X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט השלום בחיפה:

עו"ד נתן ידו לתרמית

דוד רויטמן השתתף בתרמית במסגרתה השתלט חבורה על דירה, הוא מונה לכונס נכסים ו"מכר" אותה תמורת 236,000 שקל ביהמ"ש: גם ההוצאה לפועל התרשלה וחייבת בפיצוי
▪  ▪  ▪
הבניין בו "נמכרה" הדירה [צילום: סטריט וויו]

עו"ד דוד רויטמן השתתף באופן פעיל בתרמית להשתלטות על רכושו של מנוח ערירי ומכירתו במאות אלפי שקלים - קבעה שופטת בית משפט השלום בחיפה, כאמלה ג'דעון. משפטו של רויטמן על ההיבט הפלילי של מעשיו עודנו מתנהל, לאחר שחזר בו מהודאתו.
המזימה בוצעה בשנת 2010 כלפי רכושו של שבתאי שרים, שנפטר בשנת 2002 והיה הבעלים של מחצית מהזכויות בדירה ברחוב יהואש בחיפה. לצידו של רויטמן נטלו בה חלק מיכאל זנטי, שהיה הבעלים של משרד לשירותים משפטיים בו הועסק רויטמן, ועורך הדין המושעה בהיג' עוייד שעבד גם הוא באותו משרד. זנטי נדון ל-21 חודשי מאסר על חלקו, ועוייד - לחמישה חודשי עבודות שירות.
השלושה זייפו שטר חוב, לפיו היה שרים חייב כביכול 180,000 שקל לאדם אחר, הגישו אותו ללשכת ההוצאה לפועל בעפולה והשיגו את מינויו של רויטמן לכונס על הדירה לצורך מימושה לפרעון ה"חוב". ישראל אלתר רכש את הדירה תמורת 235,000 שקל, אותם שילם לחבורה. לאחר שהתברר שמדובר בהונאה, הוא תבע מהשלושה את כספו וכן פיצוי של 65,000 שקל.
ג'דעון קבעה (13.8.18), כי למרות שהשלושה ניסו להטיל על זה את האחריות - יש להטילה על שלושתם ביחד. לגבי רויטמן מצאה, כי הוא פעל ברשלנות בכך שביצע את העסקה בלא לבדוק את המצב המשפטי האמיתי של הדירה. יתרה מזאת: חתימתו התנוססה על מסמכים ששימשו לתרמית; הוא טען שחתימתו זויפה, אך לא הגיש כל חוות דעת שתתמוך בטענה זו. לפיכך, קבעה ג'דעון, רויטמן ביצע הן עוולת רשלנות והן עוולת תרמית.
על זנטי אומרת ג'דעון, כי הוא השתתף בפועל בתרמית ולצד זאת נושא באחריות למעשיהם של רויטמן ועוייד כמי שהיה מעסיקם. עוייד, המצוי בפשיטת רגל, כלל לא הגיש כתב הגנה. ג'דעון קבעה עוד, כי גם המדינה נושאת באחריות לנזקיו של אלתר, שכן ההוצאה לפועל אפשרה לממש את הדירה לאחר שלא קבעה נהלים שיכלו למנוע תרמיות מסוג זה. ג'דעון חייבה את המדינה ואת השלושה, ביחד ולחוד, להחזיר לאלתר את כספו, לפצותו ב-10,000 שקל ולשלם הוצאות בסך 30,000 שקל.

תאריך:  04/09/2018   |   עודכן:  04/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כאמלה ג'דעון  רשלנות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד נתן ידו לתרמית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
וואלה. ממש מפתיע! ל"ת
שאול א.  |  4/09/18 19:49
2
"מה אתה אומר"
אוונגארד  |  5/09/18 16:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אומרת כי כאשר הליכוד קיבל מספר דומה של מושבים בכנסת זה גרם להינתקות    לפיד: אנצח את נתניהו ואהיה ראש ממשלה    גבאי: לפיד יישב עם נתניהו באותה ממשלה ואני לא. אין סרט שנתניהו יגיע ל-30 מושבים
אלעזר לוין
שפל חדש ביחסים בין השרים משה כחלון ויואב גלנט מכולנו    מנכ"ל משרד השיכון הדיח את נציגי האוצר מהצוות לגיבוש הצעה לדיור ציבורי    "זלזול, מדיניות אטומה ועיוורון של האוצר למצוקת החלש"
עידן יוסף
סמוטריץ': "זהו מצע חברתי שונה מהותית ממה שמפלגות אחרות הציגו עד היום - לא קפיטליסטי ולא סוציאליסטי ובעיקר לא פופוליסטי    השר אריאל: "רואים בתוכנית כבסיס למו"מ קואליציוני עתידי"
איציק וולף
לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה בקשה לתובענה ייצוגית נגד מנכ"ל פוקס ונגד החברה בטענה כי ויזל, שלכאורה הטריד מינית עובדות, הפר את חובת הזהירות כלפי בעלי המניות    טוענים לנזק של מעל למאה מיליון שקל בעקבות ירידת ערך מניות פוקס
אלה לוי-וינריב, מנחם שטאובר
במסגרת הפשרה סוכם כי משרד רואי החשבון המבקר, או חברת הביטוח שלו, יעבירו לקופת הפירוק כ-11 מיליון שקל - זאת כנגד מתן "צו גודר" מביהמ"ש ביחס למשרד וכן ביחס לחברת הביטוח שלו, אשר יחסום כל תביעה אפשרית נגדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il