו החוקים האחרים, המבטיחים את זכויותיהם" טוען שההתקפות על המשטרה והפרקליטות בפרשות נתניהו נועדו לערער את אמון הציבור בהן
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. מגבה את ניצן [צילום: אבשלום ששוני וגדעון מרקוביץ']
"השחיתות קשורה לרגולציה"
מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, אמר בוועידה כי הצלחתו של המאבק בשחיתות הציבורית אינה נמדדת במספר כתבי האישום או ההרשעות, אלא בהורדתה ברמה המערכתית. "זה אתגר עצום, מפני שבניגוד למניעת עבירות הרכוש, שברובה המכריע מצויה בכלי העבודה של המשטרה ובחלקה בשיתוף הפעולה של האזרח של הרשויות, בתחומים האלה עניינה רגולציה ברמות גבוהות והיא לא פשוטה בימים אלה".

חוק הלאום אינו פוגע בזכויותיהם של ערביי ישראל, המעוגנות בחוקים אחרים - אומר (יום ב', 3.9.18) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. הוא דיבר בוועידת חברת החדשות של ערוץ 2, ואף רמז שיתמוך בבג"ץ בעמדה לפיה חקיקתו היא פעולה לגיטימית של הרשות המחוקקת.
מנדלבליט אמר: "ההחלטה על חקיקתו של חוק יסוד מעין זה היא בוודאי בתחום סמכותה של הכנסת. מדובר בהחלטה המצויה בתחום אחריותו של הדרג המדיני ובגדר סמכותו של המחוקק. לעת הזו, בוודאי מוקדם להעריך מה תהיה השפעתו המעשית של חוק היסוד החדש, ושאלות אלו ייבחנו ויוכרעו בבוא העת בהקשרים הקונקרטיים שיובאו לפתחי, וניתן להעריך שגם לפתחו של בית המשפט העליון.
"עם זאת, כבר עתה חשוב לתקן טעות נפוצה. לעמדתי, אין בחוק האמור, כדי לפגוע כהוא זה במעמדן של זכויות היסוד החוקתיות המוגנות בחוקי היסוד הקיימים. חוק היסוד החדש מצוי באותו מישור של הירארכיה-נורמטיבית כמו חוקי היסוד הקודמים, ועצם חקיקתו איננה מנמיכה את המעמד של זכויות הפרט החוקתיות. שתיקתו של חוק הלאום בהקשר הזה איננה משנה, משום שבפרשנותם של דברי חקיקה, ישנם חזקה פרשנית בדבר קיומה של הרמוניה חקיקתית עם חקיקה קיימת. חזקה זו איננה נסתרת בהקשר הנוכחי, וההיסטוריה החקיקתית אף מלמדת, כי המחוקק השמיט במכוון הצעה שנועדה להעניק מעמד גבוה יותר לחוק היסוד החדש".
מנדלבליט התייחס גם לחקירות בעניינו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הוא שב ואמר שההחלטות יתקבלו במהירות האפשרית, על בסיס הראיות בלבד ובלא פגיעה במקצועיות ההליך. מנדלבליט יצא נגד מי שתוקפים ממניעים פוליטיים את עבודת המשטרה והפרקליטות. לדבריו, התקפות אלו "נועדו לערער את אמון הציבור בטוהר השיקולים של גופי אכיפת החוק, ולקעקע את הלגיטימיות של ההחלטות שצפויות להתקבל. אסור לנו לתת לזה לקרות, ואנחנו לא ניתן לזה לקרות. אסור גם לכם [לתקשורת] לתת לזה לקרות".
בהתייחסו לטענותיו של תת-ניצב גיא ניר בדבר שחיתות במשטרה, הזכיר מנדלבליט שהטענות כבר נבדקו והופרכו בידי המחלקה לחקירות שוטרים. על הראיות הנוספות שלטענת ניר מצויות בידיו, אמר מנדלבליט: "אין זה מתקבל על הדעת שקצין בכיר במשטרת ישראל מחזיק בידיו, ככל הנראה משך זמן רב מאוד, חומרים המוכיחים לטענתו ביצוען של עבירות חמורות לכאורה, והוא מתנה תנאים למסירתם לגורמים המוסמכים. התנהלות זו עומדת בסתירה מוחלטת לחובותיו ולאחריותו מתוקף דרגתו ומתוקף השתייכותו למערכת אכיפת החוק. לכן, אני מצפה כי החומרים שבידיו יועברו כאמור ללא דיחוי וללא כל תנאי, על-מנת שנוכל לבחון את טענותיו". ניר כבר דחה דרישה זו של מנדלבליט והוא דורש חסינות כתנאי להעברת המידע הנטען.
מנדלבליט גיבה את פרקליט המדינה, שי ניצן, בנוגע לטענות בדבר חקירת החשדות נגד גל הירש - טענות לפיהן ניצן שיקר לוועדת הפנים בנושא זה. עוד מסר, כי בעקבות הפרשה הוא הורה לקיים שתי בדיקות. המשנה ליועץ לעניינים פליליים, עמית מררי, בודקת את הטיפול במידע מודיעיני והעברתו לגורמים חוץ-משטרתיים. המשנה ליועץ (ציבורי-מינהלי), דינה זילבר, בודקת את הבחינה משפטית המקדימה של מינויים בכירים, כולל האפשרות לעיגון ולהסדרת הפעולות ביחס לתפקידים בכירים בעלי רגישות מיוחדת.

תאריך:  03/09/2018   |   עודכן:  03/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק הלאום איננו פוגע בזכויות הערבים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
וואלה לשם שינוי מסכים איתו
מוישלה  |  3/09/18 19:52
2
מר מנדלבליט לציבור אין אימון
אורי... .  |  3/09/18 19:56
3
אוסף של מושחתים ושקרנים
נועם3  |  4/09/18 00:42
4
הימין ידע את זה מלכתחילה - מדו
קורןנאוה טבריה  |  4/09/18 06:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
איתמר לוין
מבקר המדינה החליף את פרופ' אביעד הכהן, שמונה לחבר בוועדה שתבחן את בקשתו של נתניהו למימון הגנתו, רק משום שחשש מן התגובה התקשורתית ועוד יותר מכך - מהתערבות של בג"ץ
איתמר לוין
בג"ץ דחה עתירות שטענו שיש למנוע את הפגישות בשל טיפולו של היועץ בחקירות נגד ראש הממשלה: חזקה עליו שהוא שומר על "חומות סיניות" ואין לייחס לו "עירוב פרשיות"
איתמר לוין
מנדלבליט הורה לנציגי המדינה שלא להתייצב לדיון בוועדת הפנים בדבר הטענות לקשר בין חקירת ריטמן לבין חקירות נתניהו - ויו"ר הוועדה דורש להקים ועדת חקירה ממלכתית
איתמר לוין
היועץ המשפטי ביקש למנוע דיון בוועדת הפנים בטענות לניגוד עניינים של ריטמן בחקירות נתניהו - ויו"ר הוועדה השיב: בקשתך חמורה במיוחד
איתמר לוין
ריטמן אמר בחקירתו במח"ש שייתכן שהתלונה נגדו נבעה מחקירת פרשת המעונות - וכעת דורשים ראש הממשלה ורעייתו לבדוק מחדש את החקירות שניהל נגדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il