X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוסיף: מ-2006 ועד היום אנחנו בניתוק מגע מלבנון ולמול עינינו חיזבאללה עבר שדרוג. יש שקט כרגע אבל פוגשים אויב הרבה יותר חזק בפעם הבאה
▪  ▪  ▪
בנט. יו"ש החזית הכי שקטה [צילום: ליאור אביטן]

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, ורא"ל (מיל') משה (בוגי) יעלון דיברו (יום ג', 4.9.18) בכנס הבינלאומי ה-18 של המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי הרצליה.
השר בנט פתח את יום הדיונים בכנס באמרו כי: "בשבועות האחרונים דובר בתקשורת על ויכוח או "עימות חריף", כדברי הפרשנים, בפורומים ביטחוניים מסוימים. הוויכוח האמיתי הוא בין שתי גישות - ניתוק מגע מול האויב או יצירת מגע רציף מולו, כמו מעין מכסחת דשא. מכסחת דשא פירושה לעצור באופן יומיומי מחבלים ולחקור אותם כדי למנוע צמיחה של כוח שיכול לפגוע בנו. לנתק מגע ולהרוויח שקט רגעי והתעצמות של האויב, או ליצור מגע רציף ולקבל ביטחון ארוך טווח. חשוב לי להגיד בצורה הכי ברורה: בשכונה שלנו מי שלא מכסח את הדשא, הדשא מכסח אותו".
בפתח הדברים אמר השר "השנה אנחנו מציינים 25 שנים לחתימה על הסכם אוסלו. זו הפעם הראשונה שלמעשה ניתקנו מגע. באוסלו התנתקנו מאזורי A ו-B, עשינו מיקור חוץ לביטחון שלנו, ואז קיבלנו את האינתיפאדה השנייה. באותו אופן, מ-2006 ועד היום אנחנו בניתוק מגע מלבנון ולמול עינינו חיזבאללה עבר שדרוג, היום יש להם 130,000 רקטות. יש שקט כרגע אבל פוגשים אויב הרבה יותר חזק בפעם הבאה".
עוד הוסיף בנט כי "יהודה ושומרון היא החזית היחידה שאנחנו במגע רציף, וכתוצאה מכך באופן פרדוקסלי זו החזית הכי שקטה של מדינת ישראל. ציפי לבני מרבה לומר ש-500,000 מתיישבים ביו״ש הם נטל על מערכת הביטחון. היא צודקת טקטית וטועה אסטרטגית. טקטית - אם לא יהיו מתיישבים לא יצטרכו לשים שם חיילים שיגנו עליהם. אסטרטגית - היא טועה בגדול, כי אין קיום של כוחות צבא בלי קיום אזרחי. חצי מיליון אזרחי ישראל ביהודה ושומרון הם נכס ביטחוני יסודי לקיום מדינת ישראל ולביטחון כלל אזרחי מדינת ישראל. מי שחי באלון מורה מגן על מי שחי בתל אביב. אם ננתק מגע, מורסת הטרור החמאסית תצמח".
בהתייחס לרצועת עזה אמר בנט "אני לא רואה בחמאס כיום איום אסטרטגי, אך אם ננתק מגע ונרצה "שקט תמורת שקט", נפגוש את האיום בהמשך בסדר גודל רחב יותר. דמיינו את המצב בשנת 2021 כאשר לחמאס יש 50,000 רקטות שיכולות לפגוע במדינת ישראל.
בסיום דבריו אמר השר "אני חושב שמה שעמד מאחורי ההתנגדות להשמיד את המנהרות בצוק איתן, כמו גם בהליכה להסכם אוסלו, היה חוסר אמון מסוים שלנו ביכולת לקבוע מטרה ולעמוד בה. אני מזהה לאורך השנים שהביטחון העצמי שנמצא בלבבות הקברניטים הוא מהותי ויסודי להצלחת המשימה ולמתן ביטחון אמיתי לאזרחי ישראל. אסור שיתכרסם האמון שלנו ביכולת בעיקר של כוחות היבשה בצה"ל לעמוד במשימותיהם".
יעלון: הפוליטיקאים מפטפטים יותר מדי
רא"ל (במיל) בוגי יעלון מתח בראשית דבריו ביקורת על המערכת הפוליטית ואמר: "מדינת ישראל למודת ניסיון ונלחמת היטב בטרור גם היום. אם יש בעיה היא בעיקר עם הפוליטיקאים שלנו - זו ההערה היחידה כלפי פנים, הם מפטפטים יותר מדי, מתלהמים ומאיימים יותר. דוגמת ההתבטאות של היממה האחרונה, זו שמאיימת על הפעילות האמריקנית בעירק - זו התבטאות מדאיגה. אני חושב שהאמירה באנגלית 'אם אתה רוצה לירות תירה, אל תדבר' היא אמירה נכונה.
"כלל ראשון במלחמה בטרור: לעולם אל תיכנע בטרור. זה כלל שלעתים קשה ליישום לפוליטיקאים אבל זה כלל ברזל שהוכח בהיסטוריה שלנו כנכון. כאשר מדינת ישראל נהגה כך גם במצבים קשים של פיגועי מיקוח במעלות, אנטבה ועוד, טרור פיגועי המיקוח פסק והפסיק להיות כדאי. כאשר מדינת ישראל נכנעה כמו בעסקת ג'יבריל או גלעד שליט, הפכה את פיגוע החטיפה לכדאי עד עצם היום הזה. כאשר מדינת ישראל נסוגה מדינית מטרור ואלימות כפי שנתפס בהסכם אוסלו או בהינתקות - הטרור גבר. כאשר ישראל לא נכנעה לדרישות הטרוריסטיים כמו בצוק איתן - זה הוביל לארבע שנות שקט, הרתעה וריסון עד עצם היום הזה.
"בהקשר של המערכת הבינלאומית: טרור הוא טרור. אין טרור טוב ואין טרור רע. העובדה שהמערכת הבינלאומית מבחינה בין טרור טוב לטרור רע מאפשרת קיומו והתפתחותו. הסבלנות שמגלה הקהילה הבינלאומית כלפי המשטר האירני למשל תומכת בטרור, חותרת תחת משטרים באזור ופוגעת לא רק באינטרס הישראלי. המשטר מחמש את הג'יהאד האיסלאמי והחמאס בעזה, את חיזבאללה בלבנון ואף גורמים קיצוניים בתימן, ויש לו תשתית טרור בחמש יבשות. אז אתה שואל את עצמך, איך מדינות לא מצטרפות למהלך הסנקציות האמריקני בשל הפרות אלה? המערכת הבינלאומית חייבת להתגבש ולפעול מדינית ודיפלומטית כדי להעביר כלל זה לגורמים הריבוניים, ולא לתקוף ולגנות את ישראל. המערכת הבינלאומית לא מתגייסת כדי לבודד את אירן ריבונית וכלכלית וזו מהווה פגיעה בסדר העולמי.
"מלחמה בטרור צריכה לכלול את הלחימה במקורות הכלכליים של הטרור, ואמצעים של סנקציות כלכליות נגד משטרים וגורמים כמו אירן, חיזבאללה ולבנון. אנחנו רואים איך הסנקציות האמריקניות כבר מפחיתות את זרימת הכסף מחיזבאללה. יש להמשיך בתביעות משפטיות נגד גורמים אלו גם - כמו שעושים בארגון שורת הדין. פגיעה בערוצי העברת הכספים של ארגוני הטרור ועוד. חוק טיילור פורס האמריקני שמקנה סיוע כספי לרש"פ להפסקת מימון האסירים הפלשתינים ובני משפחותיהם - שאין ספק שזה עידוד לטרור - מהווה חידוש חשוב שיש בו בהירות מוסרית וגם אסטרטגית. גם בתחום המדיני-אסטרטגי, ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה".

תאריך:  04/09/2018   |   עודכן:  04/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט: "בשכונה שלנו מי שלא מכסח את הדשא, הדשא מכסח אותו"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תשלם כ-106 מיליון שקל בעד בניין בן 10,240 מ"ר    יוניליוור תשכור את הבניין בכ-52 שקל למ"ר לחודש, תשואה של 6%    מרכז לוגיסטי חמישי של אמות
איתמר לוין
המשטרה: בעלי חברת אירופנים וחשוד נוסף הוציאו במרמה 1.3 מיליון דולר מ-2,000 לקוחות חרדיים, כאשר מכרו להם כרטיסים לקברו של ר' נחמן מברסלב ולאחר מכן הודיעו שהטיסות מבוטלות
שירות גלובס
שרי אריסון תמכור את מניותיה בבנק הפועלים דרך הבורסה ● מניית פוקס נסחרת ביציבות הבוקר לאחר שאתמול בערב פורסמה עדות חמישית נגד הראל ויזל    רוב בורסות אסיה בעליות, אך הניקיי היפני רושם ירידות
איציק וולף
בן ארוש היה עד לפני כשנה קצין טכנולוגיה ואחזקה ראשי בצה"ל    ינהל גם את חברת ב.ש. ברוש הקמת פרויקטים בע"מ השייכת גם היא לחברת ברנד תעשיות
יפעת גדות
תוכנת ה-VitalMiner מנטרת סימנים חיוניים בזמן אמת ומיישמת אלגוריתמים מתקדמים כדי לחזות אירועי אי-יציבות המודינמית, לפני שמופיעים התסמינים. זהו חלון זמן קריטי בו ההתערבות הרפואית היא היעילה והמוצלחת ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il